خبرگزاری کار ایران

آرش سنجابی خبر داد:

مستند " سیمین بهبهانی " به ارشاد می‌رود

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۸۹۵

بهاالدین خرمشاهی، مرتضی کاخی، شمس لنگرودی، مشیت علایی، مسعود احمدی، مدیا کاشیگر، مفتون امینی، محمدعلی بهمنی، حسین صفاری دوست و… در این فیلم از سیمین بهبهانی و آثارش سخن می‌گویند.

ایلنا: آرش سنجابی که طی سال‌های اخیر همت به ساخت مستندهای ارزشمندی از مفاخر ادبی معاصر گماشته است، از به پایان رسیدن پروژه‌ی ساخت فیلم مستند سیمین بهبهانی با عنوان " سیمین؛ نیمای غزل " خبر داد.

وی درمورد این مستند به خبرنگار ایلنا گفت: تصویربرداری‌های این فیلم ۹۰ دقیقه‌ای سال قبل انجام شد و تدوین آن تا امسال به طول انجامید. در حال حاضر این مستند آماده‌ی اکران و پخش است و تا پایان بهمن ماه، آن را برای اخذ مجوز به ارشاد ارائه خواهیم کرد.

سنجابی ضمن بیان این مطلب که سعید اردهالی؛ تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار ساخت این مستند بوده و نشر کتاب آمه مسوولیت پخش آن را عهده‌دار خواهد بود، ادامه داد: در این فیلم سعی شده به تمام شئون زندگی سیمین بهبهانی؛ از زندگی شخصی تا شعرهایش پرداخته شود. در این راستا شاعران و ادیبانی چون بهاالدین خرمشاهی، مرتضی کاخی، شمس لنگرودی، مشیت علایی، مسعود احمدی، مدیا کاشیگر، مفتون امینی، محمدعلی بهمنی، حسین صفاری دوست و… از جایگاه بهبهانی و آثارش سخن می‌گویند.

وی افزود: سخنان خود خانم بهبهانی دقایق زیادی از فیلم را به خود اختصاص داده. در بخش‌هایی از این فیلم نیز آناهیتا افشار که بازیگر سینماست، برخی از شعرهای خانم بهبهانی را بازخوانی تصویری می‌کند.

سنجابی ضمن بیان این مطلب که " سیمین؛ نیمای غزل " اولین‌ فیلمی‌ست که تا به حال درمورد سیمین بهبهانی ساخته شده، خاطرنشان کرد: من در این فیلم قصد داشتم از چند منظر به سیمین بهبهانی بپردازم که عبارتنداز: تاثیر ایشان بر غزل معاصر، حضورش به عنوان یک مصلح اجتماعی و جایگاهش به عنوان یک شاعر زن و تاثیرش بر شعر زنان.

سیمین خلیلی معروف به «سیمین بهبهانی " متولد ۱۳۰۶، نویسنده و شاعری‌ شناخته شده‌است. تسلط او بر غزلسرایی و ابداعاتی که در این قالب صورت داده است، باعثشده که در میان اهالی شعر و دوستارانش به " بانوی غزل ایران " شهرت یافته. سه‌تار شکسته، جای پا، چلچراغ، مرمر، رستاخیز، خطی ز سرعت و از آتش، دشت ارژن، گزینه اشعار، درباره هنر و ادبیات، ‌ آن مرد، مرد همراهم، کاغذین‌جامه، ‌ کولی و نامه و عشق و عاشق‌تر از همیشه بخوان ازجمله آثار منتشر شده از این شاعر تواناست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز