خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت فولاد اقلید پارس عنوان کرد:

اجرای طرح فولاد اقلید در راستای تحقق عدالت اجتماعی /عزم بزرگان صنعت در توسعه مناطق کم برخوردار

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۸۳۶۲

۴۸ پروژه بزرگ صنعتی با عنوان گروه پیشرانان پیشرفت ایران قرار است تا پایان دولت سیزدهم به نتیجه برسند.

به گزارش ایلنا،‌ اجرای این پروژه ها در راستای تحقق عدالت اجتماعی و گسترش اقتصاد بدون نفت در نقاط مختلف کشور تحقق می پذیرد و جانمایی آنها عمدتاً در مناطق کمتر توسعه‌یافته در نظر گرفته‌شده‌اند که فولاد اقلید پارس نیز یکی از آن‌هاست. سهامدار عمده این شرکت، هلدینگ سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات است.

 شریفی با اشاره به اینکه «فولاد اقلید پارس» با ظرفیت اسمی سالانه یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار تن آهن اسفنجی طراحی‌شده است، گفت: جانمایی واحد احیا مستقیم این شرکت با توجه به فاصله ۶ کیلومتری تا ایستگاه راه‌آهن، وجود خط انتقال گاز فشارقوی (خط انتقال گاز به ارمنستان) و همچنین دسترسی مناسب به جاده‌های مواصلاتی و فاصله مناسبی که اقلید با مراکز استان‌های یزد، فارس و اصفهان دارد، در ۱۴ کیلومتری شهرستان اقلید انجام گرفت و یکم دی‌ماه ۱۴۰۰ زمین ۱۰۰ هکتاری کارگاه تحویل گرفته شد.

مدیرعامل شرکت فولاد اقلید با تأکید بر اینکه مسائل زیست‌محیطی در صدر اولویت سرمایه‌گذاران و مجموعه شرکت قرار دارد، گفت: میزان سرمایه‌گذاری این طرح حدود ۶ هزار میلیارد تومان خواهد بود که بخشی از آن از طریق دریافت تسهیلات بین‌المللی و بخشی دیگر از طریق شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو و شرکت بین‌المللی مهندسی ایران (ایریتک) تأمین خواهد شد که سهامداران شرکت محسوب می‌شوند.

وی با پیش‌بینی مدت‌زمان ۳۶ ماهه برای اجرای پروژه، افزود: رویکرد شرکت‌ «ومعادن» به‌عنوان سهامدار ۵۱ درصدی، توجه به کل زنجیره و اجرای کامل همه حلقه‌های زنجیره است و با توجه به سودآوری و صرفه اقتصادی که در این رویکرد وجود دارد، برنامه‌ریزی برای تکمیل حلقه‌های دیگر زنجیره و اجرای پروژه‌های زنجیره فولاد در این شهرستان و در سطح استان فارس در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل شرکت فولاد اقلید با اشاره به انعکاس خبر مهم امضای تفاهم‌نامه خرید پساب میان شرکت فولاد اقلید پارس با آبفای استان فارس در جلسه با استاندار و دیگر صنایع مشغول در استان، گفت: چالش کم‌آبی چالش مهمی در کشور به حساب می‌آید و اگر با برنامه‌ریزی و مدیریت در راستای استفاده درست از این مایه حیات پیش نرویم، حتماً با بحران مواجه خواهیم شد.

رضا شریفی با بیان اینکه استفاده از پساب فاضلاب شهرها برای مصارف صنعتی و آبیاری فضای سبز به‌عنوان یک راهکار مؤثر در مدیریت مصرف آب به شمار می‌رود، گفت: ایجاد یک واحد صنعتی که بتواند نیاز آبی خود را از پساب تهیه نماید و هیچ چشمداشتی به آب‌های زیرزمینی و آب شرب نداشته باشد، برای ثبات اقتصادی، امنیت اجتماعی و برقراری عدالت اجتماعی منطقه بسیار لازم و ضروری است.

وی با تأکید بر اینکه تمام ۴۸ پروژه بزرگ صنعتی که با همت گروه پیشرانان پیشرفت ایران قرار است تا پایان دولت سیزدهم به نتیجه برسند در راستای تحقق عدالت اجتماعی و گسترش اقتصاد بدون نفت در نقاط مختلف کشور است، افزود: تمامی این پروژه‌ها عمدتاً در مناطق کمتر توسعه‌یافته در نظر گرفته‌شده‌اند که فولاد اقلید پارس نیز یکی از آن‌هاست.

شریفی به اخذ جواز تأسیس کارخانه در ایام نوروز ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: مردم می‌توانند سرعت انجام مناسبات اداری که ممکن است ماه‌ها، انجام آن زمان ببرد ولی در این شرکت با تلاش‌های شبانه‌روزی و حمایت‌های نماینده اقلید، با سرعت قابل‌توجهی به سرانجام رسیده است، ملاک صداقت ما قرار دهند و با اعتماد به این خدمتگزاران خود اجازه دهند گذشت زمان نیت حسنه، عزم راسخ و اراده جهادی ما را به آن‌ها ثابت کند.

وی با بیان اینکه مردم منطقه از بابت آب خیالشان راحت باشد، خاطرنشان کرد: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که در استانداری فارس امضاشده است، آبفای شهرستان ۶۰ لیتر بر ثانیه از ۱۴۰ لیتر بر ثانیه خروجی پساب خود را به فولاد اقلید پارس می‌فروشد.

شریفی تأکید کرد: مجموعه شرکت فولاد اقلید و تمامی سهامداران شرکت، فرمایشات مقام معظم رهبری و شعار سال ۱۴۰۱ «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین» را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده‌اند تا با تولید دانش‌بنیان، اشتغال آفرینی پایداری را در درازمدت رقم بزنند و با تولید محصولات باکیفیت علاوه بر تأمین نیازهای داخل، با حضور در بازارهای جهانی، ارزآوری مناسبی نیز برای کشور به ارمغان آورند.

وی با اشاره به توانمندی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات به‌عنوان سهامدار عمده شرکت فولاد اقلید، ابراز امیدواری کرد که با پتانسیل و سابقه درخشان این هلدینگ بزرگ در پیشبرد طرح های کلان معدنی و فولادی در اقصی نقاط کشور، مردم شریف و ولایت مدار اقلید حلاوت این خدمت را بچشند و از گشایش‌های اقتصادی و رشد فرهنگی که ایجاد خواهد کرد، بهره‌مند شوند.

شریفی در پایان با اشاره به امید افزایی شرکت فولاد اقلید در میان مردم منطقه و امیدوار کردن جوانان اقلیدی به اشتغال و تشکیل زندگی در موطن آبا و اجدادی خود، تصریح کرد: همواره از خداوند متعال خواسته‌ام که این روزنه امید را روشنی‌ بخشیده و با تیم جوان و متخصصی که در مجموعه فولاد اقلید ما را همراهی می کنند، اتفاقات مهم و خوبی را در شمال استان فارس رقم زنیم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز