خبرگزاری کار ایران

تأکید شهردار و رئیس شورای شهر:

جوادآباد قابلیت مرکز استان جدید شدن را دارد

asdasd
کد خبر : ۲۵۳۰۵۱

جوادآباد بزرگترین بخش استان تهران است و با یکهزار و ۴۱۰ کیلومتر مربع وسعت و همجواری با سه استان سمنان، قم و اصفهان این شهر را نسبت به شهرهای همجوار متمایز کرده و می توانیم ادعا کنیم جواد آباد مرکز استان جدید «خرداد» باشد.

شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر جوادآباد با اشاره به توانمندی و ظرفیت‌های برجسته شهر جوادآباد، بر قابلیت این شهر برای مرکزیت استان جدید «خرداد» که مدنظر مسئولان جنوب استان تهران است، تأکید کردند.

به گزارش ایلنا، در ابتدای اولین نشست خبری رسمی تاریخ جواد آباد که با حضور مهدی کچویی شهردار، حمزه موج باف‌ها کچویی، رئیس شورای اسلامی شهر جوادآباد، به همراه عبدالعظیم اردستانی و محسن ظفر، اعضای این شورا، در صبح سه شنبه، ۲۸ بهمن ۹۳ برگزار شد، شهردار جواد آباد گفت: در ۲۶ بهمن ۹۲ بنده به عنوان شهردار جواد آباد معرفی شدم؛ در زمان ورود به شهرداری، شهرداری حقوق چند ماه پرسنل را نداده بود، تعمیرات زیادی لازم بود، مرکز سی ان جی دچار مشکل بود و پیمانکاران مسائل حقوقی زیادی داشتند که قرار شد با برنامه ریزی خوب شورا و کمک مردم، این مشکلات در مدت سه ماه حل شود.

مهدی کچویی افزود: در این حوزه نیز کار شروع و بدهی‌ها پرداخت شد و اعتمادی که از دست رفته بود، دوباره بازگشت، اما به نقطه ایده آل نرسیده‌ایم و در شأن مردم جوادآباد کاری نکردیم، ولی حرکتمان رو به جلو بوده و از منفی به صفر رسیده‌ایم و هنوز به نقطه مثبت نرسیده‌ام.

وی عنوان کرد: در جلسه‌های بسیاری شهردار‌ها از بنده می‌پرسیدند که جوادآباد کجاست؟ در حالی که بخش جوادآباد بزرگ‌ترین بخش استان تهران است؛ لازم شد که جواد آباد را به مسئولان بهتر معرفی کنیم، شورا در این راستا کمک بسیاری به بنده کرد و به نقطه‌ای رسیدیم که بیش از ۲۰ مدیرکل و حدود ۳۸ شهردار از استان به دعوت شهرداری و شورای اسلامی شهر جوادآباد به این شهر آمدند و دیگر کسی نمی‌تواند ادعا کند که نمی‌داند جوادآباد کجاست و در روزی که جواد آباد به عنوان «شهر نمونه زیست محیطی» انتخاب شد و استاندار و معاونانشان به اینجا آمدند، دیگر همه اینجا را شناختند.

یکی از بهترین سرانه‌های فضاهای سبز استان تهران، متعلق به جواد آباد است

شهردار جوادآباد در خصوص سرانه فضای سبز جواد آباد گفت: یکی از بهترین فضاهای سبز استان تهران را بخش جواد آباد دارا است و طبق آمار استانداری، حدود ۳۴ متر فضای سبز پس از بررسی کار‌شناسان به ما ابلاغ شد که در سال ۱۳۹۳ یک متر اضافه شده است و به همین دلیل، جواد آباد در ۱۷ شهریور ماه ۹۳ به عنوان «شهر نمونه زیست محیطی» انتخاب شد.

کچویی در پاسخ به سئوالی در خصوص نقش بخش خصوصی در پروژه‌های شهرداری عنوان داشت: یکی از رویکردهای شهرداری جوادآباد مشارکت بخش خصوصی در پروژه‌ها بوده است؛ جوادآباد منابع در آمدی خوبی ندارد، برای اداره شهر باید فکری می‌کردیم و به همین دلیل با بیش از ۲۰ گروه بخش خصوصی دیدار و نشست داشتیم که حاصل آن کارخانه بتن بود و به دست معاون استاندار افتتاح شد و اشتغالزایی خوبی کرد.

وی اضافه کرد: افتتاح کارخانه بتن کمکی به کارهای عمرانی شهرداری کرد؛ ۱۳۱ هکتار زمین از منابع طبیعی گرفتیم تا «سارفای پارک» را راه اندازی کنیم که با سرمایه گذاران بخش خصوصی، این کار به نتایج مطلوبی رسیده است.


کلنگ پروژه «ایران مینیاتور» پیش از نوروز ۹۴ بر زمین خواهد خورد

شهردار جوادآباد عنوان داشت: کلنگ پروژه بزرگ «ایران مینیاتور» نیز قبل از عید نوروز ۹۴ بر زمین خواهد خورد تا مجموعه گردشگری و توریستی خوبی برای بازدید باشد، زمین این طرح در کنار اتوبان قم - گرمسار قرار دارد و افتخاری برای استان و کشور خواهد بود و همچنین درآمد پایداری برای شهر جواد آباد محسوب می‌شود.

وی در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه «آیا مسئولان کشوری با توجه به کم درآمد بودن این شهر، کمکی می‌کنند یا خیر»؟ گفت: با توجه به رکود اقتصادی، رشد سه برابری یعنی ۲.۸ درصدی که در ساخت و ساز داشته‌ایم، در نمودار حرکتی خوب بوده، اما علیرغم این مسائل، در گرفتن عوارض سختگیری نداشتیم و سعی کردیم کمک‌هایی از سازمان شهرداریهای استانداری، وزارت کشور و بخش خصوصی دریافت کنیم.

شهردار جوادآباد ادامه داد: از بخش خصوصی کمک‌های خوبی دریافت کرده‌ایم که سرمایه گذاری در این بخش منجر به تأسیس کارخانه بتن آماده شد که به درآمد پایدار انجامید و حقوق پرسنل را توانستیم به روز کنیم.

وحدت شهرداری با شورای شهر و مسئولان بخش جوادآباد

وی در خصوص تعامل با اعضای شورا، بخشدار، امام جمعه و دیگر ادارات جوادآباد بیان داشت: در مورد تعامل با شورا، به لحاظ پختگی شورا و سیاست کلی نظام، وحدتی بین ما وجود دارد که هیچ مشکلی با هیچ کدام از مسئولان نداریم و اختلاف سلیقه‌ای وجود نداشته و جلسات خوبی داشته‌ایم و به خاطر وحدت‌مان در جلسه‌ای که با معاون راه و شهرسازی که با حضور بخشدار و امام جمعه بود، بحثآنتن اتصالی اتوبان را به جای خوبی رساندیم.

این مدیر شهری درباره پروژه‌های قابل اجرای شهرداری با توجه به بودجه سال ۹۴ نیز گفت: حوزه شهرداری خدمات عمرانی و شهری است و ما پیمان بستیم به کاهش هزینه‌ها کمک کنیم و توانستیم به این موضوع برسیم؛ در همین راستا کم هزینه‌ترین شورا را داشته‌ایم و در سال ۹۳ هشت میلیون تومان بودجه به شورا پرداخت کردیم و بیش از ۴۰ درصد هزینه‌ها را کاهش دادیم.

کاهش هزینه‌های جاری و پرسنل شهرداری / افزایش ۱۰۰درصدی بودجه

وی ادامه داد: یکی از منابع افزایش درآمد، کاهش هزینه‌های جاری و هزینه‌های پرسنل بوده است و در شهرداری جوادآباد نه تنها جذب نیرو نداشتیم، بلکه تعدیل نیرو به صورت بازخرید و بازنشسته نیز داشته‌ایم.

کچویی تصریح کرد: بودجه امسال با متممی که خورد، افزایش ۱۰۰درصدی داشت و بنا داریم تا آخر این دوره شورا، بودجه سه الی چهار برابر بشود تا به عمران و آبادانی شهر و شهروندان محترم کمک کنیم.

وی با اشاره به پروژه‌های عمرانی شهرداری گفت: پارک امام علی(ع)، پارک شهدای گمنام و معبر تختی را داریم که مسیر ۱۲ متری را به ۳۰ متری تبدیل کردیم و بلواری خواهیم داشت که قبل از سال ۹۴ کلنگ زنی خواهد شد.

کمربند شرقی استان تهران از جوادآباد می‌گذرد / جواد آباد یک سه راهی طلایی خواهد شد

شهردار جوادآباد بیان داشت: راه اندازی مجموعه ۱۳۱ هکتاری را در دستور کار داریم و برای سال آینده کمربندی جنوبی شهر را که از حد فاصل روستای «طغان» به سمت روستای «حصار قاضی» که حدود ۲.۸ کیلومتر طول مسیر دارد، خواهیم داشت و در آنجا بلوار ۳۶ متری احداثمی‌کنیم.

وی در رابطه با آنتن اتصالی بخش جواد آباد عنوان کرد: کمربند شرقی نیز که به شکل آنتن اتصالی خواهد بود و از مسیر اتوبان «قم – گرمسار»، مسیری منشعب خواهد شد، از کنار شهر جواد آباد می‌گذرد و به ورامین و پاکدشت و اتوبان شهید بابایی می‌رسد و سیاست بر آن است که کمربند شرقی استان تهران شود.

کچویی ادامه داد: کمربند جنوب به غرب نیز از حدفاصل «چرمشهر» به «آبیک قزوین» می‌رسد و همچنین کریدور جنوب به شرق کشور از مسیر حرم تا حرم را داریم و در مجموع شهر جواد آباد در استان تهران یک سه راهی طلایی خواهد شد که از جنوب و مرکز به شرق و غرب کشور متصل خواهد شد.

وی بیان داشت: وزارت راه با کسری بودجه مواجه است و به همین دلیل، تفاهم نامه‌ای با معاون اداره کل راه و شهرسازی استان تهران با حضور بخشدار و امام جمعه که به امضای فرماندار ورامین نیز رسید منعقد شد تا از مسیر جوادآباد به عنوان کمربندی شرقی استفاده شود.

شهردار جوادآباد در توضیح این تفاهم نامه اظهار داشت: مسیر ۹ کیلومتری است و زیرسازی را تا مرحله آسفالت شدن پیش می‌بریم که در همین راستا، هزینه‌ای بالغ بر دو میلیارد تومان را تقبل خواهیم کرد، چراکه در توسعه شهر ما اثر خوبی دارد و از این ۹ کیلومتر پنج کیلومترش در حریم شهر جواد آباد است.

جمعیت متناسب و هوای پاک شهر جوادآباد بدون صنایع آلاینده / دروازه ورود به کویر

کچویی در ادامه این نشست در خصوص وضعیت زیست محیطی شهر جوادآباد گفت: امروز از جمعیت متناسب و هوای پاک برخورداریم و صنایع آلاینده نداریم؛ اولین بحثما در شورا و شهرداری این بوده است که صنایع آلاینده نداشته باشیم.

وی اضافه کرد: اطراف این شهر زیستگاهی به اسم «سیاه کوه» دارد و دروازه ورود به کویر است، به همین خاطر است که در حوزه توریستی کار می‌کنیم تا از سازمان میراثفرهنگی استان تهران همکاری داشته باشیم و همچنین انرژی خورشیدی و انرژی نوین را برای آینده این شهر در نظر خواهیم داشت.

شهردار جوادآباد عنوان کرد: هیئت مدیره بانک شهر به بحثگردشگری منطقه‌های حفاظت شده علاقه‌مند است و پنج هزار مترمربع باغ پسته داریم که برای آن‌ها جالب است و این جلوه‌ها، اعتبارات را برای شهر به ارمغان می‌آورد؛ امروز به جایی رسیدیم که سرمایه گذاران را شهرداری و شورای اسلامی شهر گزینش می‌کند.


افزایش ۲.۸ درصدی حجم ساخت و سازهای شهر جوادآباد

وی در ادامه بیان داشت: بزرگ‌ترین کار در حوزه شهری جوادآباد اعتماد سازی است؛ سال گذشته تردد مردم عادی به شهرداری کم بود، ساختار شهرداری از نظر نرم افزاری و سخت افزاری امسال بهتر شده و اتوماسیون اداری بهسازی شده است و خروجی این کار، حرکتهای رو به جلو بوده است؛ همچنین ۲.۸ درصد حجم ساخت و سازهای ما در این شرایط بیشتر شده و مراوده مردم با شهرداری افزایش یافته است.

کچویی در خصوص مرکز استان شدن شهر جوادآباد نیز در پاسخ به خبرنگاران بیان داشت: مرکز استان شدن زیرساخت می‌خواهد و زیرساخت و زیربنای جایی که می‌خواهد مرکز استان شود، توسعه راه و عرصه است.

وی در ادامه افزود: ۲۵ هکتار زمین برای مرکز آموزش نظامی جنوب شرق استان تهران در بحثامنیت در شهر جوادآباد در نظر گرفته‌ایم که در صورت طی مراحل مختلف، آن را احداثخواهیم کرد.

شهردار جوادآباد خاطرنشان کرد: نمایشگاه دفاع مقدس و فرهنگسرا را که نیاز به زمین دارد، در دستور کار داریم، چراکه برای شهر ما با این عرصه و پهناوری توسعه می‌آورد.

علاقه‌ای به افزایش جمعیت شهری نداریم / باغ ویلا‌ها، مجموعه گردشگری رفاهی و باغ رستوران در راه است

وی تصریح کرد: علاقه‌ای به افزایش جمعیت شهری نداریم، چون بحثکمی برایمان مهم نیست و بحثکیفی در اولویت است؛ کسانی که مایل به سرمایه گذاری هستند، بحثباغ ویلا‌ها برای آن‌ها وجود دارد؛ مجموعه‌ای ۲۶ هکتاری را یکی از سازمان‌های استانداری تهران خریده که به بخش خصوصی واگذار می‌شود و شامل باغ ویلا‌ها، مجموعه گردشگری رفاهی و باغ رستوران است که روی توسعه شهر تأثیرگذار خواهد بود.

وی اضافه کرد: فضای خوبی از جهت آب و هوا داریم و در صنایع پاک، گردشگری و باغ به سرمایه گذار نیاز داریم و امروز به آنچه اراده کرده‌ایم، رسیدیم و برنامه معطل مانده‌ای نداریم.

فضای ۱۰ هزار مترمربعی برای پیست دوچرخه سواری / احداثزمین والیال ساحلی و چمن مصنوعی

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه «پیشنهاد رئیس فدراسیون دوچرخه سواری مبنی بر ساخت پیست در جوادآباد از طرف مسئولان پیگیری می‌شود یا خیر»؟ گفت: در بحثورزش و فرهنگ در اردیبهشت ماه ۹۳ جشنواره کویر را شروع کردیم، مراسم قرآنی داشتیم و مسابقات دوچرخه سواری برگزار شد و بخشی از هزینه‌های آن را خودمان تقبل کردیم؛ فضای ۱۰ هزار مترمربعی برای پیست دوچرخه سواری داریم و با کمک بخش خصوصی و دولتی کار را انجام خواهیم داد، همچنین ایجاد زمینی برای والیبال ساحلی و زمین چمن مصنوعی را در نظر داریم تا در ورودی شهر احداثشود.

شهردار جوادآباد یادآور شد: در بحثآموزش و پرورش نیز در زمینه فرهنگ پیشرفت داشته‌ایم و امام جمعه راضی بوده است؛ در خصوص فرهنگسرا استاندار قول یک میلیارد را داده بود که ۲۰۰ میلیون تومان آن فعلاً مصوب شده است و سازه، ساختمان و مکانش مشخص شده است؛ در حوزه فرهنگ هر چقدر کار شود باز هم کم است.


پارک آبی جوادآباد راه اندازی می‌شود / احداثباغ پرندگان و پروانه‌ها

کچویی افزود: در بحثپارک آبی با چند نفر مذاکره داشته‌ایم تا مجموعه آبی خوبی راه اندازی کنیم، مدنظر داریم باغ پرندگان و پروانه‌ها را داشته باشیم و همه این طرح‌ها نیاز به پختگی دارند که در این خصوص بحث«ایران مینیاتور» اختصاصی برای جوادآباد کار شد و این پروژه هشت جلد است و هر کدام از سرمایه گذاری‌ها نتیجه بخش باشد استقبال خواهیم نمود که قرار است در آن ۱۳۱ هکتار زمین، یک پکیج کامل از همه مسائل عمرانی، ورزشی و فرهنگی داشته باشیم.


بافت مدرن سنتی برای شهر جوادآباد / احداثپارک علم و فناوری

شهردار جوادآباد در خصوص تحقق شهرداری الکترونیک نیز بیان داشت: از اردیبهشت ماه، اتوماسیون اداری شهرداری به روز شده و سایت خبری شهرداری و شورای اسلامی شهر جوادآباد نیز فعال شده است و پارک علم و فناوری را در هشت هزار مترمربع زمین احداثخواهیم کرد.

وی در باره بافت شهری جوادآباد عنوان کرد: بافت مدرن سنتی برای شهر جوادآباد مد نظر است تا با شرایط اقلیمی هماهنگ باشد؛ قصد داریم کل ارزش‌های تاریخی و مذهبی جوادآباد را به صورت فیلم ۲۵ دقیقه‌ای به نمایش بگذاریم تا این منطقه را به‌‌ همان صورت تاریخی و قدیمی جهت توریسم و گردشگری معرفی کنیم و به ترکیب سنتی این شهر دست نخواهیم زد.

جوادآباد قابلیت مرکز استان جدید شدن را دارد / توجیه کار‌شناسی برای توسعه شهر

این مدیر شهری بیان کرد: اینکه جواد آباد به مرکز استان جدید «خرداد» تبدیل شود، به چشم آمدن جوادآباد را نشان می‌دهد، گرچه با حاشیه‌هایی همراه می‌شود، اما خروجی آن دیده شدن جواد آباد بوده است، البته این بحثذهنیت آقای حمزه کچویی رئیس شورای اسلامی شهر جوادآباد است؛ چون این شهر قابلیت مرکز استان شدن را دارد.

کچویی در خصوص نسبت جمعیت رسمی و سرانه فضای سبز جوادآباد نیز گفت: جمعیت رسمی پنج هزار و ۵۰۰ نفر عنوان شده اما جمعیت موجود هشت هزار نفر است که با احتساب بلوار‌ها و طبق آمار رسمی، بر اساس پنج هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت محاسبه شده، سرانه فضای سبز ۳۵ متر است.

حمزه موج باف‌ها کچویی، رئیس شورای اسلامی شهر جوادآباد، نیز در این ادامه این نشست گفت: جوادآباد بزرگ‌ترین بخش استان تهران است و با یکهزار و ۴۱۰ کیلومتر مربع وسعت و همجواری با سه استان سمنان، قم و اصفهان این شهر را نسبت به شهرهای همجوار متمایز کرده و می‌توانیم ادعا کنیم جواد آباد مرکز استان جدید «خرداد» باشد.

وی افزود: امروز به همت مسئولان شهری، پذیرای پروژه‌های عظیم عمرانی همچون «ایران می‌نیا تور»، مرکز آموزش انتظامی شرق استان تهران، «نیروگاه برق خورشیدی» هستیم که کارهای مطالعاتیشان انجام شده و با حضور بخش خصوصی وارد مشارکت شده‌ایم تا این کار‌ها انجام شود.

موج باف‌ها کچویی بیان داشت: وجود آزاده راه قم - گرمسار، کمربندی آنتن اتصالی استان تهران که اتوبان شهید بابایی را به اتوبان قم - گرمسار وصل می‌کند و آزادراه آبیک قزوین که از کنار جواد آباد می‌گذرد، باعثمی‌شود که جواد آباد رو به آبادانی برود و چیزی که دور از ذهن نیست، مرکز استان بودن جواد آباد است.

وی ادامه داد: محورهایی شامل داشتن هوای سالم، دور بودن از شلوغی شهر و ازدحام جمعیت، در مجاورت سه استان بودن و فضای مناسب توسعه شهری می‌تواند زمینه ساز مرکز استان بودن جواد آباد باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر جوادآباد تصریح کرد: همه این مسائل از جمله آنتن اتصالی، آزادراه قم - گرمسار و… بعد از پنج سال همه مسئولان را به این نتیجه خواهد رساند که جوادآباد مرکز استان شود.

وی در پایان گفت: از مهدی کچویی شهردار کمال تشکر را داریم که منشاء خیر و برکت در زمینه‌های عمرانی جوادآباد بوده است و با کارهای انجام شده، جواد آباد را به همه شناساند.


تهران و ورامین باید نگاه ویژه‌ای به جواد آباد داشته باشند

عبدالعظیم اردستانی، عضو شورای اسلامی شهر جوادآباد نیز در این نشست در رابطه با تعامل شورا و و شهردار گفت: شهر جواد آباد زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت دارد و طبق قوانین انتخابات، اعضای شورا باید پنج نفر باشند اما ما شهردار را عضو شورا به حساب می‌آوریم و در تصمیم گیری‌ها و برنامه‌ها شش نفری به نشست می‌نشینیم و این نشان از وفاق و همدلی میان شهرداری و شوراست.

محسن ظفر، دیگر عضو شورای اسلامی شهر جوادآباد، نیز در این نشست بیان داشت: تهران و ورامین باید نگاه ویژه‌ای به جواد آباد داشته باشند؛ در گذشته دیده نشدن جواد آباد لطمه‌ای بزرگ بود، اما اکنون تنها فرزند ورامین، جواد آباد است.

وی در خصوص مرکز استان شدن جوادآباد گفت: قرار بود پایتخت اداری تهران را به پرند ببرند زیرا راه و پهناوری زیاد داشت.

ظفر افزود: زمانی قرار شد پایتخت عوض شود چون تهران اشباع شده بود و قرار شد اصفهان و سمنان جزو گزینه‌ها باشند زیرا عرصه‌های اصفهان و سمنان بیشتر است؛ باید واقعیت‌ها را ببینیم.

عضو شورای اسلامی شهر جوادآباد تصریح کرد: اینکه جواد آباد مرکز استان باشد تلنگری است که بر اساس کارهای کار‌شناسی شده انجام پذیرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز