خبرگزاری کار ایران

برگزاری اختتامیه جشنواره تئاتر دانشگاهی در روز شنبه؛

فرهاد مهندس‌پور، هوشنگ ‌آزادی‌ور و احمد دامود تجلیل می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۶۸۲۲۲

قائدی: تلاش داریم با دعوت از این عزیزان برای حضور در مراسم اختتامیه راه ارتباط بیشتر آن‌ها با دانشجویان نسل جدید را فراهم کنیم.

دبیر هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی از فرهاد مهندس‌پور، هوشنگ‌آزادی‌ور و احمد دامود به عنوان سه‌چهره‌ای نام برد که در مراسم اختتامیه روز شنبه(۲۷ اردیبهشت ماه) در تئاترشهر از آن‌ها تجلیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیاوش قائدی با بیان اینکه امسال نیز به شیوه‌ی هر ساله در مراسم اختتامیه از چهره‌های اثرگذار تئاتر دانشگاهی تجلیل می‌شود اظهار داشت: بر اساس مشورت‌هایی که انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم این دوره از افرادی تجلیل کنیم که به‌رغم اثرگذاری بسیار در حوزه فعالیت‌های تئاتر دانشگاهی و حرفه‌ای مدتی از جریان اصلی فاصله گرفته‌اند و نسل جدید گرچه از آثار ترجمه و تالیفی آن‌ها بهره می‌برد ولی شناخت درستی از این چهره‌ها ندارد.

وی در ادامه از فرهاد مهندس‌پور، هوشنگ‌ آزادی‌ور و احمد دامود به عنوان چهره‌های مورد نظر دبیرخانه برای تجلیل در مراسم اختتامیه نام برد و عنوان کرد: هوشنگ آزادی‌ور با ترجمه کتاب سه جلدی " تاریخ تئاتر جهان " و بسیاری آثار دیگر اثر بزرگی بر سواد جامعه دانشگاهی ما گذاشت. احمد دامود با ترجمه‌، تالیف و تدریس در دانشگاه خدمات زیادی به جامعه دانشگاهی و حرفه‌ای تئاتر کشور ارائه کرد و فرهاد مهندس‌پور هم به همین صورت تاثیرگذاری زیادی داشته است.

قائدی با تاکید بر اینکه این تجلیل نه از سه نسل متفاوت؛ بلکه از افراد تاثیرگذار سه دهه‌ی متفاوت تئاتر دانشگاهی صورت می‌گیرد، تصریح کرد: تلاش داریم با دعوت از این عزیزان برای حضور در مراسم اختتامیه راه ارتباط بیشتر آن‌ها با دانشجویان نسل جدید را فراهم کنیم. در مراسم روز شنبه، خانم سودابه فضائلی از هوشنگ‌ آزادی‌ور؛ محمد چرمشیر و حسن معجونی برای تجلیل از فرهاد مهندس‌پور و پانته‌آ بهرام و حمید پورآذری برای تقدیر از احمد دامود روی صحنه می‌روند.

دبیر هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی همچنین در خصوص گروه کارگردانی مراسم اختتامیه گفت: سمانه‌ زندی‌نژاد، جابر رمضانی، مهدی مشهور، مرتضی میرمنتظمی و اشکان خیل‌نژاد کارگردانی مراسم اختتامیه را برعهده دارند که به شیوه‌ای متفاوت برگزار می‌شود. ساخت فیلم‌های مستند و کلیپ‌ها نیز برعهده گروه فیلمسازی " آن فیلم " بود که ایده‌های بسیار جدیدی داشتند و در مراسم رونمایی خواهد شد.

وی در پایان به افراد دعوت شده برای حضور در مراسم اشاره کرد و گفت: برای این مراسم از مدیرکل فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم؛ معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی، مدیرکل بانک حکمت ایرانیان به عنوان حامی مالی این دوره از جشنواره و ریاست دانشگاه علامه طباطبایی دعوت شده است که امیدواریم در کنار هنرمندان و دانشجویان حضور داشته باشند.

مراسم اختتامیه هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی‌ روز شنبه(۲۷ اردیبهشت ماه) در سالن اصلی مجموعه تئاترشهر برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز