خبرگزاری کار ایران

با فعالیت یک استارت آپ جدید مطرح شد؛

لزوم رعایت قانون در کسب و کار نوین/ شهروندان را بی اعتماد نکنید

asdasd
کد خبر : ۶۴۶۴۰۹

کسب و کارهای نوین علیرغم عمر کوتاهی که دارند، از اقبال بسیار چشمگیری در میان مردم برخوردار شده‌اند و همین اعتماد و استقبال عمومی نظارت صد چندان نهادهای نظارتی و مرتبط را طلب می کند.

به گزارش ایلنا، هفته گذشته برنامه حالا خورشید در بخش دوربین مردم فیلمی را از یک شهروند پخش کرد که نشان می داد مدیران خارجی یک استارتاپ دستورالعملی را برای استخدام موتورسواران به مسئولان ثبت نام داده اند که بر اساس آن از افراد متقاضی هیچ مدرک ضمانتی معتبری دریافت نمی شود.

در این فیلم فردی که برای استخدام به یکی از ون های بی شناسنامه کنار خیابان مراجعه کرده بود، از مسئولان استخدام شرایط عضویت در اپلیکیشن را جویا شده بود و دو کارمند این کسب و کار برای اینکه به هر قیمتی فرد را به استخدام شرکت در بیاورند عنوان کردند که شرکت از یک ماه پیش اعلام کرده برای استخدام نیاز به هیچ مدرک خاصی نیست و فقط فرد با امضای سفته ای که هیچ اعتبار قضایی ندارد، می تواند مشغول به کار شود.

تاکسی آن لاینی که اخیرا وارد حوزه موتور شده و ۷۰ درصد مدیرانش ایرانی نیستند.

این درحالی است که کسب و کارهای نو علیرغم عمر کوتاهی که دارند، از اقبال بسیار چشمگیری در میان مردم برخوردار شده‌اند و همین اعتماد و استقبال عمومی نظارت صد چندان نهادهای مرتبط را طلب می کند.

مقام معظم رهبری طی سالهای اخیر بارها بر حمایت از تولید داخلیبا تاکید داشته اند و در شرایط کنونی اقتصاد کشور که تحریم های ظالمانه را به دوش می کشد، قطعا استارت آپ های بومی بزرگترین راه نجات اقتصاد کشور محسوب می شوند.

اما در این میان استارت آپ هایی که درصد بالایی از مدیران اصلی آن را افراد خارجی تشکیل می دهند و سرور اصلی شرکت در خارج از کشور قرار دارد، به دنبال رقابت ناسالم با استارت آپ های داخلی و از بین بردن رقیبان است.

در این شرایط ورود نهادهای نظارتی و قضایی و همچنین دستگاه‌های مرتبط در راستای فرمایش مقام معظم رهبری برای حمایت از استارت آپ های بومی مطالبه ای مردمی است تا بتوان از پتانسیل بالای اشتغالزایی این استارت آپ ها و درآمدزایی آنها بیشترین بهره را برد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز