خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل گروه صنعتی بارز تاکید کرد:

افزایش 15 درصدی قیمت تایر، فقط با موافقت قطعی سازمان حمایت و سایر نهادهای ذیربط اجرایی خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۹۹۴۶

مهدی فکری، رییس انجمن صنفی صنعت تایر ایران بیان کرد: افزایش 15 درصدی قیمت تایر، فقط با موافقت قطعی سازمان حمایت و سایر نهادهای ذیربط اجرایی خواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل روابط عمومی گروه صنعتی بارز ، رییس انجمن صنفی صنعت تایر ایران و مدیرعامل گروه صنعتی بارز با تاکید بر اینکه افزایش 15درصدی قیمت انواع تایر پس از بررسی مستندات ارائه شده توسط شرکتهای تولید کننده تایر به سازمان حمایت و موافقت قطعی سازمان مزبور و سایر نهادهای ذیربط اجرایی خواهد شد گفت: واقعی شدن قیمت ها به این میزان، تنها برای بقای صنعت تایر ایران کافی است و کارخانه ها را به سوددهی نخواهد رساند. دکتر مهدی فکری در گفتگو با روزنامه دنیای خودرو با تاکید بر اینکه کارخانه های بزرگ تایر سازی مانند گروه صنعتی بارز به دلیل حجم بالای تولید، بیش از 8 ماه است که مواد اولیه خود را با ارز نیمایی 23500 تومانی خریداری می‌کند و در حال حاضر به دلیل توقف قیمت ها در ایستگاه آبان 99 به سمت زیان ده شدن می‌روند گفت: برخی شرکت‌های کوچکتر، به دلیل حجم کمتر تولید و واردات انبوه مواد اولیه با نرخ دولتی در سال قبل، هنوز به مرحله زیان نرسیده‌اند که البته آنها هم به زودی با اتمام مواد اولیه مواجه می شوند. با این حال هم‌اکنون تولید تایرهای بایاس در کشور زیان‌ده است و گروه صنعتی بارز به دلیل تولید سبد کامل محصول، شامل رادیال سواری، باری اتوبوسی و بایاس مشکلات بیشتری در این زمینه دارد.

وی با اشاره به اینکه از آبان ماه سال گذشته قیمت مواد اولیه تولید تایر 2.5 تا 3 برابر افزایش یافته است اما متأسفانه تایرسازان مجبور به ادامه تولید با قیمت های قبلی هستند گفت: پرداخت ارز دولتی و اهرم های حمایتی از سوی دولتها، بیش از آنکه برای مصرف کننده نهایی منفعت داشته باشد مفسده آمیز است و واقعی سازی نرخ تایر بر اساس قیمت تمام شده بهترین روش برای کنترل بازار خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس آخرین مصوبه ستاد تنظیم بازار، وظیفه نرخ گذاری تایر به شرکتهای تولید کننده تایر سپرده شده است گفت: بر همین اساس، تمامی اعضای هیئت مدیره انجمن در 27 تیرماه با افزایش 15درصدی قیمت ها از ابتدای شهریور ماه موافقت کردند و برای دومین بار نیز این موضوع در 24 مرداد ماه به تأیید اعضا رسید. بر همین اساس انجمن از همان ابتدای مرداد ماه تصمیم خود برای تعدیل قیمتها بر اساس قیمت تمام شده را به اطلاع سازمان حمایت رساند اما متاسفانه سازمان حمایت در اقدامی دیرهنگام در شهریور ماه 1400 از شرکتها، درخواست مستندات برای تعدیل قیمت‌ ها را کرد. این درحالی است که این فرایند می توانست در مرداد ماه طی شود و مشکلات فعلی برای صنعت تایر کشور به عنوان یکی از استراتژیک ترین صنایع کشور به وجود نیاید. وی اظهارامیدواری کرد با استقرار کامل دولت جدید و جاری شدن رویکردها و تصمیم های تخصصی و فسادستیز در بدنه وزارت صمت، صنعت تایر کشور نیز وضعیت بهتری را تجربه کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز