خبرگزاری کار ایران

واکنش بهروز غریب‌پور به اظهارات جدید آقای بازیگر:

آماده حضور در دادگاه هستم

asdasd
کد خبر : ۱۹۱۸۱۷

محترمانه‌تر است که آقای انتظامی سکوت کند و به هزاران ساعت فکری که برای ایشان شده و میلیاردها پولی که تا دینار آخر آن را دریافت کرده است؛ احترام بگذارد.

بهروز غریب‌پور که طراحی موزه تئا‌تر ایران، گام اول خانه انتظامی را بر عهده دارد در گفتگو با ایلنا نسبت به اظهارات روز گذشته عزت‌الله انتظامی و تکرار مجدد ادعاهای آقای بازیگر در خصوص تخریب خانه‌اش واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غریب‌پور با ابراز خرسندی از اینکه پس از مصاحبه‌های صور گرفته مردم متوجه شدند آقای انتظامی ملک خود را به شهرداری هبه نکرده که تا این حد ادعای مالکیت داشته باشد، اظهار داشت: مجموعه آنچه ایشان در پاسخ گفته است مضحک به نظر می‌رسد و خدا را شکر می‌کنم اولین نکته که به واسطه گفته‌هایم به اثبات رساندم این بود که ایشان هیچ مالکیتی بر این ملک ندارد.

وی با تاکید بر اینکه مجید جوزانی در تمام مراحل شاهد مسائل بوده ادامه داد: به ادعای ایشان جوزانی آقای انتظامی خانه را با در نظر گرفتن قیمت روز و طبق نظر مدیران املاک و مستغلات شهرداری و کار‌شناسان مسکن قیمت‌گذاری کرده و بنا به گفته آقای جوزانی بار اول به مبلغ ۳ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد که آقای انتظامی بعد از دو ماه عنوان می‌کند من قیمت روز را دارم و پرداختی شما کم است؛ سپس مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان دیگر به قیمت مکان اضافه می‌شود.

این نویسنده وکارگردان با جعلی خواندن رقم مطرح شده در اظهارات عزت‌الله انتظامی خاطر نشان کرد: اینکه ایشان عنوان می‌کند پس از دیدن موزه دکتر شریعتی حسرت خورده است نیز صحت ندارد، چرا که ایشان هیچ‌گاه این موزه را ندیده و به گواه آقای مهندس کاظمی مدیر عامل شرکت پویان مهر ایشان ابتدا اصرار کرده است هیچ نشانه‌ای از زندگی شخصی او در موزه وجود نداشته باشد.

وی افزود: به گواه خودشان اینکه طرف چه دمپایی می‌پوشیده و اینکه بر روی کدام تخت می‌خوابیده برای بازدید کننده از موزه هیچ اهمیتی ندارد.

غریب‌پور در واکنش به این گفته که بودجه ساخت موزه در اختیار مسئول طراحی قرار گرفته است گفت: بنده برای انجام این پروژه نه طرف قرار داد مالی بودم و نه دستمزدی درشان زمان، مکان و وقتی که صرف کردم به من پرداخت خواهد شد. قرار داد من برای به پایان رساندن این موزه ۲۵ میلیون تومان بوده که اگر ضرب در ۲۵ ماه فعالیت نشان می‌دهد به اندازه یک کارگر ساده در ماه دریافت نکرده‌ام.

این کارگردان با گلایه از صحبت‌های مطرح شده اظهار داشت: برای آقای انتظامی و خانواده ایشان توضیح می‌دهم تصوری از فردی که عاشقانه کار می‌کند ندارند و فکر می‌کنند رقم ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای ساخت موزه انتظامی به من پرداخت شده در حالی که این مبلغ در اختیار شرکت توسعه فضاهای فرهنگی است.

وی با تاکید مجدد بر اینکه عزت‌الله انتظامی در جریان تمام مراحل ساخت موزه قرار داشته، بیان کرد: رقم یاد شده طبق گفته خود ایشان صرف ساخت بهترین سالن تئا‌تر دنیا و بهترین کافی شاپ دنیا در موزه شده است و اگر آقای انتظامی تصور می‌کند خانه را ویران کرده‌ایم چرا هر روز در کافهٔ موزه که توسط نوه خودشان اداره می‌شود حضور دارند.

غریب‌پور بازسازی بنای فرسوده را منوط بر تراشیدن کل روبنا برای بررسی مقاومت ریشه ساختمان دانست و یادآور شد: چطور در تمام مدتی که آقای انتظامی برای بازدید از مراحل ساخت تشریف می‌آوردند هیچ‌گاه نگفتند به موزه شریعتی حسرت می‌خورم. گویا ایشان فراموش کردند که گفتند ما در ساخت موزه بعضی نشانه‌ها را حفظ می‌کنیم اما در عمل متوجه شدیم ساختمان برخلاف گفته ایشان آنقدر کوچک است که امکان احداثاتاق نور و کنترل را نمی‌دهد.

وی ادامه داد: مجموع آنچه در اختیار داشتیم ۱۷۵ متر ساختمان بود که من با الحاق حیات خلوت آن را به ۲۰۰ متر رساندم و با یک طراحی خلاقه توانستیم اتاق گریم و دیگر موارد مورد نیاز را به سالن نمایش اضافه کنیم.

این هنرمند در پاسخ به بخش دیگری از گفته‌های انتظامی در خصوص ساخت و ساز در گوشه‌ای دیگر از بنا گفت: وقتی شما چنین طراحی ناشیانه‌ای را در نظر می‌گیرید که عملا جایی جز حیات خانه را در بر نمی‌گیرد نشان می‌دهد تحت تاثیر القائات دیگران هستید و فراموش کردید هزینه‌های صورت گرفته به خاطر گذشته هنری شما است نه مالکیت بر بنا.

غریب‌پور با ارائه توضیحات بیشتر عنوان کرد: الان ۵ مجسمه در موزه انتظامی وجود دارد که تماشاگر با دیدن آن‌ها به یاد صاحب موزه می‌افتد و آقای انتظامی فراموش کرده است از ابتدا قرار بود موزه‌ای مفهومی بنا شود نه محلی که مردم با دیدن دمپایی به یاد صاحب موزه بیافتند. همچنین اینجا موزه‌ای است دیجیتالی که قرار است به صورت انتزاعی و مجازی گذشته هنری ایشان را به نمایش بگذارد.

سرپرست گروه تئا‌تر آران ضمن استقبال از هر گونه شکایت مطرح شده توسط عزت‌الله انتظامی تصریح کرد: ایشان عنوان می‌کند اسنادی برای اثبات گفته‌های خود در اختیار دارد اما اگر قرار باشد در دادگاه تنویر افکار عمومی کنم شیوه دریافت مبالغ مطرح می‌شود و این برای من جای تاسف بسیار دارد چون با دست خودم آنچه ساخته‌ام ویران خواهد شد. کدهایی که در جوابیه ایشان وجود دارد

وی در پایان گفت: محترمانه‌تر است که آقای انتظامی سکوت کند و به هزاران ساعت فکری که برای ایشان شده و میلیارد‌ها پولی که تا دینار آخر آن را دریافت کرده است احترام بگذارد. همچنین باید یادآور شوم تا این لحظه بنده هنوز رقم دستمزد خود برای طراحی این موزه را دریافت نکرده‌ام.

عزت‌الله انتظامی طی یادداشتی که روز گذشته در روزنامه شرق منتشر شد نسبت به مصاحبه بهروز غریب‌پور و اعلام ارقام دریافت شده از شهرداری تهران بابت فروش ملکی که قرار است به موزه تئاتر ایران، گام اول خانه انتظامی تبدیل شود، واکنش نشان داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز