خبرگزاری کار ایران

احمدمسجد جامعی و مرتضی طلایی در پاسخ به ایلنا:

مسئول اصلی رسیدگی به شرایط تئاترشهر وزارت ارشاد است / اعلام آمادگی کردیم اما خبری نشد

asdasd
کد خبر : ۱۸۶۷۴۰

اعضای شورای شهر تهران تاکید می‌کنند آماده هرگونه همکاری برای رسیدگی به شرایط اضطراری تئاترشهر هستند اما گویا کوتاهی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

رئیس و نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران؛ ضمن پاسخ به سوالی درباره بازسازی و ساماندهی محوطه پیرامون مجموعه تئاترشهر؛ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را مسئول اصلی رسیدگی به بازسازی بنا دانستند اما تاکید کردند در صورت درخواست مسئولان، آمادگی کامل برای همکاری در این زمینه وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ‌ احمد مسجدجامعی – رئیس شورای شهر تهران – در ارتباط با شرایط نابسامان محوطه پیرامونی مجموعه تئاترشهر و کم توجهی‌های صورت گرفته در این زمینه اظهار داشت: مسائل پیرامون تئاتر شهر از مدتی قبل مطرح شد که در مواردی مانند تثبیت جایگاه تندیس‌های اطراف مجموعه و بهسازی سنگ فرش‌های پیاده‌رو پی‌گیری کردیم و مسدود شدن ورودی ایستگاه مترو که از ابتدای راه‌اندازی با مخالفت‌ زیاد هنرمندان مواجه بود هم بر همین اساس اتفاق افتاد.

وی درخصوص گلایه‌‌های مطرح شده توسط مرضیه برومند و اعتراض او نسبت به فعالیت آشپزخانه در کنار تئاترشهر بیان کرد: تاکنون از نزدیک با این مسئله برخورد نداشتم و این مورد را باید در محل مشاهده کنم، اما مواردی که عنوان کردم به شرایط حاکم بر چهارراه ولیعصر ارتباط دارد و غیر از این نورپردازیِ سیمای مجموعه تئاترشهر هم ازجمله مواردی است که قابل رسیدگی است که اقداماتی صورت گرفت و فضای بیرونی ساختمان چشم‌نواز است.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در پاسخ به این سوال که مقاوم‌سازی ساختمان امروز بیش از محوطه‌ حائز اهمیت است که به شرایط بحرانی رسیده؛ گفت: راجع فضای داخلی اما مسئله جزو وظایف ثانویه شهرداری تهران قرار می‌گیرد و رسیدگی به چنین موردی ذاتا برعهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی افزود: در عین حال اگر در مواردی درخواستی از ما وجود داشته باشد در حد مقدورات کمک خواهیم کرد اما اینکه در زمینه اعتبارات مبلغی برای بازسازی ساختمان تئاترشهر تعیین شده باشد؛ من بی‌اطلاع هستم.

مرتضی طلایی: اعلام آمادگی کردیم اما…

مرتضی طلایی دیگر عضو شورای شهر تهران نیز در پاسخ به این سوال که چرا بعد بازدید سال گذشته پی‌گیری‌ها در زمینه محوطه و بنای تئاترشهر ادامه پیدا نکرد؛ اظهار داشت: من همان زمان که برای بازدید به محل آمدم اعلام کردم که شورای شهر آمادگی هرگونه مساعدت و همکاری با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای رسیدگی به وضعیت پیرامون و بازسازی بنای تئاتر شهر را دارد اما خبری نشد.

وی در انتها ضمن پاسخ به این سوال که آیا شورا امکان در نظر گرفتن اعتباری خاص برای بازسازی مجموعه تئاترشهر را خواهد داشت یا خیر؛ عنوان کرد: ابتدا باید دوستان در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه‌ای برای گفتگو و همکاری در این زمینه داشته باشند، سپس بحثتامین بودجه مورد نظر قابل پی‌گیری است.

مرضیه برومند؛ هنرمند شناخته شده تئاتر، سینما و تلویزیون چندی قبل ضمن اعتراض به شرایط غیر فرهنگی حاکم بر محوطه پیرامونی مجموعه تئاترشهر و بنای به قول او در حال فروپاشی؛ از مسئولان درخواست کرد تا تکلیف هنرمندان را یک بار برای همیشه روشن کنند و طبق آنچه عنوان کرد، بگویند «اینجا تئاترشهر است یا آشپزخانه»؟!

طبق گفته‌های این دو مقام مسئول شهری؛ این شورا تاکید می‌کند آماده هرگونه همکاری برای رسیدگی به شرایط اضطراری تئاترشهر هستند اما گویا کوتاهی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز