خبرگزاری کار ایران

توصیه مرضیه برومند به حاضران در جشنواره عروسکی تهران - مبارک:

تمام شهر را به پایگاه اجرا تبدیل کنید

asdasd
کد خبر : ۱۸۰۰۵۲

برومند به هنرمندان پیشنهاد کرد در صورت امکان، جوانان حاشیه شهر را در نمایش هایشان به کار بگیرند و با این شیوه به حل مشکلات اجتماعی کمک کنند.

هنرمندان شرکت کننده در جشنواره تئاتر عروسکی در نشستی دوستانه با مرضیه برومند دبیر این جشنواره و پیمان شریعتی مدیر اجرایی آن پرسش های خود را مطرح کردند.

به گزارش ایلنا، این نشست دوستانه امروز ۳ تیر ماه در تالار مشاهیر تئاترشهر برگزار شد و مرضیه برومند در آغاز به گروه‌هایی که نمایشنامه‌هایشان برای شرکت در جشنواره پذیرفته شده است، تبریک گفت و افزود: دوستان هیات انتخاب متون، خیلی با دقت و موشکافی متن‌ها را بررسی کردند و هیچ گونه دخالت، اعمال نظر یا پارتی بازی از طرف ما اعمال نشد.

وی با اشاره به اینکه تعداد متون خوب خیلی زیاد بوده است، ادامه داد: ناچار شدیم بیش از ۲۰ متن خوب را کنار بگذاریم و در نهایت به ۷۱ متن رسیدیم اما از میان این آثار هم ۵۱ اثر رد می‌شود و در نهایت ۲۰ اثر به جشنواره راه پیدا خواهد کرد.

او در عین حال تاکید کرد: هیچ اجباری وجود ندارد که حتما ۲۰ نمایش در جشنواره اجرا شود چون ملاک مهم ما، کیفیت قابل قبول نمایش‌هاست. به این معنا که ترجیح می‌دهیم ۱۰ نمایش خیلی خوب در جشنواره اجرا شود تا اینکه ۱۵ نمایش نصفه نیمه که کیفیت لازم را ندارد، به جشنواره راه پیدا کند.

برومند از همه گروه‌ها خواست برای آماده کردن نمایش‌هایشان به اندازه کافی وقت و انرژی بگذارند تا نتیجه کارشان تمام ویژگی‌های یک تئاتر به معنای واقعی آن را داشته باشد.

دبیر جشنواره تئاتر عروسکی گفت: تمام تلاشم را کرده‌ام تا بودجه قابل قبولی برای جشنواره بگیرم اما خجالت می‌کشم آن را در جایی هزینه کنیم که هدر شود چراکه معتقدم بیت‌المال را باید پاکدستانه هزینه کنیم و نباید ریالی از این بودجه توسط ما هدر شود.

این هنرمند پیشکسوت تئاتر به همه گروه‌های متقاضی شرکت در جشنواره تئاتر عروسکی قول داد همه تلاشش را به کار می‌گیرد تا هیچ گروهی برای تامین بودجه و همین‌طور سالن تمرین دچار مشکل نشود.

برومند تاکید کرد: هر گروهی به اندازه مورد نیازش کمک هزینه خواهد گرفت و تامین سالن تمرین هم برعهده ماست که در این راستا با اداره تئاتر هماهنگی‌های لازم را انجام داده ایم. علاوه بر این با دیگر سالن‌های تمرین هم رایزنی می‌کنیم تا گروه‌ها از نظر سالن تمرین کمبودی نداشته باشند.

دبیر جشنواره تئاتر عروسکی از گروه‌ها خواست نمایش‌هایشان را به طور کامل، برای مرحله بازبینی آماده کنند.

او ادامه داد: وقتی هیات انتخاب آثار، نمایش‌های منتخب خود را برای شرکت در جشنواره اعلام کرد، من شخصا نیز این آثار را ارزیابی می‌کنم.

برومند در ادامه با اشاره به حضور اعضای مشترک در برخی از گروه‌ها اضافه کرد: بهترین کار این است که از میان ۷۱ نمایش، برخی از گروه‌ها آثارشان را با یکدیگر ادغام کنند چون با این شیوه، هم کیفیت نمایش‌ها بالاتر می‌رود و هم مشکلات برگزاری جشنواره کمتر خواهد شد.

وی همچنین با تاکید بر لزوم گسترش خانواده تئاتر عروسکی، از گروه‌ها خواست عوامل مشترک نداشته باشند.

برومند گفت: من و ستاد برگزاری جشنواره هیچ قولی نمی‌دهیم در جشنواره، اجرای نمایش‌هایی که عوامل مشترک دارند، همزمان با هم نباشد. علاوه بر این خوب است اجازه دهیم فرصت برای حضور همکاران و جوانان مستعد در کنار هنرمندان شناخته شده تئاتر عروسکی فراهم شود.

او از همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری و فرهنگسراهای تهران با ستاد برگزار این دوره از جشنواره تئاتر عروسکی خبر داد و از گروه‌ها خواست در صورت امکان، جوانان حاشیه شهر را در نمایش‌هایشان به کار بگیرند و با این شیوه به حل مشکلات اجتماعی کمک کنند.

در ادامه این نشست، پیمان شریعتی مدیر اجرایی جشنواره نیز گفت: خانم برومند تاکید دارد جشنواره گسترش پیدا کند و فقط در دایره محدود تئاتر شهر برگزار نشود بلکه مکان‌های مردمی‌تر را هم دربربگیرد.

او توضیحاتی درباره چگونگی پرداخت کمک هزینه گروه‌ها ارایه و اظهار امیدواری کرد اولین قسط کمک هزینه تا ۱۲ تیر ماه پرداخت شود.

شریعتی ادامه داد: دبیرخانه جشنواره تا هفته آینده شکل می‌گیرد و بازبینی‌ها هم ۱۰ مرداد انجام می‌شود.

او به گروه‌ها قول داد در تامین سالن تمرین دچار مشکل نشوند اما در عین حال از آنها خواست در تنظیم ساعت تمرین انعطاف داشته باشند.

در این جلسه پرسش‌هایی درباره حمل و نقل و نگهداری عروسک‌ها و دکور نمایش‌ها مطرح شد و مرضیه برومند قول داد هماهنگی لازم انجام شود تا گروه‌ها از این نظر دچار مشکل نشوند.

جشنواره تئاتر عروسکی ۲۲ تا ۲۹ شهرویور ماه در تهران برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز