خبرگزاری کار ایران

نظر داریوش مودبیان درباره توقف پخش «مجله تئاتر»؛

تلویزیون برنامه‌های مرتبط با نمایش را گسترش دهد

asdasd
کد خبر : ۲۳۲۷۸۲

باید مثل سینما شاهد افزایش پخش برنامه‌های مرتبط با هنر نمایش در تلویزیون باشیم. همانطور که «سینما ۱» و «سینما چهار» به پخش فیلم و نقد و بررسی آثار می‌پردازند باید برای تئاتر هم چنین اتفاقی بیفتد.

داریوش مودبیان کارگردان و مترجم تئاتر با اشاره به سابقه کم‌نظیر ایران در تولید و پخش تئاترهای تلویزیونی در جهان، افزایش برنامه‌های تحلیلی مرتبط با هنر نمایش مانند آنچه برای آثار سینمایی اتفاق می‌افتد را خواستار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، توقف پخش زنده برنامه تلویزیونی «مجله تئاتر» از شبکه چهارم سیما نگرانی‌هایی برای خانواده تئاتر ایران بوجود آورده است. نگرانی‌هایی که در نهایت موجب انتشار بیانیه‌ای از سوی انجمن منتقدان و نویسندگان خانه تئاتر و تقاضای پخش مجدد این برنامه به‌صورت زنده شد.

داریوش مودبیان که سابقه سالها فعالیت در زمینه برنامه‌های نمایشی برای رادیو و تلویزیون را در کارنامه دارد در این رابطه گفت: من قبلا دو بار در این برنامه حاضر شدم و می‌دانم با پخش گفتگوهایی درباره نمایش‌های روز تئاتر و تبلیغ آثار نمایشی که روی صحنه می‌روند به جریان تئاتری کشور کمک کرده است.

او درباره قطع پخش زنده و تولیدی شدن برنامه بیان کرد: باید توجه داشته باشیم که برنامه زنده به معنای ارتباط مستقیم تلفنی یا تصویری با مردم و هنرمندان است. اگر قرار باشد چنین اتفاقی را شاهد نباشیم دیگر زنده بودن برنامه معنا ندارد؛ چنانچه واژه «زنده» هم جای بحثدارد چون وقتی تکرار برنامه را شاهد هستیم نمی‌گوییم «مرده» و به عنوان مثال در فرانسه جای «زنده»، «پخش مستقیم» گفته می‌شود.

این هنرمند تئاتر قطع شدن برنامه‌های تلویزیونی پربیننده در گذشته را بی‌سابقه نداست و ادامه داد: ما باید مثل سینما شاهد افزایش تولید و پخش برنامه‌های مرتبط با هنر نمایش باشیم و همانطور که «سینما ۱» و «سینما چهار» به پخش فیلم و نقد و بررسی آثار اقدام می‌کنند باید برای تئاتر هم چنین اتفاقی بیفتد.

مودبیان با تاکید بر لزوم گسترش برنامه‌های تلویزیونی تئاتری در سیما خاطرنشان کرد: با وجود سابقه درخشان گذشته بارها برای راه‌اندازی تئاتر تلویزیونی پیشنهاد دادیم و معتقدم شبکه چهارم سیما باید توجه به چنین برنامه‌هایی را در درجه اول قرار دهد. هر چه تعداد چنین برنامه‌هایی بیشتر شود تعداد علاقه‌مندان به هنر نمایش گسترش پیدا می‌کند.

این هنرمند تئاتر تصریح کرد: ما در ایران تجربه تولید و پخش تئاتر تلویزیونی داریم که در جهان کم‌نظیر است اما متاسفانه با سیاست‌های گذشته سازمان کنار گذاشته شد.

کارگردان نمایش «آدمک» در پایان گفت: بارها پیشنهاد دادیم برنامه‌های تحلیلی، خبری و معرفی آثار نمایشی بیشتر شود نه اینکه تعداد را کاهش دهیم. شما به تجربه اجرای نمایش‌های رادیویی توجه کنید که چگونه موجب شکوفایی این هنر شده است. افزایش تعداد برنامه‌ها با موضوع تئاتر علاوه بر مسائل مالی به فعالیت بیشتر هنرمندان نیز کمک می‌کند که امیدوارم چنین شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز