خبرگزاری کار ایران

خلیل ارجمندی در گفتگو با ایلنا:

هنرمندان تعزیه از خدمات صندوق حمایت برخوردار می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۶۱۰

بسیاری از هنرمندان می‌توانند مشمول خدمات حمایتی صندوق قرار بگیرند، بویژه تعزیه‌خوان‌ها که بواسطه نوع فعالیت و ارادت ما به اهل بیت(ع) رتبه بالایی هم دارند.

مدیر عامل صندوق اعتباری حمایت از نویسندگان، روزنامه نگاران و هنرمندان می‌گوید: پی‌گیری اضافه شدن نام هنرمندان تعزیه به فهرست بیمه‌ای صندوق باید از طریق مدیرکل هنرهای نمایشی و معاون امور هنری صورت بگیرد، در حالیکه به گفته او تا این لحظه چنین اتفاقی نیفتاده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامرضا خلیل ارجمندی، با بیان اینکه هیچ محدودیتی برای استفاده هنرمندان از خدمات این صندوق وجود ندارد درباره حذف نام هنرمندان تعذیه اظهار داشت: متاسفانه دوستان گاهی هدف خود را از مسیر غلط پی‌گیری می‌کنند؛ حذف یا اضافه شدن نام گروهی از هنرمندان به فهرست حمایتی صندوق در اختیار مدیرعامل صندوق نیست که شخصا بخواهد در این رابطه تصمیم‌ بگیرد.

مشاور اقتصادی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، این تغییرات را بر عهده معاونان فرهنگی و هنری وزیر دانست و خاطرنشان کرد: ما برای نظام‌مند شدن عضویت‌ها تمهیداتی داشتیم که برای پرهیز از بوجود آمدن شبهه موارد را در سایت قرار دادیم تا همه با چارچوب‌ها آشنا شوند. متاسفانه مدیر زیر مجموعه عنوان می‌کند صندوق یک طرفه تصمیم به حذف هنرمندان تعذیه گرفته است که صحیح نیست.

ارجمندی با تاکید بر اینکه صندوق از پوشش تمامی هنرمندان کشور استقبال می‌کند گفت: به نظر من بسیاری از هنرمندان می‌توانند مشمول خدمات حمایتی صندوق قرار بگیرند، بویژه تعزیه‌خوان‌ها که بواسطه نوع فعالیت و ارادت ما به اهل بیت(ع) رتبه بالایی هم دارند. بنابر این قول می‌دهم مشکل به زودی برطرف شود و به رقم اینکه نام این عزیزان در فهرست نیست برنامه‌ریزی می‌کنیم که در صورت مراجعه از خدمات صندوق بهرمند شوند.

مدیرعامل صندوق حمایت از نویسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان در پاسخ به این سوال که برای اصلاح مشکل بوجود آمده باید از چه طریق پیگیری کرد اظهار داشت: مدیر کانون تعزیه و نمایش‌های آیینی سنتی ابتدا باید مورد را به مدیرکل مربوطه ارجاع دهد؛ سپس از طریق معاون امور هنری که عضو هیات مدیره صندوق است پی‌گیری کند تا عبارت هنرمندان تعزیه در فهرست بیمه قرار بگیرد.

این مدیر تصریح کرد: تا این لحظه از سوی مدیرکل هنرهای نمایشی پی‌گیری صورت نگرفته پش بهتر است دوستان پیش از متهم کردن صندوق حمایت از هنرمندان با مدیرکل‌ مربوطه و معاون هنری وزیر وارد گفتگو شوند تا درخواست بازگشت نام تعزیه‌خوان‌ها به فهرست بیمه شوندگان را پی‌گیری کنند.

داود فتحعلی بیگی، مدیر دفتر تعذیه اداره کل هنرهای نمایشی، چندی قبل در گفتگو با خبرگزاری کار ایران از حذف نام هنرمندان تعزیه از فهرست بیمه‌ای صندوق حمایت از هنرمندان گلایه کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز