خبرگزاری کار ایران

راهنمای خرید بهترین مبلمان اداری

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۹۱۱۵

به نقل از مبلمان اداری ژاویز یکی از تولید کنندگان مبلمان و پارتیشن اداری; در این مقاله قصد داریم تا شما را با اجزای مبلمان اداری و ویژگی های آنها آشنا نماییم تا انتخاب مناسب تری برای داشتن یک مبلمان اداری خوب داشته باشید.

مبلمان اداری ژاویز توانسته با الگو گرفتن از برند هایی چون  urban-office و Herman Miller  محصولات تولیدی خود را از جمله میز مدیریت ، میز کارمندی و پارتیشن اداری را  طراحی و  تولید نماید. در ادامه  با ما همراه باشید تا به صورت تخصصی اجزای مبلمان اداری را معرفی نماییم.

مبلمان اداری یکی از اجزای اصلی برای داشتن یک دفتر کار خوب می باشد. اکثر افراد برای تهیه مبلمان اداری دغدغه های زیادی دارند. از رنگ مبلمان تا برند جزو این دغددغه ها می باشد. ما پبشنهاد میکنیم قبل از اینکه مبلمان اداری خود را انتخاب کنید حتما با یک کارشناس مبلمان اداری مشورت کنید. چون شما مواردی را که یک کارشناس مبلمان اداری می بیند را ممکن است هنگام انتخاب در نظر نگیرید و پس از خرید متوجه این موضوعات شوید.

سبک مبلمان اداری

معمولا مبلمان اداری در دو نوع مدرن و کلاسیک طراحی و تولید می شود. شما باید ابتدا یکی از این سبک های مبلمان اداری را انتخاب نمایید و در نظر داشته باید که میخواهید دفتر کاری خود را با کدام سبک مبلمان اداری تجهیز نمایید. امروزه مبلمان اداری مدرن طرفداران بیشتری نسبت به مبلمان اداری کلاسیک دارد. با توجه به تنوع متریال تولیدی مبلمان اداری مدرن تنوع بیشتری نسبت به مبلمان اداری کلاسیک دارد.

رنگ مبلمان اداری

رنگ در مبلمان اداری جزو یکی از اصلی ترین المان های انتخاب می باشد. پیشنها میکنیم قبل از انتخاب رنگ مورد نظر کمی با موضوع روانشناسی رنگ ها آشنا شوید تا بتوانبد انتخاب هوشمندانه تری برای رنگ مبلمان اداری خود داشته باشید. استفاده از رنگ های سرد برای هر نوع کسب و کاری مناسب نمی باشد و بالعکس این موضوع نیز صادق می باشد. انتخاب رنگ در مبلمان اداری تاثیر مستقیم و زیادی در بهروری پرسنل و کارمندان دارد. و این موضوع معمولا در بیشتر ادارات و شرکت ها رعایت نمی شود. انتخاب درست و هوشمندانه رنگ می تواند فضای کاری شما را از نظر زیبایی شناسی خاص نماید.

اجزای تشکیل دهنده مبلمان اداری

مبلمان اداری از اجزای مختلفی تشکیل شده است که می بایستی با آنها و کاربردشان آشنایی داشته باشید تا برای هر قسمت از فضای کاری انتخاب درستی داشته باشید.

میز کارمندی:

یکی از مهم ترین اجزای مبلمان اداری، میز کارمندی می باشد که معمولا جزو پر فروش ترین اجزای مبلمان اداری می باشد. شما میبایستی میز کارمندی مورد نظر را بر اساس نوع کار پرسنل انتخاب نماببد. مثلا برای کارمندانی که در طول روز با اسناد و مدارک زیادی سر و کار دارند می بایستی میز کارمندی  بزرگتری انتخاب نمایند تا هنگام کار آزادی عمل بیشتری داشته باشند. 

راهنمای خرید بهترین مبلمان اداری

میز کانتر یا میز رسپشن:

همانطور که از نام این محصول پیداست این میز معمولا برای فضاهای ورودی شرکت در نظر گرفته می شود.میز کانتر یا میز رسپشن دارای یک پیشخون با ارتفاع بلند تری از میز داردو معمولا برای فضاهای کاری که ارباب رجوع دارند مورد استفاده قرار می گیرد. قسمت جلویی میز برای این بلند تر می باشد تا حریم ارباب رجوع با منشی شرکت حفظ گردد. این کار باعث میگردد تا از نظر امنیت اطلاعات نیز ارباب رجوع حس بهتری داشته باشد.

میز کارشناسی:

میز کارشناسی تقریبا شبیه به میز کارمندی می باشد. تفاوت اصلی میز کارمندی با میز کارشناسی در ابعاد و شکل اسقرار آن می باشد . میز کارشناسی دارای یک قسمت اضافی در چپ یا راست خود دارد که به آن ال میز گفته می شود که به صورت ال مانند در کنار میز قرار میگیرد.

در بر خی از محصولات قسمت ال میز همراه با میز می باشد و از میز جدا نمی شود و در برخی از محصولات این میز به صورت الحاقی بوده و قابلیت جابه جایی را دارد. میز کارشناسی معمولا برای کارشناسان مورد استفاده قرار میگیرد و در برخی موارد نیز کارمندان هم از این میز ها استفاده می کنند.

میز کنفرانس:

میز کنفرانس نیز جزو یکی از اجزای اصلی مبلمان اداری می باشد. معمولا در طراحی فضاهای اداری یک فضایی را به عنوان اتاق جلسات در نظر میگیرند که می بایستی استاندارد هایی چون، آگوستیک بودن فضا و.... در آن ها رعایت گردد. میز های کنفرانس معمولا بر اساس ظرفیت مورد نیاز کارفرما و فضای اتاق جلسات به چند دسته تقسیم می شوند.

میز کنفرانس u  شکل :

این نوع از میز های کنفرانس معمولا برای اتاق های جلسه بزرگ مورد استفاده قرار میگیرد . مزیت این نوع میز ها فضای داخلی قسمت u  شکل می باشد که امکان پذیرایی از مهمانان از این قسمت را فراهم می کند.

میز کنفرانس بیضی:

این نوع میز کنفرانس ها هم معمولا برای فضاهای نسبتا بزرگ مورد استفاده قرار میگیرد. میز کنفرانس بیضی شکل جزو پر فروش ترین میز های کنفرانس می باشد.

میز کنفرانس مربع و مستطیل:

این نوع میز های برای فضاهای کوپک و متوسط مورد استفاده فرار میگیرد. پیشنهاد ما ایناست که برای اتاق های جلسه که با پارتیشن های شیشه ای ساخته شه اند از این نوع میز ها با پایه های فلزی استفاده کنید. چون زیبایی منجصر به فردی را به اتاق جلسه شما می بخشد.

و نکته پایاینی برای میز های کنفرانس اینکه هنگام انتخاب، از میز های استفاده نمایید که قابلیت اتصال دستگاه های مختلف به میز را داشته باشد . یا به اصطلاح از الکتریک باکس  در این میز ها استفاده شده باشد. الکتریک  باکس به شما این اجاره را می دهد تا نمایشگر و دستگاه های دیگری را بتوانید از روی میز کنترل نمایید.

میز مدیریت:

میز مدیریت در مبلمان اداری تاثیر بسیار زیادی بر روی ارباب رجوع و کارمندان می گذارد. طبق گزارشات دریافت شده و مطابق با اصول روانشناسی هر چقدر سایر میز مدیریت بزرگتر باشد تاثیر صحبت های مدیر بر روی طرف مقابل بیشتر می شود. به همین خاطر است که سایز میز های مدیریت نسبت به میز های کارمندی و کارشناسی بزرگتر می باشد. 

مدیران جوان معمولا از سبک میز های مدیریت مدرن برای تجهیز دفتر خود استفاده میکنند. هنگام انتخاب میز مدیریت حتما به امکانات میز توجه نمایید. به طور مثال میز های مدیریتی می بایستی دارای قفل برای کشو ها و فایل های تعبیه شده در میز باشند. 

در برخی از میز های مدیریتی فضایی را در داخل کشوها به عنوان گاوصندوق تعبیه می کنند. شما می بایستی با توجه به نیاز خود یک میز مدیریت مناسب از نظر ابعاد و امکانات انتخاب نمایید.

پارتیشن اداری:

پارتیشن اداری معمولا برای جداسازی فضا ها یا ایجاد یک فضای جدید در ادارات و شرکت ها مورد استفاده قرار میگیرد. این نوع پارتیشن ها دارای انواع مختلفی می باشند که براساس نوع کاربری و بودجه در نظر گرفته شده انتخاب می شوند

راهنمای خرید بهترین مبلمان اداری

پارتیشن اداری دوجداره:

این نوع پارتیشن ها جزو پرکاربرد ترین نوع پارتیشن های اداری می باشند که از دو نوع ام دی اف و آلومینیوم و یا ترکیب ام دی اف و آلومینیوم می باشند. مزیت اصلی پارتیشن های دوجداره این است که میتوانید از بین آنها لوله های تاسیسات و یا کابل های تلفن و برق را عبور دهید. یکی دیگر از مزایای این نوع پارتیشن ها این است که میتوانید فضای ایجاد شده به وسیله پارتیشن را آگوستیک نمایید تا میزان صدای کمتری به داخل اتاق و بالعکس جریان داشته باشد.

پارتیشن شیشه ای:

  پارتیشن های شیشه ای یکی از زیباترین پارتیشن ها می باشد. این نوع پارتیشن ها معمولا برای اتاق جلسات مورد استفاده قرار میگیرد. پارتیشن شیشه ای بیشتر برای فضاهای کاری مدرن استفاده میشود. پارتیشن های شیشه ای معمولا به صورت تکجداره می باشند و در برخی از مدل ها می توان به صورت دوجداره نیز مورد استفاده قرار گیرد.

پارتیشن های تکجداره:

ما این نوع پارتیشن ها را پیشنهاد نمیکنیم . این نوع پارتیشن ها معمولا برای کسانی که میخواهند هزینه پروژه پایین تری داشته باشند پیشنهاد میگردد. یکی از نقاط ضعف این نوع پارتیشن ها اتصالات و ایستایی آنها می باشد. 

منبع: https://javizco.com

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز