خبرگزاری کار ایران

درخواست شورای عالی انقلاب‌فرهنگی برای حمایت از تئاتر

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۵۶۶

رئیس کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی حمایت تمامی دستگاه‌های فرهنگی بویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را از تئاتر و مشارکت جدی قاطبه هنرمندان در ارتقای هنر نمایش را خواستار شد.

سی و سومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در جلسه کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی شد.

به گزارش ایلنا؛ اردشیر صالحپور(دبیر سی و سومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر و سرپرست اداره کل هنرهای نمایشی) با حضور در جلسه کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی برنامه‌ها و فعالیت‌های بزرگترین رویداد تئاتر کشور را بیان کرد.

صالحپور با اشاره به " تئاتر ملی و هویت ایرانی " به‌عنوان شعار سی و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر گفت: علیرغم محدودیت زمانی بیش از ۱۸۰۰ هنرمند داخلی و خارجی با ۱۱۸ گروه نمایشی صحنه‌ای و خیابانی در این دوره جشنواره شرکت کردند و جوان‌گرایی و حضور جدی زنان و تولیدات مشترک در حوزه بین‌الملل از ویژگی‌های جشنواره امسال است.

دبیر جشنواره تئاتر فجر با اشاره به بخش‌های جشنواره گفت: بخش مرور تئاتر، تازه‌ها، بین‌الملل، تئاتر خیابانی، ورک شاپ‌های بین‌الملل، نمایشگاه عکس و پوستر تئاتر تجلیل از هنرمندان پیشکسوت تئاتر و چهار شهید تئاتر و یادمان درگذشتگان تئاتر از برنامه‌ها و بخش‌های مختلف جشنواره است.

پس از ارائه گزارش جشنواره، محمدحسین ایمانی خوشخو؛ رییس کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی و اعضای کمیسیون حاضر در جلسه از اداره کل هنرهای نمایشی و دبیرخانه جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در برگزاری جشنواره قدردانی کردند.

ایمانی خوشخو در این جلسه حمایت بیشتر دستگاههای فرهنگی بویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را از تئاتر و مشارکت جدی قاطبه هنرمندان در ارتقای هنر نمایش را خواستار شد.

رییس کمیسیون هنر و معماری شورایعالی انقلاب فرهنگی گفت: هنر تئاتر به عنوان یک شاخص توسعه فرهنگی در همه کشورها و جوامع اهمیت دارد و در کشور ما هم به حمایت جدی‌تر نهادها و دستگاههای فرهنگی نیاز دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز