خبرگزاری کار ایران

با حضور وزیر ارشاد؛

شاهنامه‌ی شاه طهماسب رونمایی شد

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۶۳۷

ساعتی پیش در فرهنگستان هنر از باز نشر کتاب شاهنامه‌‌ی شاه طهماسب رونمایی شد. در این مراسم علاوه بر وزیر ارشاد، علی جنتی و معاون هنری او، علی مرادخانی، دست اندر کاران تهیه‌ی این نسخه و اساتید و فرهیختگان نیز حضور داشتند.

پروژه‌ی انتشار شاهنامه‌ی شاه طهماسب پس از چندین سال تلاش مداوم با همکاری فرهنگستان هنر، موزه‌ی هنرهای معاصر تهران و حمایت بانک پاسارگاد به پایان رسید و طی مراسمی از این کتاب با ارزش رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ساعتی پیش در فرهنگستان هنر از باز نشر کتاب شاهنامه‌‌ی شاه طهماسب رونمایی شد. در این مراسم علاوه بر وزیر ارشاد، علی جنتی و معاون هنری او، علی مرادخانی، دست اندر کاران تهیه‌ی این نسخه و اساتید و فرهیختگان نیز حضور داشتند.

مراسم در حالی آغاز شد که نسخه‌هایی از شاهنامه‌ی شاه‌ طهماسب روی سن قرار داشت. اولین سخنران این مراسم رئیس فرهنگستان هنر، علی معلم دامغانی بود که در بزرگ‌داشت حکیم ابولقاسم فردوسی و شاهنامه‌ی او سخنرانی کرد. پس از او وزیر ارشاد و سپس چند تن از اساتید سخنرانی کردند.

در ادامه‌ی مراسم برنامه‌ی شاهنامه‌خوانی انجام شد و سپس از چند تن از همکاران این پروژه تقدیر به عمل آمد و به دست علی جنتی لوح تقدید به آنها اعطا شد. این افراد عبارت بودند از: مدیر عامل بانک پاسارگار، مجید قاسمی؛ عکاس و ناظر چاپ شاهنامه‌ی شاه طهماسب، محسن محمدخانی؛ مدیر گروه جلد سازی ترنج، شهاب متین رضا؛ طراح گرافیست این کتاب، رضا رضوی؛ مدیر چاپخانه‌ی فرهنگ گویا، ناصر میرباقری.

پایان بخش مراسم اجرای نقالی همراه با رونمایی از شاهنامه‌ی شاه طهماسب بود که توسط وزیر ارشاد و با تورق بخش از آن انجام شد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز