خبرگزاری کار ایران

کتاب «از الفبا تا هنر» رونمایی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۷۹۴۸۰

کتاب «از الفبا تا هنر» تالیف «غلامرضا راهپیما» روز سه شنبه ۳ تیرماه، در فرهنگستان هنر رونمایی می‌شود.

مراسم رونمایی کتاب «از الفبا تا هنر: شناخت انواع خطوط از آغاز تاکنون و قالب‌های خوشنویسی» تألیف غلامرضا راهپیما سه شنبه ۳ تیر ماه در سالن همایش‌های فرهنگستان هنر برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا؛ غلامرضا راهپیما در این اثر به معرفی خطوط رایج در گذشته و حال می‌پردازد. این کتاب در دو بخش است که در بخش نخست به معرفی خط و کتابت، کتیبه، قطعه، سیاه مشق و سایر قالب های خوشنویسی پرداخته است و در بخش دوم نیز به معرفی خطوط پیش از اسلام توجه ویژه دارد.

غلامرضا راه‌پیما متولد سال ۱۳۳۲ است. وی در محضر استادانی چون زنده یاد حبیب‌الله فضائلی، عبدالصمد صمدی و محمد حسینی موحد خوشنویسی را آموخت. راه‌پیما دارای نشان درجه یک هنری و فارغ‌التحصیل انجمن خوشنویسان ایران است. این هنرمند جانباز دانش‌آموخته رشته گرافیک بوده و عضویت در کمیته بین‌الملل موزه‌های جهان(ایکوم)، عضو دائم و پیوسته موزه‌های شرق آسیا، عضو شورای ارزشیابی هنری نخبگان شاهد، عضو سرای اهل قلم، مدرس دانشگاه، عضو هیئت مدیره انجمن دوستی ایران، صربستان و مونته نگرو را در کارنامه فعالیت‌های خود دارد. راه‌پیما تاکنون در ده‌ها نمایشگاه داخل و خارج شرکت داشته و جوایز مختلفی را از سراسر جهان از آن خود کرده است.

مراسم رونمایی از کتاب «از الفبا تا هنر» سه شنبه ۳ تیر ماه ۱۳۹۳ از ساعت ۱۶ در سالن همایش‌های فرهنگستان هنر به نشانی خیابان ولی عصر(عج)، نرسیده به تقاطع طالقانی، شماره ۱۵۵۲برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز