خبرگزاری کار ایران

شهره سلطانی در گفتگو با ایلنا:

مقابل بیماری زانو نمی‌زنم

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۷۲۶

روزهای بدی را در بیمارستان و خانه پشت سر گذاشتم. به همین دلیل الان که پزشک می‌گوید کار کردن اثر مثبتی در ادامه درمان دارد و من هم امکان فعالیت دارم نمی‌توانم از این فرصت بگذرم.

شهره سلطانی پس از ۱۰ ماه مبارزه با بیماری و غلبه بر وضعیت سخت جسمانی؛ از تلاش خود برای فراهم شدن شرایط کارگردانی یک اثر نمایشی در سال ۹۴ خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سلطانی درباره آغاز فعالیت دوباره خود در تئاتر پس از مبارزه با بیماری گفت: قرار بود از اواسط فروردین تا هفته میانی اردیبهشت ماه سال ۹۴ اجرا داشته باشم که به دلیل مسائل زمانی این امکان واقعا وجود نداشت. به همین دلیل طی مذاکراتی که به همراه تهیه‌کننده با مسولان سالن مورد نظر داشتیم؛ قرار شد بررسی‌های مجدد صورت بگیرد که اگر امکان داشت گروه فعالیت خود را در موقعیت بهتری آغاز کند.

این هنرمند با بیان اینکه اگر شرایط مهیا نشود احتمالا اجرا یک سال به تاخیر خواهد افتاد، ادامه داد: در حال حاضر فقط امیدوارم که امکان شروع فعالیت بعد از یک دوره طولانی بیماری و خانه‌نشینی فراهم شود.

سلطانی در پاسخ به این سوال که آیا اضطراب‌های ناشی از فعالیت‌ تئاتری و حواشی آن اثر سوء بر جریان درمان می‌گذارد یا خیر؛ بیان کرد: استرس‌های ناشی از کار قطعا مسائلی را به همراه می‌آورد اما من از پانزده، شانزده سالگی کار کردم و فعال بودن عادت دارم. به همین دلیل اگر کار نکنم اضطراب بیشتری به سراغم خواهد آمد که احتمالا آثار منفی بیشتری بر درمان خواهد داشت.

این کارگردان و بازیگر خاطرنشان کرد: من حدود ۱۰ ماه مطلقا کار نکردم که به دستور پزشک معالج و شرایط جسمی من اتفاق افتاد، اما شروع فعالیت‌ها نیز علاوه بر علاقه شخص خودم توصیه پزشکان بود که موجب شد دست به کار شوم.

بازیگر فیلم سینمایی «آدم برفی» از رد تعدادی از پیشنهادهای سینمایی و تلویزیونی خبر داد و گفت: به دلایلی که عنوان شد طی چند ماه گذشته و حتی بعداز بهبودی نیز پشنهادهایی را رد کردم. مثلا یک تله فیلم که بعد از مطالعه فیلمنامه آن متوجه شدم مضمونی پرتنش و تعقیب و گریز در جاده دارد که نپذیرفتم. یا سریالی که باید برای فیلمبرداری به شهرستان سفر می‌کردیم و احساس کردم دوری از خانه و خانواده فعلا برایم میسر نیست.

این هنرمند با تاکید بر اینکه مجموع چنین عواملی در طولانی مدت مشکلات و نگرانی‌هایی را بوجود می‌آورد؛ افزود: به هر حال مسائل مالی ناشی از رد کردن پروژه‌های کاری اولین مسئله‌ای است که به سراغ هنرمند می‌آید و نکته دیگر اضطراب‌های ناشی از مهیا نشدن شرایط کار در تئاتر است که علاقه زیادی به آن دارم. اتفاقا معتقدم این آخری مشکلات بیشتری را بوجود می‌آورد.

سلطانی با بیان اینکه قصد دارد از وضعیت روحی و جسمی بوجود آمده بهترین بهره را ببرد؛ اظهار کرد: من روزهای بدی را در بیمارستان و خانه پشت سر گذاشتم. به همین دلیل الان که پزشک می‌گوید کار کردن اثر مثبتی در ادامه درمان دارد و من هم امکان فعالیت دارم نمی‌توانم از این فرصت بگذرم. بخصوص که از بین رفتن ویتامین‌ها زمانی که بیمار بودم موجب شد با افسردگی شدید دست و پنجه نرم کنم اما قرار نیست بار دیگر به این مسائل تن دهم و در برابر بیماری و از کار افتادگی کمر خم کنم.

کارگردان نمایش «آخرین حکایت فرهاد» در انتها اظهار امیدواری کرد بتواند نمایش خود را در سال ۹۴ روی صحنه ببرد و گفت: این روزها شرایط سالن‌های نمایشی به گونه‌ای است که اگر بلافاصله بعد از طرح درخواست به شما بگویند بفرمایید کار کنید جای تعجب دارد. به هر حال ما با این مسائل غریبه نیستیم و عادت داریم برای فعالیت که موجب طراوت هنرمند می‌شود مبارزه کنیم.

سلطانی اوایل امسال به دلیل آنچه آسیب و اختلال‌ ایجاد شده در DNA عنوان شد به مدت ۱۰ ماه تحت درمان قرار گرفت. بیماری نادری که بدن در نتیجه آن یک باره با افت ویتامین‌، آهن و کلسیم مواجه شده و وضعیت روحی و فیزیکی‌اش با تغییرات فاحش مواجه می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز