خبرگزاری کار ایران

فرماندار پاکدشت:

توجه به بخش صنعت موجبات اشتغال پایدار را فراهم می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۰۹۷

فرماندار پاکدشت گفت: توجه به بخش صنعت موجبات اشتغال پایدار و رونق اقتصاد شهرستان رافراهم می‌کند.

باحضور مدیرکل صنعت، معدن وتجارت استان تهران، فرماندارپاکدشت و نماینده مردم شهرستان پاکدشت در مجلس شورای اسلامی جلسه مشکلات بخش صنعت و معدن شهرستان پاکدشت برگزار شد.

به گزارش ایلنا، فرماندار شهرستان پاکدشت درسخنانی به بیان موقعیت جغرافیایی و استراتژیکی شهرستان پاکدشت و وجود شهرکهای صنعتی متعدد و مراکز کشاورزی و گلخانه‌ای و صنایع تبدیلی اشاره کرد و گفت: شهرستان پاکدشت با وجود چندین شهرک صنعتی و هزاران واحد تولیدی از مهم‌ترین قطب‌های صنعت و تولید در شرق استان تهران است.

علیرضا قاسمی فرزاد با اشاره به حجم گسترده واحدهای تولیدی صنعتی و صادرات کالاهای مختلف به دیگر کشور‌ها، ایجاد دفتر گمرگ در شهرستان جهت تسهیل در امر صادرات و کاهش تشریفات اداری را از نیازهای اساسی صاحبان صنایع عنوان نمود.

وی با تاکید بر توسعه مناطق صنعتی درسطح شهرستان گفت: بازنگری و اصلاح قوانین و تسهیل در افزایش و الحاق اراضی همجوار شهرک‌های صنعتی از موارد ضروری است.

وی گفت: با ارائه تسهیلات صندوق توسعه ملی برای طرح‌های تولیدی و تامین سرمایه در گردش صاحبان صنایع باعثرشد و شکوفایی هرچه بیشتر تولید و تسهیل در کار صاحبان صنایع خواهد شد.

قاسمی فرزاد با اشاره به افزایش جمعیت شهرستان پاکدشت براساس آخرین سرشماری خواستار نگاه ویژه اداره کل صنعت معدن و تجارت استان جهت افزایش سهمیه کالاهای اساسی باقیمت دولتی برای شهرستان شد.

فرماندار پاکدشت باتاکید بر تقویت بخش معدن با توجه به ظرفیت بالای شهرستان در این زمینه اظهار داشت: با وجود معادن بسیار درسطح شهرستان این بخش می‌تواند موجبات اشتغال پایدار و رونق اقتصاد شهرستان را فراهم آورد.

وی با اشاره به برداشت‌های مازاد از معادن؛ خواستار نظارت کافی دراین خصوص شد.

قاسمی فرزاد خاطر نشان کرد: تهیه طرح جامع معادن می‌تواند بسیاری از مشکلات حوزه معدن را برطرف کند و برساماندهی معادن در شهرستان وحتی در سطح استان کمک شایانی خواهد کرد.

وی کمبود نیروی متخصص در حوزه کار‌شناسی معدن و صنایع را از مشکلات اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان عنوان کرد و تامین نیروی مورد نیاز این دستگاه را خواستار شد.

فرماندار پاکدشت حل مشکلات صنعتگران شهرک صنعتی پایتخت، تهیه بانک اطلاعات معادن، اعلام عمق برداشت شن و ماسه، تامین نیازمندیهای اولیه برای برپایی نمایشگاههای بهاره، ضرورت بهبود و فضای کسب و کار؛ حذف استعلامهای غیر ضرور محیط زیست به ویژه برای واحدهای مسقر در شهرک‌های صنعتی، ضرورت ساماندهی لکه‌ها و یا نواحی صنعتی پراکنده در شهرستان، صدور مجوز شهرکهای خصوصی، پیگیری مطالبات واحدهای تولیدی به ویژه قطعه سازان را از جمله اقداماتی دانست که باید در اسرع وقت صورت گیرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان در پایان ابراز امیدواری کرد: باحضور مدیرکل صنعت معدن تجارت استان تهران در شهرستان تلاش می‌شود تامشکلات صنایع برطرف شود چرا که صنایع موتور محرکه اقتصاد کشور است و اثر مستقیم بر معیشت مردم دارد.

در ادامه مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان تهران از معادن اطراف روستاهای خسرو، جمال‌آباد و محمودآباد و شهرک صنعتی موزائیک‌سازان بازدید کرد و دستورات لازم در راستای هماهنگی و پیگیری موضوعات مطروحه را صادر کرد و مقرر شد در کارگروهی ویژه نسبت به ساماندهی معادن و رفع مشکلات صنعت‌گران تدابیر سازنده اندیشیده شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز