خبرگزاری کار ایران

مرادخانی به وعده خود عمل کرد؛

تامین یک میلیارد تومان برای پرداخت طلب تئاتری‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۹۸۷۳۹

معاون امور هنری وزیر ارشاد با حضور در تالار حافظ به تماشای نمایش «الیور تویست» نشست و در جمع هنرمندان از تامین یک میلیارد تومان برای پرداخت طلب سال‌های قبل هنرمندان تئاتر خبر داد.

علی مرادخانی شب گذشته - ۳ شهریورماه - با حضور در جمع عوامل اجرایی نمایش «الیور تویست» از تامین یک میلیارد تومان برای پرداخت بدهی معاونت هنری دوره گذشته به هنرمندان تئاتر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، معاون امور هنری پیش از آغاز اجرای نمایش با عوامل این نمایش دیدار کرد و پای صحبت‌های کارگردان نشست و با بیان اینکه تمام تلاش خود را برای عمل به وعده‌ای که به هنرمندان تئاتر داده است؛ گفت: معاونت از گذشته سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بدهی دارد که تا آخر این ماه یک میلیارد از این بدهی‌ها پرداخت می‌شود. اولین سیاست ما پرداخت و تسویه بدهی‌های گذشته است و تلاش می‌کنیم هرچه سریعتر آنها را پرداخت کنیم تا سیستم نفس بکشد.

او ادامه داد: اکثر گروه‌های نمایشی از سالها قبل طلبکار هستند و ما در اولین گام تلاش می‌کنیم تا ۲۵ شهریور ماه بدهی‌های آن‌ها را صاف کنیم. بقیه بدهی‌ها هم از طریق آقای جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت می‌شود چون آقای وزیر برای پرداخت این بدهی‌ها با سازمان مدیریت در حال مذاکره است.

مرادخانی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره دلایل تشکیل نشدن شورای حمایت اظهار داشت: البته باید به این نکته توجه کنیم که مبالغ امروز با آنچه هنرمند در گذشته طلب داشته تفاوت می‌کند. همچنین تعهداتی هم در زمینه استان‌ها داریم که باید انجام شود، بنابراین تشکیل شورای حمایت در شرایط کنونی هر جلسه حداقل ۲۰۰ میلیون تومان تعهد تقویمی ایجاد می‌کند که باید قادر باشیم همان لحظه این پول را پرداخت کنیم.

او افزود: نباید فراموش کنیم که معاونت در بخش‌های دیگر مثل حوزه موسیقی تعهداتی دارد و ارکستر سمفونیک همچنان کار خود را شروع نکرده است.

معاون هنری وزیر ارشاد در پاسخ به سوال اصغر خلیلی درباره فعال شدن تهیه‌کنندگان رسمی در تئاتر مطرح نمی‌شود؛ عنوان کرد: ما باید به سمتی برویم که اقتصاد تئاتر جایگاه خود را بدست بیاورد. یک کارگردان باید به اندازه‌ای که موفق می‌شود مردم را به سالن تئاتر بیاورد باید حمایت شود. باید بتوانیم تئاتر را هرچه بیشتر بین مردم ببریم و از آن‌ها امکان بگیریم؛ ما هم در این میان با میزانی از حمایت شرایطی را برای حرکت اولیه فراهم کنیم.

این مدیر فرهنگی ادامه داد: متاسفانه در طول این سال‌ها نتوانستیم مثل سینما از حضور تهیه کننده و مدیر تولید متخصص استفاده کنیم اما یکی از وظایف ما است که از تربیت و شناسایی مدیر تولید در تئاتر حمایت کنیم.

مرادخانی در پایان بار دیگر بر تامین یک میلیارد تومان برای تسویه حساب با گروه‌های نمایشی گفت: آقای مستخدمی خزانه‌دار معاونت هنری است و لیستی از تمامی هنرمندان طلبکار تهیه کرده است و من هم تاکید کردم تمام این پول باید صرف پرداخت بدهی‌های گذشته شود. ما حدود یک میلیارد تومان پول گرفته‌ایم که با بررسی‌های انجام شده بدهی هنرمندان کمتر از یک میلیارد می‌شود، بنابراین به راحتی می‌توانیم حسابمان را با این دوستان تسویه کنیم.

در انتهای نمایش اصغر خلیلی با تشکر از حضور علی مرادخانی به حضور هنرمندان مختلف در این اجرا اشاره کرد و گفت: با احترام از حضور گران‌سنگ جناب آقای بیژن بنفشه خواه که از پیشکسوتان عرصه هنر هستند، باید اشاره کنم من دو سال منتظر اجرای نمایشی که امشب دیدید، بودم چون در دولت قبلی امکان اجرای آن فراهم نشد.

وی در پایان صحبت‌هایش متذکر شد: از سوی دیگر رسانه ملی و تلویزیون تیرش را به شدت سمت تئاتر گرفته است اما همه می‌دانیم که بحثتئاتر نیست، بحثاندیشه است و تئاتر کار خودش را به خوبی انجام می‌دهد. به خاطر فضای بازی که در تئاتر ایران در این چند وقت اخیر ایجاد شده و من در مدت آماده‌سازی این نمایش دیدم که آقای مرادخانی و طاهری با چه مدیریتی از تئاتر حمایت کردند، نمایش خودم را به مردی تقدیم می‌کنم که امشب حضور ندارد، اما در نگاه و اندیشه‌اش حضور دارد، نمایش امشب را تقدیم می کنم به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آقای علی جنتی که نگاه نو و درستی به تئاتر ایران دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز