خبرگزاری کار ایران

آغاز اجرای طرح همسایه با هدف واگذاری کار به نیازمندان؛

شناسایی ٧١ هزار محروم شهر تهران توسط دانشجویان و جهادگران کلید خورد

دبیر طرح همسایه از اجرای برنامه‌ای درباره شناسایی خانواده‌های محروم و حل مسائل آنها از طریق سپردن کار این خانواده‌ها به مردم خبر داد.

علی شریف‌زاده به خبرنگار ایلنا گفت: در این طرح می‌خواهیم کمک‌های خیران و حمایت‌های مردمی را از طریق خود مردم به دست محرومان برسانیم.

وی درباره  تعریف محرومیت تصریح کرد: هرخانواده محروم، یک مسئله محرومیتی دارد؛ مسئله ای که باعث شده خانواده نیازمند شود. اگر حمایت ها جهت دار صورت گیرد، مسئله محرومیت حل می‌شود. اگر کمک آگاهانه باشد، چه بسا حامی برای کسی که شغل ندارد، کار پیدا کند یا کسی که بیمار است بهبود پیدا کند و او را به سرکار بفرستند و مسئله‌اش حل شود.

شریف‌زاده با اشاره به زوایای برنامه محرومیت‌زدایی تهران گفت: برای حل  مسئله محرومیت، نیازمند شناسایی با توجه به بوم هر خانواده هستیم. ارائه راه‌حل پیشنهادی با آن بوم خانواده و هدایت راهبردی برای حل شدن مسئله ضروری است.

وی ادامه داد: مسائل 71 هزار از خانواده‌های نیازمند شهر تهران توسط شبکه‌ای مردمی شناسایی‌شده که شبکه هواداران نامیده می‌شود و هواداران آموزش‌های لازم را جهت مددکاری می‌بینند.

وی با بیان چگونگی انتخاب حمایت از طرح ابراز کرد: برای ثبت نام و حمایت از همسایه‌های نیازمند عدد 5 را به سامانه 3000003002 پیامک و یا با مراجعه به سایت ham-saye.ir نسبت به پر کردن فرم حامی اقدام کنند.

دبیر طرح همسایه اظهار داشت: مردم با مراجعه به خانه‌های جهاد سرای محله‌های خود نیز می‌توانند فرم مربوطه را پر کنند تا توسط هوادارها با آنها تماس برقرار شود .

طرح همسایه طرحی است که نیازمندان محروم توسط تعدادی از دانشجویان و جهادگران پایتخت شناسایی و مورد حمایت مردم  از طریق واگذاری کار به آنان قرار می‌گیرند.

کد خبر : ۳۸۸۸۰۱