خبرگزاری کار ایران

نظر گل‌محمدی درباره پیشنهاد مدیرکل هنرهای نمایشی؛

تالار مولوی خدمات بدهد و حمایت بگیرد

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۸۱۸

علاوه بر فراهم کردن امکان اجرا برای گروه‌های حرفه‌ای؛ می‌توانیم در برنامه‌های دیگر مرکز هنرهای نمایشی که با رسالت تالار مولوی همسو باشد؛ همکاری کنیم و اجرای بسیاری از برنامه‌ها را برعهده بگیریم.

مدیرکل امور فرهنگی دانشگاه تهران واگذاری تالار مولوی به اداره هنرهای نمایشی را بعید دانست اما تاکید کرد: این مرکز می‌تواند در قبال خدماتی که به تئاتر کشور ارائه می‌کند شامل حمایت‌های وزارت علوم و اداره هنرهای نمایشی قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین طاهری چندی قبل طی دیدار از مجموعه تالار مولوی و کسب اطلاع از وضعیت فعلی این محل پیشنهاد داد تا اداره مرکز تئاتر مولوی برای یک دوره ۱۰ ساله برعهده اداره کل هنرهای نمایشی گذاشته شود و این نهاد در مقابل متعهد است پس از اتمام زمان تفاهم‌نامه تالار مولوی را بازسازی شده و بی‌نقص به دانشگاه تهران بازگرداند.

جعفر گل‌محمدی - مدیرکل امور فرهنگی دانشگاه تهران – با بیان اینکه مرکز تئاتر مولوی متعلق به این دانشگاه است و به همین دلیل امکان واگذاری اداره امور به نهادهای دیگر بعید به نظر می‌رسد، ‌اظهار داشت: همواره سطحی از روابط میان دانشگاه با مراکز مختلف وجود داشته و دارد. مانند تفاهم‌نامه‌هایی که ما برای تبادل استاد، دانشجو و کتاب با دیگر دانشگاه‌های جهان امضا کرده‌ایم.

وی ادامه داد: در این روش دو طرف در مقابل خدماتی که به یکدیگر ارائه می‌کنند دریافتی‌هایی خواهند داشت. ما می‌توانیم این خدمات را به مرکزهنرهای نمایشی نیز ارائه کنیم و این نهاد هم کمک‌هایی به تالار داشته باشد.

این مدیر با بیان اینکه وزارت علوم هم می‌تواند کمک شایان توجهی در این زمنیه داشته باشد؛ گفت: خدمات تالار مولوی دانشگاه تهران امروز از سطح این محل فراتر رفته و به عنوان نمونه با برگزاری جشنواره تئاتر دانشگاهی بسیاری از دانشجویان مراکز علمی سراسر کشور را زیر چتر خود می‌گیرد که جا دارد وزارت علوم از این منظر به مسئله نگاه کند.

گل‌محمدی با بیان اینکه مرکز تئاتر مولوی و دانشگاه تهران در قبال چنین خدماتی هیچ دریافتی ندارد؛ درخصوص پیشنهاد مدیرکل هنرهای نمایشی بیان کرد: ما از وزارت ارشاد و مرکزهنرها نمایشی انتظار ورود به مسئله و همکاری برای سرمایه‌گذاری داریم. این پیشنهاد را می‌توان اینطور تعبیر کرد که قرار است طی یک تفاهم‌نامه دو جانبه در قبال خدماتی که به تئاتر کشور ارائه می‌کنیم حمایت‌هایی صورت بگیرد.

وی افزود: علاوه بر فراهم کردن امکان اجرا برای گروه‌های حرفه‌ای ما می‌توانیم در برنامه‌های دیگر مرکز هنرهای نمایشی که با رسالت تالار مولوی همسو باشد همکاری کنیم و اجرای بسیاری از برنامه‌ها را برعهده بگیریم؛ مرکز هم می‌تواند در مقابل این خدمات از تالار حمایت کند.

مدیرکل امور فرهنگی دانشگاه تهران در پاسخ به این سوال که در صورت رایزنی مرکز هنرهای نمایشی با وزارت علوم آیا امکان بهره‌ برداری و سپس بازسازی تالار وجود خواهد داشت یا خیر، گفت: اگر قرار بر اجاره دادن تالار مولوی به مرکزهنرهای نمایشی باشد که این مسئله از اختیارات دانشگاه تهران و ما خارج است. از طرفی بعید می‌دانم وزارت علوم هم اینطور به ماجرا ورود کند، چون باید به فعالیت ستادی بپردازد و در این حوزه‌ها وارد نمی‌شود.

گل‌محمدی در پایان ضمن تاکید بر گفتگو با سازمان‌های مختلف برای جذب سرمایه و بازسازی تالار مولوی اظهار داشت: درب دفتر کار من به روی تمام هنرمندان و کارشناسانی که دلسوزانه به سرنوشت تالار مولوی فکر می‌کنند باز است و قطعا از هر نظر سازنده‌ای برای رونق این مرکز استقبال می‌کنم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز