خبرگزاری کار ایران

فریاد شیری از تازه‌های نشر نگیما خبر داد

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۸۲۰

رمان " امپراطور چوبی " توسط نشر نگیما به بازار آمده. رمان " بیوه سیاه " و مجموعه داستان " جمجمه‌های خالی " نیز ازجمله آثاری هستند که هنوز مجوز نشر آن‌ها از ارشاد نیامده است.

ایلنا: فریاد شیری؛ کارشناس نشر نگیما از تازه‌های نشر نگیما و کتاب‌های این نشر که در ارشاد منتظر مجوز نشر هستند، خبر داد.

وی به خبرنگار ایلنا گفت: رمان " امپراطور چوبی " آخرین رمانی‌ست که هفته‌ی گذشته توسط نشر نگیما منتشر شده. این رمان نوشته‌ی باسر شیروانی‌جعفربیگلو است که در زمان نگارش آن ۱۸ سال داشته ولی امروز ۲۴ ساله است. رمان " امپراطور چوبی " هم مخاطب نوجوان دارد و هم مخاطب بزرگسال.

شیری ادامه داد: رمان " و اما آن شب برفی " نوشته‌ی حسین صفی، مجموعه نمایشنامه‌ی " آمدند کار کردند و مردند " که در برگیرنده‌ی ۲ نمایشنامه بلند از احمد بیگلریان است و کتاب " چه کنم‌های شاعران از آغاز تا امروز " شعرهای موزنی که به ردیف، قافیه و یا مضمون " چه کنم " را شامل می‌شود و توسط علی باقری گردآوری شده است، ‌ از کتاب‌های مجوز گرفته و زیرچاپ نگیما هستند.

این شاعر همچنین درمورد کتاب‌هایی که هنوز مجوز نشر‌شان از سوی ارشاد صادر نشده؛ گفت: رمان " بیوه سیاه " نوشته‌ی نعیمه رسولی که به مشکلات زنان در جامعه اختصاص دارد و مجموعه داستان‌های پلیسی " جمجمه‌های خالی " نوشته‌ی درویشعلی ادریسانی از کتاب‌هایی هستند که منتشر مجوز نشرشان هستیم. همچنین مجموعه نمایشنامه‌های حسین صفی با نام " او شب که بارون اومد " نیز از این جمله است.

کارشناس نشر نگیما ادامه داد: رمان " راز پنهان " نوشته‌ی حبیبه هاشمی سیاوشانی نیز که در دولت قبلی غیرقابل چاپ اعلام شده بود را برای تجدیدنظر فرستاده‌ایم که هنوز جوابی به ما نداده‌اند.

وی درمورد سیاست‌های جدید نشر نگیما توضیح داد: نگیما مدتی‌ست که بیشتر روی انتشار رمان و مجموعه داستان تمرکز کرده و کمتر سراغ چاپ شعر می‌رود. دلیلش این است که طی یکی دو سال اخیر، چند ناشر به چاپ مجموعه شعر روی آورده‌اند و بازار از کتاب‌های آنان پر شده.

شیری درمورد وضعیت گزیده شعر خود که چندی‌ست با مشکل ممیزی روبرو شده؛ اظهار داشت: هنوز مشغول آمد و شد به ارشاد هستم و قرار است مشکل این گزیده شعر حل شود. چندی پیش نیز چاپ دوم کتاب " و تن فروشی نیست " توسط نشر نگاه به بازار آمد اما هنوز تمایلی به انتشار کتاب تازه پیدا نکرده‌ام.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز