خبرگزاری کار ایران

ثبت نام تمدید شد؛

مدرسان کانادایی در تئاترشهر کارگاه بازیگری برگزار می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۷۴۵

مرحله نخست کارگاه‌های بازیگری در تئاتر شهر با عنوان «نوای بازیگری» و «امواج گفتار بدن» زیر نظر دو مدرس کانادایی برگزار می‌شود.

دو هنرمند کانادایی در مرحله اول کارگاه‌های آموزش بازیگری مجموعه تئاتر شهر دو کارگاه «نوای بازیگری» و «امواج گفتار بدن» را برگزار می‌کنند.

به گزارش ایلنا، در کارگاه «امواج و گفتار بدن» که با حضور دانا لوبک از کشور کانادا از ۱۷ تا ۲۵ آذر ماه در تالار اصلی تئاتر شهر برگزار می‌شود، هنرجویان اهدافی چون پرورش حرکات فیزیکی و افزایش مهارت‌های فردی در حرکات، پرورش فهم عنصر حرکت و تجسم بخشیدن آن، آموزش و تمرین ساخت و ترکیب حرکات معناگرا، تشریح حرکات انسانی و اصول مکانیزم بدن در هنگام حرکت، الگوهای مناسب در ارائه صحیح حرکات بنیادی، سلسله حرکات منظم و هم‌آهنگ در ارائه مفاهیم و زبان فرم، تجزیه و نماد سازی را دنبال خواهند کرد.

دانا لوبک بازیگر، کارگردان و طراح حرکت در کمپانی «سان ارگوس» تا کنون در ۲۰۰ اثر نمایشی به عنوان بازیگر حضور داشته است. این هنرمند در کشورهای ایتالیا، فرانسه، اسکاتلند، آمریکا و کانادا به عنوان مدرس حرکت حضور فعالی داشته است. این بازیگر همچنین در بیش از ۴۰ فستیوال به عنوان بازیگر، کارگردان و مدرس کارگاههای آموزشی حضور داشته است که از برجسته ترین شاگردان او می توان به «اد هریس» اشاره کرد.

براساس این گزارش «نوای بازیگری» عنوان کارگاه دیگری است که از ۱۷ تا ۲۵ آذر ماه با حضور روبرت گرینوود از کشور کانادا در سالن مشاهیر تئاتر ایران مجموعه تئاتر شهر برگزار می شود اهدافی چون ارائه مهارت و بالابردن تجربه و دانش شرکت کننده ها در کلاس بازیگری، کشف و تمرین دروس زندگی در قالب حواس پنجگانه، حافظه کاری، فراخوان هیجانات کاری و کار در صحنه به عنوان نیازهای اولیه پیگیری خواهد شد.

روبرت گرینوود هم از هنرمندان کمپانی سان ارگوس است که تاکنون با این کمپانی در کشورهای هنک کنگ، لهستان، کرواسی، بلژیک، سنگاپور، اسلوواکی، انگلیس، اسکاتلند، ولز، کانادا و آمریکا آثاری را روی صحنه برده است.

بیشترین فعالیت این هنرمند در عرصه بازیگری بازی در نمایشنامه‌های شکسپیر، مولیر و گوگول بوده است. این هنرمند علاوه بر بازیگری، نویسنده، کارگردان و طراح حرکت چندین اثر نمایشی کمپانی سان ارگوس بوده است. ضمن اینکه حضور در بیش از ۳۰ فستیوال بین المللی تئاتر به عنوان مدرس کارگاههای نمایشی از دیگر فعالیتهای گرینوود محسوب می شود.

کارگاه‌های بین‌المللی آموزش بازیگری در مجموعه تئاتر شهر با همکاری انجمن هنرهای نمایشی ایران و گروه تئاتر «زندگی» در چند مرحله برگزار می‌شود. این در حالی است که در پایان این دوره‌های آموزشی نیز گواهینامه معتبر از سوی انجمن هنرهای نمایشی ایران، کمپانی‌های تئاتر «کاروتا» و «سان ارگوس» به شرکت کنندگان ارائه خواهد شد.

براساس این گزارش علاقه‌مندان برای ثبت نام در این دوره‌های آموزشی می‌توانند با مدارک مورد نیاز ثبت‌ نام شامل کپی شناسنامه، کپی کارت ملی و دو قطعه عکس از تاریخ دهم آذر ماه ساعت ۱۷ تا ۱۹ برای ثبت نام به روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر مراجعه کنند. این در حالی است که دانشجویان با ارائه کارت دانشجویی معتبر و اعضای خانه تئاتر می توانند از تخفیف ۲۰ درصدی شهریه کارگاهها برخوردار شوند.

برای کسب آخرین اطلاعات و اخبار تئاتر شهر به سایت این مجموعه به آدرس www. teatreshahr. com و برای تهیه و یا رزرو بلیت آثار نمایشی به صحنه رفته در تئاتر شهر به آدرس www. gishetheater. ir مراجعه کنید

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز