خبرگزاری کار ایران

واکنش سرسنگی به اظهارات عضو شواری شهر:

مدیران شهری اخلاق‌گرا باشند

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۰۸۰

صحبت‌هایی که در انتقاد از خانه هنرمندان ایران مطرح شد با واقعیتهای موجود در این مجموعه مطابقت ندارد / دوستان در نشست‌های خصوصی ما را تشویق می‌کنند اما وقتی کار به صحن علنی می‌رسد؛ با تغییر گفتار روبرو می‌شویم.

مدیرعامل خانه هنرمندان ایران در واکنش به اظهارات یکی از اعضای شورای شهر تهران و نقد فعالیت‌های این مجموعه؛ مدیران شهری را به اخلاق‌گرایی و انصاف در طرح انتقادهای خود فراخواند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجید سرسنگی که امروز شنبه(۲ اسفندماه) در نشست اعلام برنامه‌های سال ۹۴ مجموعه خانه هنرمندان ایران حضور یافت، در پاسخ به خبرنگار ایلنا؛ درباره انتقاد یکی از اعضای شورای شهر به عملکرد این مجموعه اظهار کرد: طبع کار فرهنگی همواره انتقاد به دنبال دارد و من هیچگاه از این رویکرد ناراحت نمی‌شوم و با اصل نقد اختلافی نیست، اما آنچه خوب نیست انتقاد براساس اطلاعات غلط است به ویژه برای افرادی که مسئولیت دارند و در مدیریت شهری دخیل هستند.

مدیر تماشاخانه ایرانشهر به حضور خود در شورای شهر تهران و ارائه گزارش عملکرد به مسئولان این نهاد اشاره کرد و ادامه داد: من به صحبت‌های رئیس کمیسیون فرهنگی شورا اشاره می‌کنم که عنوان کرد تا امروز هیچ مجموعه‌ای به صورت داوطلبانه حاضر نشده بود گزارش عملکرد ارائه کند و از مسئولان نمره قبولی هم بگیرد. در آن جلسه دوستان اعتراف کردند میزان فعالیت‌های خانه هنرمندان ایران با بودجه‌ای که پرداخت می‌شود؛ تناسبی ندارد و بسیار بیش از منابعی است که در اختیار این ما قرار می‌گیرد.

سرسنگی با تاکید بر اینکه همواره با آغوش باز انتقادها را می‌پذیرد؛ خاطرنشان کرد: طرح یک طرفه چنین صحبت‌هایی از تریبون رسمی درست نیست، آن هم در شرایطی که من برای پاسخگویی آنجا حضور ندارم. دستورات دینی ما هم می‌گوید قبل از علنی کردن یک نقد ابتدا باید مسائل را با فرد درمیان بگذاریم. کافی بود آقای شاکری نقدهای خود را با من در میان می‌گذاشتند تا پی‌گیری شود و نیازی به طرح علنی نبود.

عضو هیات علمی پردیس هنرهای زیبا با تاکید براینکه از منتقدان انتظار رعایت اخلاق گرایی و انصاف دارد؛ گفت: آقای شاکری یکی از جانبازان محترم دفاع مقدس هستند و من ارزش زیادی برای ایشان قائلم، به همین دلیل هم بعداز جلسه اعلام گزارش عملکرد سالانه به اعضای شورای شهر در جلسه‌ای جداگانه خدمت ایشان رسیدم. جالب است دوستان در نشست‌های خصوصی ما را تشویق می‌کنند اما وقتی کار به صحن علنی می‌رسد با تغییر گفتار روبرو می‌شویم.

مدیرعامل خانه هنرمندان ایران تصریح کرد: انتظار ما از دوستان رعایت همان ارزش‌هایی است که برای حفظ آنها جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و حتی اعضای بدن خود را در این راه اهدا کردند.

سرسنگی با بیان اینکه موضع گیری‌ها گاهی براساس اطلاعات نادرست صورت می‌گیرد؛ اظهار کرد: بعضی افراد اطلاعات غلط به دوستان انتقال می‌دهند که موجب چنین موضع‌ گیری‌هایی می‌شود و خستگی را بر تن آنها که کار می‌کنند؛ می‌گذارد. این درشرایطی است که مجموعه ما جزء معدود محل‌هایی است که گزارش دقیق عملکرد و هزینه کرد آن همواره موجود است.

این مدیر فرهنگی در پایان گفت: معتقدم صحبت‌هایی که در انتقاد از خانه هنرمندان ایران مطرح شد با واقعیتهای موجود در این مجموعه مطابقت ندارد.

مجتبی شاکری؛ عضو شورای شهر تهران؛ چندی پیش در صحن علنی شوای شهر گفته بود: جلوی خانه هنرمندان را بگیرید که همه چیز آن سکولار است. در تئاترهای خانه هنرمندان مسائلی وجود دارد که وقتی به آن نگاه می‌کنیم، احساس شرم می‌کنیم. این درحالی است که یک پارک هم در اختیار آنها قرار داده شده و در آن کارهای تجاری انجام می‌دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز