خبرگزاری کار ایران

فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی مطرح کرد:

بازسازی پستان از طریق جراحی پلاستیک پس از ابتلا به سرطان

asdasd
کد خبر : ۷۶۱۶۴۵

دبیر علمی شاخه جراحی پلاستیک و زیبایی در چهل و سومین کنگره جامعه جراحان ایران با اشاره به امکان بازسازی پستان در زنان پس از ابتلا به سرطان گفت: این اقدام می‌تواند به صورت همزمان با جراحی سرطان و یا مدتی پس از انجام جراحی اولیه صورت گیرد.

به گزارش ایلنا، دکتر علی عطری در در آستانه برگزاری چهل و سومین کنگره جامعه جراحان ایران اظهار داشت: این کنگره هجدهم تا بیست و دوم خردادماه سال جاری در سالن همایش‌های رازی با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته برگزار می‌شود که جراحی پلاستیک و زیبایی یکی از شاخه‌های این کنگره به شمار می‌رود.

وی افزود: مباحث مختلفی در مورد جراحی پلاستیک و زیبایی در این کنگره مطرح و بالغ بر 50 مقاله در این زمینه بصورت سخنرانی ارائه خواهد شد. همچنین ۷ پنل تخصصی در حوزه‌هایی همچون بازسازی پستان، سوختگی صورت، اعمال جراحی زیبایی پس از کاهش وزن، جوان‌سازی اطراف چشم، جراحی بینی و نواقص مادرزادی جمجمه، فک و صورت برگزار می شود.

این فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی با اشاره به اینکه سرطان پستان یکی از شایع ترین سرطان‌ها در میان زنان به شمار می‌رود، ادامه داد: پس از برداشت تمام یا قسمتی از پستان به دلیل سرطان می‌توان از طریق بازسازی و جراحی پلاستیک اقدامات موثری برای بیمار انجام داد.

 دکترعلی عطری با اشاره به اینکه باز سازی پستان می‌تواند همزمان با برداشتن بافت پستان هنگام جراحی سرطان انجام گیرد، گفت: در برخی از موارد نیز بازسازی به صورت تاخیری انجام خواهد گرفت که بافت مورد نیاز از بدن خود بیمار و یا از طریق پروتز تامین می‌شود.

 دبیر علمی شاخه جراحی پلاستیک و زیبایی در چهل و سومین کنگره جامعه جراحان ایران با تاکید بر اینکه امروزه همه تکنیک‌های بازسازی پستان در کشور به صورت پیشرفته انجام می‌گیرد، خاطرنشان کرد: متاسفانه امروزه زنان زیادی درگیر سرطان پستان می‌شوند که با اطلاع رسانی به موقع می‌توان اقدامات موثرتری را برای آنها انجام داد به طوری که اگر بیماری در مراحل اولیه تشخیص داده شود عمل جراحی کوچک تری نیاز دارند و بازسازی کمتر و محدودتر خواهد بود.

رئیس بخش جراحی پلاستیک و ترمیمی مجتمع بیمارستان امام خمینی (ره) بیان داشت: البته در صورتی که جراحی سرطان گسترده‌تر باشد بازسازی نیز می‌تواند به صورت وسیع‌تر انجام گیرد که همه روش‌های آن در کشور ما توسط جراحان پلاستیک صورت می‌گیرد و می‌توان از نسج خود بدن و یا پروتز برای تامین بافت از دست رفته اقدام کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز