خبرگزاری کار ایران

کارگردان نمایش " کان را که خبر شد خبری بازنیامد ":

هدف ما این است که کسی وارد زندان نشود

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۵۸۸

در باغ موزه زندان قصر هر تئاتری اجرا نمی‌شود. جای اجرای تئاتر " کان را که خبر شد خبری بازنیامد " دقیقا همین‌جا بود.

" کان را که خبر شد خبری بازنیامد " با حضور عوامل نمایش در باغ موزه قصر نقد و بررسی شد.

به گزارش ایلنا؛ محمدرضا سعیدی(مدیر باغ موزه زندان قصر) در ابتدای نشست گفت: عده‌ای دوست داشتند در این مکان فعالیت هنری و فرهنگی شکل نگیرد اما اجازه ندادیم و خوشحالیم این نوع فعالیت‌ها در باغ موزه زندان قصر انجام می‌شود. اجرای نمایش " کان را که خبر شد خبری بازنیامد " هم برای عده‌ای خوش‌آیند نبود. گاهی با من تماس‌هایی گرفته می‌شد که من در پاسخ می‌گفتم این نمایش از وزارت ارشاد مجوز گرفته و منهم آن را دیده‌ام. اگر فردی با آن مشکل دارد، شخصی است.

در ادامه؛ ماهی عظیمی که کارگردانی این نمایش را به عهده داشت؛ گفت: تمام تلاش گروه بر این بود که این نمایش نباید فقط به اندازه یک نمایش تاثیر بگذارد و برای دستیابی به این هدف بخشی از نمایش را به عهده مخاطب گذاشتیم. مخاطبان با حرف‌ها و واکنش‌های خود مسیر را مشخص می‌کنند. با این کار موفق شدیم یک اتفاق لحظه‌ای و واقعی را برای مخاطبی که تجربه زندان نداشت؛ به وجود آوریم.

این کارگردان درباره انگیزه‌اش از ساخت این نمایش گفت: هدف ما فقط این است که کسی وارد زندان نشود و خانواده‌ای درگیر موضوع زندانی نشوند.

عظیمی ادامه داد: بازیگران در این نمایش نقش زندانی را بازی نکردند آنها با پیگیری‌هایشان تبدیل به زندانی شدند و گاهی من هم زندانبان می‌شدم. هر روز دو ساعت قبل از اجرا بازیگران در سلول‌های انفرادی نگهداری می‌شدند و مدت کوتاهی به هواخوری انتقال داده می‌شدند تا باور کنند که زندانی هستند.

وی گفت: " کان را که خبر شد خبری بازنیامد " گانه اول یک مجموعه نمایش سه‌گانه است و اواسط سال آینده گانه دوم آن که بازسازی صحنه جرم و روایت زندانیان است؛ اجرا می‌شود.

مجید رحمتی که بازیگردانی این نمایش را به عهده داشت نیز گفت: این نمایش باید به‌صورت رخ به رخ با مخاطب اجرا می‌شد و این یکی از سخت‌ترین فصل‌های کار بود که به آن دست پیدا کردیم. در این نمایش به شکل کاملا ظریف و علمی، قصه‌های متفاوت را توسط بازیگرهای مختلف اجرا کردیم.

رضا آشفته(مشاور هنری نمایش) نیز گفت: مستند و مونولوگ بودن این نمایش که در ضلع تئاتر محیطی به انجام رسید، مخاطب را با خود در فکر فرو می‌برد و این تجربه‌ای بود که در تئاتر ایران نداشتیم. این تجربه یعنی تئاتر فراگیر، یعنی از این پس می‌شود در بیمارستان، کارخانه، مترو و هر جایی تئاتر اجرا کرد.

وی افزود: اگر می‌خواهیم زندان‌های ما خالی شوند باید صندلی‌های تئاتر را پر کنیم.

در پایان نشست؛ مدیر باغ موزه زندان قصر گفت: در باغ موزه زندان قصر هر تئاتری اجرا نمی‌شود و جای این تئاتر دقیقا همین جا بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز