خبرگزاری کار ایران

بابک حمیدیان در «مرثیه‌ای برای کتاب‌سوزی‌ها»

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۷۱۶

تماشاخانه سنگلج به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی تعطیل است. / بابک حمیدیان به نمایش «مرثیه‌ای برای‌کتاب‌سوزی‌ها» پیوست. / مجالس تعزیه خوانی حرم مطهر کهف الشهدا به مدت پنج شب در بلوار میرداماد برپاست.

تعطیلی تماشاخانه سنگلج به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی، پیوستن بابک حمیدیان به گروه اجرایی نمایش «مرثیه‌ای برای کتاب‌سوزی‌ها» و آغاز مجالس تعذیه خوانی در بلوار میرداماد از جمله خبرهای دوشنبه ۱۷ آذر ماه - در زمینه هنرهای نمایشی است.

به گزارش ایلنا، تماشاخانه سنگلج جمعه بیست و یکم آذر ماه سال جاری به مناسبت اربعین حسینی اجرا نخواهد داشت.نمایش «مردن با دهان باز» به نویسندگی محمد وفایی و کارگردانی دلارا نوشین که تاکنون در مدت زمان اجرای خود با استقبال علاقمندان مواجه است پس از ایام سوگواری، مجددا از روز یکشنبه میزبان علاقمندان خواهند بود.

در نمایش «مردن با دهان باز» بازیگرانی چون شمسی فضل الهی، اکبر رحمتی، سیروس اسنقی، مژگان خالقی، امیر اسماعیلی، مهدی گلزار، مجید رسام، پیام سلیمانی، پرستو رحمتی، مهران ایرانی و نغمه رضایی به ایفای نقش می‌پردازند همچنین فریبا ورکیانی(تهیه کننده)، الهه افخمی(دستیار کارگردان)، وحید لاری(طراح صحنه و لباس)، فریبا نور شعاع حسینی(طراح گریم)، امیر ترحمی(طراح نور)، حسین رسولیان(طراح صدا)، علی المعی(تنظیم موسیقی) و مهرانگیز قهرمانی(روابط عمومی) این نمایش هستند که ساعت ۱۹ در تماشاخانه سنگلج به روی صحنه می‌رود.

علاقمندان جهت اطلاعات بیشتر به وب سایت تماشاخانه سنگلج و یا با شماره ۵۵۶۲۵۴۴۴ تماس بگیرند.

حضور بابک حمیدیان در نمایش «مرثیه‌ای برای کتاب‌سوزی‌ها»

بابک حمیدیان که سال گذشته برای حضور در سه نقش سیمرغ بلورین بهترین بازیگری نقش مکمل مرد را دریافت کرد به «مرثیه‌ای برای کتاب‌سوزی‌ها» پیوست.

این بازیگر که سال گذشته در نقش شهید اصغر وصالی در فیلم چ و ابن زیاد و یزید در فیلم رستاخیز درخشید به جمع اجراگران «مرثیه‌ای برای کتاب‌سوزی‌ها» رخدادی از علی اتحاد پیوست.

پیش از این هانیه توسلی، مهدی احمدی، نیکو ترخانی و وحید رهبانی از اجراگران این پروژه معرفی شده بودند.

حمیدیان که بازیگری را از سال ۱۳۸۲ در فیلم «قدمگاه» شروع کرده بود در فیلم‌هایی چون «طبل بزرگ زیر پای چپ»، «ریسمان باز»، «هیس دخترها فریاد نمی‌زنند»، «بغض»، «چ» و «رستاخیز» حضور موثری داشت و در جشنواره فیلم فجر سال جاری یکی از پرکارترین بازیگرها به شمار می‌رود.

«مرثیه‌ای برای کتاب‌سوزی‌ها» به تهیه‌کنندگی مجید رحیمی جعفری از ۲۰ دی تا ۱۰ بهمن‌ماه در فرهنگسرای نیاوران اجرا خواهد شد.

مجری طرح این پروژه را گروه نمایش آکادمی هنر برعهده دارد که دومین همکاری بابک حمیدیان با آن بعد از نمایش «ویتسک» به شمار می‌رود.

تعزیه خوانی بلوار میرداماد به راه افتاد

به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی، مجالس تعزیه خوانی حرم مطهر کهف الشهدا از سه شنبه ۱۸ آذرماه، به مدت پنج شب در بلوار میرداماد برپاست.

مراسم تعزیه خوانی اربعین از سه شنبه ۱۸ آذر ماه آغاز و تا شنبه ۲۲ آذر ماه، از ساعت ۱۹ در بلوار میرداماد نبش خیابان شمس تبریزی برپاست.

برپایی آیین شبیه خوانی و تعزیه گامی در جهت اشاعه فرهنگ کربلا و شهادت و زنده نگه داشتن آن است، در همین راستا هر شب مجلس تعزیه با اجراهای متنوع و نمایش های متغییر در بلوار میرداماد برگزار می شود. شب اول سه شنبه ۱۸ آذر مراسم تعزیه خوانی شهادت دو طفان مسلم(ع) اجرا می شود.

نمایش تعزیه خوانی شهادت حضرت علی اکبر(ع) نیز در دومین شب، چهارشنبه روایت خواهد شد. شهادت حضرت ابوالفضل العباس(ع) نیز پنجشنبه ۲۰ آذر ایفا می شود.

جمعه شب چهارم، مجلس دفن شهدا و اربعین حسینی اجرا و شب پنجم مصادف با اربعین حسینی اسلام آوردن مالک اشتر نخعی نمایش داده می شود.

بازیگرانی که در این مجالس ایفاگر نقش هستند عبارتند از، حاج صادق نجفی(صدرا) سرپرست تعزیه داران، کربلایی یوسف شاه حسینی، نقی بیاتی، مرتضی شاه حسینی، حاج محمد زمانی، داوود ابایی، محمود نوروزی، عباس کاووسی، سعید، محمد و ابراهیم دودانگه، موزیک هم برعهده فرامز و فرهاد زمانی، امیر حسین پارسا است.

دوستداران اهل بیت و علاقه مندان برای حضور در این مجالس می توانند هر شب تا اربعین، از ساعت ۱۹ به بلوار میرداماد، نبش خیابان شمس تبریزی مراجعه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز