خبرگزاری کار ایران

دبیر سومین جشنواره تئاترشهر مطرح کرد:

کانون‌ تئاتر محله‌ها را گسترش می‌دهیم

asdasd
کد خبر : ۱۶۶۷۹۳

قصد داریم کانون‌های تئاتری زیرنظر سازمان را در مناطق پایتخت فعال کنیم. همچنین برگزاری کارگاه‌های آموزشی تئاتر را گسترش خواهیم داد تا مردم محله‌های مختلف هر چه بیشتر درگیر این هنر شوند.

دبیر سومین جشنواره تئاترشهر از بررسی کاستی‌های دو دوره گذشته و برطرف شدن ضعف‌ها در شیوه برگزاری دوره جدید این رویداد خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شهرام کرمی با بیان اینکه سعی کردیم سومین دوره به نسبت دو دوره گذشته‌ی برگزاری جشنواره تئاترشهر رشد داشته باشد؛ اظهار داشت: باتوجه به حمایت ریاست سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران مصمم شدیم دوره جدید را با کیفیت‌تر به نسبت دوره‌های قبل برگزار کنیم و طی بررسی‌هایی که صورت گرفت و آسیب‌شناسی جشنواره تلاش کردیم ضعف‌ها کاهش پیدا کند.

وی ضمن اشاره به استقبال علاقه‌مندان به هنر نمایش از برگزاری جشنواره تئاترشهر ادامه داد: پس از برگزاری دو دوره، جشنواره امروز دیگر تثبیت شده و جای خود را در میان علاقه‌مندان به هنر نمایش باز کرده است. چنانچه پس از انتشار فراخوان شاهد این استقبال از سوی مردم بودیم و متوجه شدیم عده‌ی زیادی منتظر انتشار فراخوان جشنواره شهر هستند.

کرمی با تاکید بر اینکه برگزاری جشنواره بهانه‌ای برای فعال‌سازی ظرفیت سخت افزاری موجود در سطح پایتخت است؛ درخصوص اجرای عمومی نمایش‌ها گفت: شرایط اجرای آثار را برای گروه‌های نمایشی برگزیده فراهم خواهیم کرد. ضمن اینکه با مدیرکل اداره هنرهای نمایشی هم مذاکراتی داشتیم و ایشان قول‌های مساعدی در زمینه حمایت از آثار برگزیده برای اجرا داده است.

وی افزود: طی سال گذشته بیشتر نمایش‌های کودک و نوجوان حاضر در جشنواره تئاترشهر امکان اجرا پیدا کردند و همچنین نیمی از آثار خیابانی امکان اجرا در سالن‌های زیرمجموعه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران را یافتند.

این هنرمند تصریح کرد: عمده مشکل ما در زمینه اجرای آثار صحنه‌ای است، چون بیشتر گروه‌ها تصور می‌کنند باید در سالن‌های مجموعه تئاترشهر اجرا کنند و از طرفی سالن‌های بعضی فرهنگسراها نیز برای اجرای اثار صحنه‌ای مناسب نیست که مشکلاتی به وجود می‌آید.

دبیر سومین جشنواره تئاترشهر در خصوص فعال‌سازی ظرفیت‌های بیشتر این رویداد بیان کرد: قصد داریم کانون‌های تئاتری تحت پوشش در مناطق گوناگون پایتخت فعال کنیم همچنین برگزاری کارگاه‌های آموزشی تئاتر را گسترش خواهیم داد تا مردم محله‌های مختلف هر چه بیشتر درگیر این هنر شوند.

وی در پایان گفت: در خصوص حمایت‌های مالی از گروه‌های نمایشی هم هیچ کمبودی وجود ندارد و بودجه به نسبت سال گذشته افزایش داشته و خوشبختانه کمبودی از این بابت نداریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز