خبرگزاری کار ایران

قانعی مطرح کرد:

پیشرفت مطلوب ایران در استانداردسازی محصولات پروبیوتیک

asdasd
کد خبر : ۶۱۹۱۱۴

استقبال مردم در استفاده از محصولات پروبیوتیک رو به گسترش است و با توجه به کاری که رسانه ها انجام داده اند اطلاع رسانی خوبی در خصوص مزایای استفاده از محصولات پروبیوتیک انجام شده است .

به گزارش ایلنا، مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی در ششمین سمپوزیوم بین المللی فدراسیون انجمن های آسیایی باکتری های اسید لاکتیک و چهارمین همایش بین المللی پروبیوتیک و غذاهای فراسودمند در خصوص استانداردسازی پروبیوتیک ها گفت: در حال حاضر ما فاصله علمی زیادی با کل دنیا داریم و در ایران یک عقب ماندگی نسبی داریم ولی باز هم نسبت به اینکه دیر شروع کرده ایم پیشرفت خوبی داشته ایم و نمی توانیم بگویم در این مدت کم، بد عمل کرده ایم.

وی در ادامه در خصوص آگاه سازی عمومی استفاده از محصولات پروبیوتیک گفت: در حال حاضر شرایط به گونه ای شده که باید آگاه سازی عمومی بیشتر کار کنیم و استانداردها را به عرصه بیاوریم.

قانعی تصریح کرد: علت استقبال جهانی از محصولات پروبیوتیک این است که طی ۵۰ سال اخیر همراه با تغییراتی که در جهان رخ داده مانند تغییرات آب و هوایی تغییراتی نیز در داخل بدن افراد رخ داده است. هر انسان زنده حدود یک کیلوگرم باکتری را با خود حمل می‌کند. این باکتری‌ها سیستم ایمنی بدن را تنظیم می‌کنند که برای بدن مفید هستند.

در حال حاضر بازار جهانی پروبیوتیک‌ها حدود 32 میلیارد دلار است که تا سال 1404 به 70 میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز