خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت دانش بنیان زاگرس صنعت آرکا؛

از شرکت‌های دانش بینان حمایت نمی‌شود/ محصولات زاگرس صنعت آرکا از نمونه خارجی با کیفیت‌تر است+فیلم

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۰۱۶۷

شرکت‌های دانش بنیان به جهت ارزش افزوده بالایی که ایجاد می کنند، نقش ویژه‌ای در رشد کشور در زمینه های علمی، فناوری و نیز اقتصادی بر عهده دارند. بفرموده رهبر معظم انقلاب، شرکت های دانش بنیان یکی از بهترین مظاهر و مؤثرترین مؤلفه های اقتصاد مقاومتی به شمار می روند.

سال 1401 نیز به فرمایش مقام معظم رهبری «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» نام گذاری شد تا اهمیت شرکت های دانش بینان را بیش از پیش مطرح کنند. با این وجود از شرکت های دانش بینان حمایت خاصی صورت نگرفته و حتی در برخی از مواقع مشابه تولیدات داخل نیز به کشور قاچاق می شود. در این خصوص خبرگزاری کار ایران ایلنا بنابر رسالت حرفه ای خود در مورد مشکلات شرکت‌های دانش بینان با رسول نباتی آریان مدیرعامل شرکت دانش بنیان زاگرس صنعت آرکا به گفت‌وگو نشسته است که در ادامه می خوانید.

رسول نباتی آریان شرایط شرکت دانش بنیان زاگرس صنعت آرکا را مثبت ارزیابی کرد و گفت: با توجه به شرایط اقتصادی و تحریم ها در کشور، تولیدکنندگان برای تولید به چالش هایی همچون تامین مواد اولیه،‌ نوسانات نرخ از و... مواجه هستند. با این وجود شرکت دانش بنیان زاگرس صنعت آرکا با قوت به کار خود ادامه می دهد.

وی با بین اینکه محصولات شرکت زاگرس صنعت آریا رضایت مشریان را کسب کرده، ‌ادامه داد: در بخش ارائه خدمات با دیدگاه عدم وابستگی کشور به شرکت های خارجی، اشتغال زایی برای نیروهای داخلی و رعایت اصول زیست محیطی، این شرکت گام موثری در ارائه خدمات تخصصی توسط تجهیزات مکانیزه نهاده است. از جمله خدمات قابل ارائه توسط این شرکت به صنایع مختلف پالایشی، فولادسازی، مس، معادن، شهرداری ها، سیمان و …است که خوشبختانه مورد استقابل بسیاری از شرکت ها قرار گرفته است.

وی ادامه داد: واحد “تحقیق و توسعه (R&D) ” بازوی توانمند اصلی این شرکت به حساب می آیند. این واحد، با بکارگیری نیروهای متخصص در زمینه طراحی، توانمندی در ساخت، اجرای طرح ها و همچنین بررسی اهم محصولات خارجی، موفق به ساخت انواع مجموعه های جمع آوری و انتقال مواد صنعتی از جمله: وکیوم تراک، وکیوم لودر، مکنده ثابت، مکنده کارگاهی، ربات مکنده، بسته بند صنعتی و دنس لودینگ شده که ‌محصولات این شرکت نسبت به نمونه خارجی خود، با کیفیت و با قدرت بوده و 5 سال ضمانت دارد.

وی با اشاره به شعار سال مبنی بر تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین اظهار کرد: با وجود شعار سال مبنی برای حمایت از شرکت های دانش بینان،‌ اما هیچ گونه حمایتی از این شرکت به عنوان یک شرکت دانش بینان نشده است. مدیرعامل شرکت دانش بنیان زاگرس صنعت آرکا قاچاق را یکی از مشکلات اصلی تولیدکنندگان داخلی دانست و گفت: قاچاق محصولاتی که تولید دخل دارند،‌عرصه را برای تولیدکنندگان داخلی تنگ می کند. بطوری که هیچ تفاوتی بین تولیدات داخلی و واردات قائل نیستند. وی ادامه داد: نبود حمایت از سوی دولت باعث شده برخی از شرکت ها بدون توجه به تولیدات داخلی، واردات انجام دهند، قطعا این امر به ضرر شرکت های دانش بینان و کشور است. آریان از دولت درخواست کرد تا از شرکت های دانش بینان حمایت شود و از ورود قاچاق جلوگیری کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز