خبرگزاری کار ایران

آزاده انصاری در گفتگو با ایلنا:

شرایط حاکم بر تئاتر؛ برازنده هنرمندان نیست

asdasd
کد خبر : ۲۲۵۱۷۲

انصاری؛ نظر پزشکان درباره وضعیت عمومی نادر برهانی مرند را پس از عمل جراحی باز قلب رضایت‌بخش توصیف کرد. به گفته او؛ کارگردان نمایش «مرگ فروشنده» امروز به بخش منتقل می‌شود.

فعال هنرهای نمایشی کشور از ادامه شرایط سخت هنرمندان تئاتر در دوره جدید گلایه کرد و مشکلات جسمی بوجود آمده برای نادر برهانی مرند؛ یکی دیگر از کارگردانان تئاتر ایران را نشات گرفته از ادامه سختی‌ها دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آزاده انصاری؛ شرایط جسمی پیش آمده برای نادر برهانی مرند را ملاکی بر فشار کاری حاکم بر هنرمندان تئاتر دانست و گفت: هنرمندان از روحیه حساسی برخوردارند و شرایط این روزهای تئاتر نشان می‌دهد آنطور که شایسته است حمایت نمی‌شوند. تمام آنچه برای کارگردانی مثل نادر برهانی مرند بوجود آمد و در نهایت کار به جراحی قلب و بستری شدن در بیمارستان رسید از همین‌جا نشات می‌گیرد.

این هنرمند که در ماه‌های ابتدایی سال ۹۳ نیز در گفتگو با خبرگزاری کار ایران درباره عدم تغییر شرایط تئاتر کشور در دوره جدید گلایه‌هایی را مطرح کرده بود، اظهار داشت: هنرمندان تئاتر ما لایق چنین شرایطی نیستند. نادر برهانی مرند پنج سال بایکوت کاری بود و بعد از آن هم که امکان کار بوجود آمد با چنان فشاری مواجه شد که در نهایت کار به جراحی قلب رسید.

وی تصریح کرد: این شرایط برای دیگر هنرمندان تئاتر نیز وجود دارد و همه با سختی‌های زیادی مواجه هستند.

کارگردان نمایش «ماکاندو» بار دیگر خاطرنشان کرد: شرایط تئاتر ایران هیچ تغییری نداشته و فکر هم نمی‌کنم شاهد تغییر چندانی باشیم.

انصاری درباره پیگیری‌ اجرای عمومی نمایش «سوسک می‌شود»؛ گفت: بعد از اجرا در جشنواره تئاتر عروسکی متن را همراه با درخواست اجرا به مسئولان تئاتر شهر دادم که سالن‌ها فعلا درگیر بازسازی هستند و امکان کار وجود ندارد.

فعال شناخته شده تئاتر عروسکی کشور در پایان در ارتباط با شرایط جسمی برهانی مرند پس از جراحی قلب اطلاعاتی ارائه کرد و گفت: آقای برهانی مرند امروز به بخش منتقل می‌شود و پزشکان از شرایط عمومی او راضی هستند. این طور به نظر می‌رسد که باید حدود یک هفته در بیمارستان استراحت کند و سپس طبق نظر پزشکان به منزل منتقل خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز