خبرگزاری کار ایران

کتاب «شکل شناسی و گونه شناسی فیلم مستند» منتشر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۵۹۹۳۰

کتاب «شکل شناسی و گونه شناسی فیلم مستند» تالیف احمد ضابطی‏ جهرمی بزودی توسط مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی راهی بازار نشر می‏‌شود.

کتاب «شکل شناسی و گونه شناسی فیلم مستند» راهی بازار نشر می‌شود.

به گزارش ایلنا؛ موضوع این کتاب کانون «نظریه شناخت فیلم مستند» است که این نظریه عمدتاً به مباحثکلیدی شناخت شکل‌ها، زیرگونه‌ها، ساختارها و روش‌های بازنمایی واقعیت در سینمای مستند می‌پردازد.

مطالب کتاب علاوه بر طبقه‌بندی، معرفی و تشریح شکل مستندهای سنتی و نو، مکاتب، سبک‌ها، شیوه‌ها و مفاهیمی که در عرصه مستندسازی معاصر رواج یافته را نیز مورد بررسی قرار می‌دهد. این مباحثبه حوزه گسترده پژوهش‌های نظری و تخصصی مستندشناسی مربوط می‌شوند که موضوع شکل شناسی و گونه شناسی در کانون آن قرار دارد.

این کتاب مشتمل بر ده بخش از جمله: مستندشناسی در چشم‌انداز نظریه شناخت شکل فیلم، گفتمان شکل و ساختار در سینمای مستند، انواع طبقه‌بندی‌های فیلم مستند، کهن الگوهای شکل در سینمای مستند، شیوه شناسی مستندسازی و روش‌های بازنمایی مستند، سبک‌های کهن و نوین مستند، مستندهای روایتی و ترکیبی، محتوا و پژوهش در سینمای مستند، انسان شناسی تصویری و سینمای مستند، جایگاه فرهنگی و اجتماعی سینمای مستند و نقش فیلم مستند در شکل‌گیری سینمای ملی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز