خبرگزاری کار ایران

حمایت حسین محب اهری از طرح مرضیه برومند؛

آموزش و پرورش مدارس را در اختیار جشنواره عروسکی بگذارد

asdasd
کد خبر : ۱۸۰۳۷۲

مسئولان باید خود را موظف به حمایت از چنین طرحی بدانند و مدارس تمام شهر را برای اجرای آثار هماهنگ کنند. به ویژه که در تعطیلات تابستانی مدارس به سر می‌بریم و این محل‌ها خالی هستند.

حسین محب اهری با تایید و حمایت از نظر مرضیه برومند، دبیر جشنواره عروسکی تهران – مبارک مبنی بر درگیر کردن تمام نقاط پایتخت برای اجرای آثار نمایشی؛ وزارت آموزش و پرورش را یکی از مسئولان اصلی فراهم کردن امکان اجرایی شدن این طرح دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین محب اهری ضمن مثبت ارزیابی کردن پیشنهادهایی از این دست؛ اجرایی شدن ایده را منوط به صرف انرژی توسط گروه‌ها و جدی گرفتن طرح توسط آن‌ها دانست و اظهار داشت: این پیشنهاد بسیار جذاب و مثبت است اما گروه‌ها زمان اجرای چنین ایده مطرح شده با مشکلاتی مواجه خواهند شد که نیاز است مسئولان و نهادهای مرتبط با عرصه فرهنگ و هنرهای نمایشی به کمک جشنواره بیایند. با توجه به جمعیت پایتخت معتقدم این تعداد تماشاگری که امروز برای تماشای آثار کودک و نوجوان به سالن‌ها می‌آیند؛ همه ظرفیت نیست و باید امکاناتی فراهم کنیم که نمایش‌ها هم در سطح شهر به دیدن خانواده‌ها بروند.

وی به اجرای نمایش «کلوچه دارچینی» اشاره کرد و ادامه داد: این نمایش در کانون پرورش فکری روی صحنه رفت و ۸۵۰۰ مخاطب داشت اما آیا می‌توانیم ادعا کنیم عدد اعلام شده تمام ظرفیت تماشاگر کودک و نوجوان پایتخت است؟ به هیچ وجه اینطور نیست. پس برای آنکه از مرگ اثر در زمان ۳۰ – ۴۰ روزه جلوگیری کنیم بد نیست در صورت امکان آثار نمایشی از سالن‌ها بیرون بیایند و به اجراهای خیابانی نزدیک شوند. اما وظیفه مسئولان در این میان چیست؟

این هنرمند تئاتر و تلویزیون خاطرنشان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ‌ اداره کل هنرهای نمایشی، وزارت آموزش و پرورش و شهرداری تهران باید به اجرایی شدن این ایده کمک کنند. باید شرایطی فراهم بیاوریم که گروه‌ها مجوز اجرا در دل شهر را داشته باشند و سروکارشان با نهادهای غیرمرتبط نیفتد. یعنی امنیت اجرا تضمین شود و از سوی دیگر در زمینه اطلاع‌رسانی هم کمک کنیم تا خانواده‌ها از این برنامه‌ها با خبر شوند.

محب اهری؛ متشکل کردن گروه‌های حاضر در جشنواره و برنامه‌ریزی برای سفر آن‌ها به نقاط مختلف شهر را یکی از نکات مهم در جهت اجرایی شدن این ایده عنوان کرد و اظهار داشت: این ایده باید توسط مسئولانی که بودجه‌ها را در اختیار دارند و پشت میزهای خود نشسته‌‌اند؛ جدی گرفته شود. باید خود را موظف به حمایت از چنین طرحی بدانند و مدارس تمام شهر را برای اجرای آثار هماهنگ کنند. به ویژه که در تعطیلات تابستانی مدارس به سر می‌بریم و این محل‌ها خالی هستند. شاید خانواده‌ها هم برنامه‌ خاصی برای پر کردن اوقات فراغت فرزندان خود نداشته باشند که با اجرای آثار نمایشی به بهترین شکل پر خواهد شد.

وی به مسئولیت آموزش و پرورش در این زمینه اشاره کرد و افزود: باید دید آیا می‌توانیم کلید دار مدرسه را موظف کنیم تا در را به روی گروه‌ها و خانواده‌ها باز کند؟ آیا مسئولان وزارت‌خانه توجه می‌کنند که پرورش در ادامه آموزش آمده و هنر نمایش یکی از بهترین‌ راه‌های پرورش کودکان نوجوانان است؟ یا می‌خواهند بودجه را صرف پرداخت قبض آب و برق، گاز و تلفن مدارس کنند.

این هنرمند در پایان با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش باید خود را نسبت به سرنوشت بچه‌ها در تابستان مسئول بداند، گفت: نمایش یکی از مسائل پرورشی است که می‌توان به بهانه آن تمام نقاط شهر را درگیر کرد. البته باید اشاره کنیم که بودجه بخش فرهنگ بسیار پایین است و برای اجرایی شدن طرح به همکاری و هماهنگی نهادهایی همچون اداره کل هنرهای نمایشی و وزارت آموزش و پرورش نیاز داریم که امیدوارم اتفاق بیفتد و شاهد اجرای نمایش‌ها در مدارس پیرامون پایتخت باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز