خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی واحد ورامین – پیشوا خبر داد:

برگزاری همایش ملی نقش پیشگامان انقلاب در نهضت امام خمینی(ره)

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۲۴۴

همزمان با پنجاهمین سالگرد قیام خونین و الهی ۱۵ خرداد شهرستان‌های ورامین و پیشوا، همایش ملی نقش پیشگامان انقلاب در نهضت امام خمینی(ره) در این واحد دانشگاهی برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی واحد ورامین – پیشوا گفت: همزمان با پنجاهمین سالگرد قیام خونین و الهی ۱۵ خرداد شهرستان‌های ورامین و پیشوا، همایش ملی نقش پیشگامان انقلاب در نهضت امام خمینی(ره) در این واحد دانشگاهی برگزار می‌شود.
به گزارش ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد حسینی با اعلام برگزاری این همایش در خرداد ماه سال آینده افزود: هر ملت و جامعه‌ای در تاریخ زندگی خویش شاهد وقایع و رخدادهایی است که هویت و حیثیت ملی، دینی و انقلابی آنجامعه را شکل می‌دهد و انقلاب اسلامی ایران، پدیده‌ای شگرف در تاریخ معاصر است که توجه به ابعاد آن می‌تواند زمینه مناسبی برای مطالعات جامعه ‌شناسی انقلاب قرار گیرد.
معاون فرهنگی واحد ورامین – پیشوا ضمن تأکید بر لزوم پژوهش و تحقیق در رویدادهای انقلاب اسلامی گفت: تأثیری که نهضت امام خمینی در دنیا داشت و استفاده‌ای که فرهنگ‌ها، مذاهب و ملت‌ها از شیوه مبارزه و مقاومت امام خمینی(ره) در سال‌های بعد از این قیام، بردند اگر معجزه آسا هم نباشد، بسیار شگفت آور است و به عنوان یک گستره پژوهشی در سراسر کشور مورد توجه نویسندگان بوده است.
دبیر اجرایی همایش با اشاره به اهمیت بزرگداشت قیام ۱۵خرداد خاطر نشان شد: با توجه به شرایط تاریخی وقوع انقلاب اسلامی، قیام ۱۵ خرداد نقطه عطفی در تاریخ معاصر ایران و سرآغاز نهضت اسلامی ملت ایران به رهبری حضرت امام خمینی(ره) می‌باشد که چگونگی الگوپذیری جوانان و تبیین اینجایگاه برای نسل چهارم انقلاب باعثشده تا معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین – پیشوا با مشارکت نهاد‌ها و ادارات شهرستان‌های ورامین و پیشوا همایش نقش پیشگامان انقلاب در نهضت امام خمینی(ره) را برگزار نموده تا گامی هر چندکوچک در این عرصه برداشته و در جهت تبیین نهضت امام خمینی(ره) بستر مناسبی را برای ایجاد تحرک و پویایی علمی در میان اعضای هیات علمی، محققان و دانشجویان بردارد.
سید احمدحسینی ضمن دعوت از علاقه مندان به امر تحقیق و پژوهش دراین زمینه، سه محور اصلی همایش را اندیشه‌های امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد، اعتدال و انقلاب اسلامی، پیشگامان و دینمداری عنوان کرد وگفت: متقاضیان می‌توانند مقالات خود را تا دهم اردیبهشت ماه ۹۳ به آدرس pishgaman @ yahoo. com Nehzat _ ارسال و جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت www. iauvaramin. ac. ir مراجعه و یا با شماره ۳۶۷۲۶۰۰۵-۰۲۱ دبیرخانه همایش تماس حاصل نمایند.
قابل ذکر است سایت معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین – پیشوا نیز به نشانی www. farhangi. iauvaramin. ac. ir راه اندازی شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز