خبرگزاری کار ایران

اطلاعیه خانه تئاتر پس از حل مشکل اجرای «تانگوی تخم مرغ داغ»

asdasd
کد خبر : ۱۷۵۶۷۰

خانه تئاتر از نهادهای قانونی انتظار دارد هنرمندان شریف تئاتر را مجرم نشناسند و با رعایت شان هنری و ملی ایشان، وظایف و مسئولیت‌های شورای نظارت و ارزشیابی را در قبال هنرمندان به رسمیت بشناسند.

خانه تئاتر پی‌رو آغاز مجدد اجراهای نمایش «تانگوی تخم مرغ داغ» اطلاعیه‌ای منتشر کرد.

به گزارش ایلنا، در اطلاعیه خانه تئاتر آمده: در پی حل مشکلات به وجود آمده برای نمایش " تانگوی تخم مرغ داغ " و صدور دستور قضایی برای رفع توقف این اجرا، خانه تئاتر طبق وظیفه اساسنامه‌ای و ذاتی خود در حمایت و پشتیبانی از هنرمندان خانواده تئاتر به عرض مقامات محترم دخیل در این ماجرا می‌رساند که همواره آنچه به اجرای یک اثر در هر جای کشور عزیزمان ایران اعتبار حقوقی و قانونی می‌بخشد مجوز رسمی اداره شورای نظارت و ارزشیابی بوده و هنرمندان این عرصه همواره با دریافت و تکیه بر این مجوز که از مجرای قانونی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر می‌شود آثار خود را به مخاطبین عرضه می‌کرده‌اند.

بدیهی است که شورای نظارت و ارزشیابی در برخی مقاطع به آثار پیشنهادی هنرمندان مجوز نداده یا اثری را مشروط به اصلاحات یا تغییرات کرده که در هر صورت اختیار و حق قانونی آنها بوده است. هنرمندان نیز همیشه بر طبق این حق و وظیفه قانونی بوده که بر این مجوز اعتماد کرده و آن را دارای امتیاز قانونی می‌دانند. بنابراین انتظار دارند اگر نمایشی با مشکلی از نظر قوه محترم قضائیه و دادسرای فرهنگ و رسانه مواجه شد، این مسئولین و مجوز دهندگان شورای نظارت هستند که باید پاسخ بدهند نه هنرمندان. بدیهی است تحقق این امر به شورای نظارت و ارزشیابی به عنوان یک نهاد قانونی اعتبار خواهد بخشید و امنیت شغلی و روحی هنرمندان را تامین خواهد کرد.

انتظار خانه تئاتر از نهادهای قانونی این است که هنرمندان شریف تئاتر را مجرم نشناسند و با رعایت شان هنری و ملی ایشان، وظایف و مسئولیت‌های شورای نظارت و ارزشیابی را در قبال هنرمندان به رسمیت بشناسند.

خانه تئاتر ضمن احترام به وظایف دادسرای فرهنگ و رسانه، از مسئولین محترم هر دو قوه قضائیه و مجریه و زیرمجموعه‌هایشان که در حل مشکلات پیش آمده برای نمایش " تانگوی تخم مرغ داغ " اقدام موثر نموده و آرامش را به فضای فرهنگ و هنر بازگرداندند تشکر و قدردانی می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز