خبرگزاری کار ایران

یک هفته باقیمانده به گروه اطلاع ندهید؛

گلایه کارگردان نمایش «p۲» از تداخل جشنواره‌ها و اجرا‌ها

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۳۹۷

میرمنتظمی از تناسب نداشتن رقم اجاره سالن حافظ با امکاناتی که در اختیار گروه‌ها قرار می‌دهد؛ گفت. مشکلاتی مانند خرابی میز نور که حیات اجرای یک نمایش را تهدید می‌کند.

کارگردان نمایش «P۲» ضمن طرح گلایه‌هایی در ارتباط با توقف پیش‌بینی نشده نمایش‌ها به دلیل همزمانی با رویدادهای تقویمی معاونت امور هنری و اداره کل هنرهای نمایشی، از مسئولان درخواست کرد گروه‌ها را از قبل در جریان چنین برنامه‌هایی قرار دهند تا از آسیب‌های مادی و معنوی جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نمایش «p۲» به کارگردانی مرتضی میرمنتظمی به دلیل برگزاری پانزدهمین جشنواره بین‌المللی عروسکی تهران – مبارک برای یک هفته متوقف می‌شود؛ اتفاقی که گروه‌های نمایشی به دلیل کمبود زیرساخت همواره با آن مواجه هستند و لطمه‌هایی به اجرا تحمیل می‌کند. به گفته قدیمی‌تر‌ها رشته‌های گروه پنبه می‌شود.

میرمنتظمی در همین رابطه به لطمه مالی که گروه متحمل می‌شود؛ اشاره کرد و اظهار داشت: کمتر از ۱۰ روز است اجرای عمومی را شروع کردیم و نمایش تازه در حال شناخته شدن و ارتباط گرفتن با مخاطبان است اما درست زمانی که امور روی روال می‌افتد اجرا باید متوقف شود؛ این یعنی زمان صرف شده و بسیاری هزینه باید بار دیگر اتفاق بیفتد.

او ادامه داد: شما در نظر بگیرید یک هفته برای نمایش تبلیغات و اطلاع‌رسانی صورت می‌گیرد اما مجبور هستید همه چیز را متوقف کنید. یک هفته توقف موجب می‌شود گروه برای پیدا کردن هارمونی قبل به چند روز زمان نیاز داشته باشد که حدود ۴ روز همه را عقب خواهد برد.

این کارگردان جوان خاطرنشان کرد: حداقل اگر به گروه گفته می‌شد قرار است درگیر جشنواره عروسکی باشیم ما تصمیم می‌گرفتیم نمایش را اول مهرماه به صحنه ببریم. البته می‌دانم مسئولان تالار حافظ هم در جریان نبودند و این برنامه از طرف مدیران ارشد به آن‌ها تحمیل شده است.

میرمنتظمی در پاسخ به این سوال که کاستی‌های تالار برطرف شده است یا گروه‌ها همچنان با مشکلاتی مواجه هستند؛ گفت: گروه‌های نمایشی با شرایط سالن‌های گوناگون آشنا هستند و همه ما با در نظر گرفتن این موارد درخواست اجرا می‌دهیم اما درخواستی که همواره طی سالهای گذشته مطرح شده این است که انتظار داریم وقتی محلی پول دریافت می‌کند به‌‌ همان نسبت هم خدمات دریافت کنیم.

وی درباره کمبودهای فنی تالار حافظ توضیح داد: میز نور این سالن به کل خراب است و اگر پیگیری کنید هر مسئول به دیگری ارجاع می‌دهد. بار‌ها اتفاق افتاده میز نور هنگام اجرا مشکل پیدا کرده و کل طراحی نور نمایش را با مسئله مواجه کرده است. صدا و دیگر موارد فنی سالن مانند کف مجموعه هم به همین صورت نیازمند نوسازی و تعمیرات هستند.

کارگردان نمایش «p۲» در انت‌ها با بیان اینکه سالن حافظ به توجه جدی مسئولان نیاز دارد؛ خبری خوش به نمایشی‌ها داد و گفت: مسئولان مجموعه هزینه‌ای که سابق برای فیلمبرداری از نمایش‌ها دریافت می‌شد از گروه ما دریافت نکردند. مبلغی که طبق قانون می‌توانستند طلب کنند اما فکر می‌کنم برای رعایت حال گروه‌ها که با دشواری‌های مالی مواجه هستند از این رقم گذشتند.

نمایش «P۲» داستان ضحاک شناهنامه را به شیوه‌ای متفاوت روایت می‌کند و به گفته کارگردان با آنچه در جشنواره تئا‌تر فجر روی صحنه رفت تفاوت چشمگیری دارد. تغییرات اعمال شده در نمایشنامه که به دلیل تغییر بازیگران صورت گرفت تا آنجا پیش رفت که به گفته میرمنتظمی گروه قصد داشت حتی نام نمایش را تغییر دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز