خبرگزاری کار ایران

نظر قباد شیوا درباره پوستر جشنواره تئاتر فجر

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۴۶۴

باید پرسش اصلی را متوجه سفارش دهنده بدانیم چون وقتی شما برای خرید وسیله نقلیه به فروشگاه مراجعه می‌کنید؛ ممکن است اتومبیل، دوچرخه و گاری همه موجود باشد!

داور بخش پوستر سی و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معتقد است؛ مسئولان انتخاب پوستر جشنواره باید در انتخاب خود بیشتر دقت می‌کردند چون بخشی از یک اتفاق ملی و بسیار مهم است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، قباد شیوا، هنرمند صاحب‌نام عرصه گرافیک که سابقه طراحی پوستر بسیاری از آثار نمایشی را در کارنامه دارد، درباره پوستر سی و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر گفت: روند همواره در کشور ما به همین شکل بوده و انتظاری نیست. درباره پوستر باید تاکید کنم به هر حال آنچه در توان طراح بوده درنتیجه نهایی ارائه شده و نمی‌توان خرده گرفت چرا چنین اتفاقی افتاده چون بحثسلیقه طراح نیز مطرح است.

این هنرمند خاطرنشان کرد: به نظرم باید پرسش اصلی را متوجه سفارش دهنده بدانیم چون وقتی شما برای خرید وسیله نقلیه به فروشگاه مراجعه می‌کنید ممکن است اتومبیل، دوچرخه و گاری همه موجود باشد و محصولات با کیفیت گوناگون در دسترس؛ اما انتخاب کننده باید پاسخگوی نتیجه نهایی باشد.

طراح پوستر نمایش «خاطرات و کابوس‌های یک جامه‌دار از زندگی و قتل میرزا تقی خان فراهانی» به کارگردانی علی رفیعی تصریح کرد: جشنواره تئاتر فجر یک اتفاق ملی است و قطعا باید بیشتر دقت می‌شد. در میان پوسترهایی که برای رقابت در جشنواره دیدم؛ سلیقه‌های بسیار خوبی وجود داشت که احتمالا اگر کار طراحی برعهده آنها گذاشته می‌شد؛ شاهد نتیجه بهتری بودیم.

خبر رونمایی از پوستر سی و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر روز گذشته(۱۷ دی) توسط ستاد خبری این رویداد برای رسانه‌ها ارسال شد که واکنش‌های اهالی رسانه، هنرمندان و فعالان در شبکه‌های اجتماعی را همراه داشت.


طراحی و عکاسی این پوستر را یارتا یاران انجام داده و نقاشی مینیاتور آن، از آثار محبوبه نیکخواه بهرامی است. گفتنی است که اجرای این پوستر را مسعود فیروزخانی، یارتا یاران و فرشته طاهری برعهده داشته‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز