خبرگزاری کار ایران

مدیرکل هنرهای نمایشی:

طرح توسعه «تماشاخانه سنگلج» به سامان می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۱۵۸۹۹۶

تماشاخانه سنگلج این روز‌ها میزبان دو نمایش «الماس و شهر تارا» به کارگردانی میثم یوسفی و «مَم و زین» به کارگردانی تینو صالحی است.

مدیر کل هنرهای نمایشی از به کار گرفتن همه ابزارهای قانونی برای به سامان رسیدن طرح توسعه سنگلج خبر داد.

به گزارش ایلنا، حسین طاهری در مراسم شب چراغ دو نمایش «الماس و شهر تارا» و «مَم و زین» طی سخنانی کوتاه ضمن تشکر از هنرمندانی که اجازه ندادند چراغ‌های سنگلج و یا تالارهای دیگر خاموش شوند، بیان کرد: تمام ابزار قانونی خود را به کار خواهیم گرفت تا طرح توسعه سنگلج به سامان برسد.

همچنین در این مراسم که پنجشنبه ۲۱ فروردین ماه برپا شد، پریسا مقتدی مدیر تماشاخانه سنگلج اظهار امیدواری کرد تا در سال ۹۳ طرح توسعه این تماشاخانه شکلی جدی به خود بگیرد.

علی نصیریان با روشن کردن چراغ‌های نمادین نمایش‌های «الماس و شهر تارا» و «مَم و زین» و افتتاح آنها گفت: چراغ‌های این تماشاخانه از سال ۱۳۴۳ با جشنواره‌ نمایش‌های ایرانی روشن شده و بسیار خوشحالم که با تلاش هنرمندان این چراغ تا به حال روشن مانده است. سنگلج پر از خاطره‌های خوب است. شاید بتوان گفت این تماشاخانه بهترین تالار اجرایی کشور است، حتی به لحاظ آکوستیک و زاویه دید از تالار اصلی تئاترشهر هم بهتر است اما ایراداتی هم دارد. به طور مثال لابی، اتاق‌های گریم و رختکن آن کوچک است. سال هاست که طرح توسعه تماشاخانه سنگلج از پیش از انقلاب تا به امروز به سد بوروکراسی و کاغذ بازی‌های اداری خورده است،

نصیریان در پایان اظهار کرد: امیدوارم که امسال با مساعدت شهرداری تهران، شورای شهر و همین طور شهرداری منطقه که همگی هم در همین خیابان مستقرند، این طلسم شکسته شود.

در این مراسم هنرمندانی چون اسماعیل خلج، داریوش مؤدبیان، هرمز هدایت، آتش تقی‌پور، حمید منوچهری، کاظم هژیرآزاد، احمد علامه‌دهر، خسرو احمدی، حسین مسافر‌آستانه، علی بی‌غم، شهرام کرمی، اتابک نادری، طوفان مهردادیان، اکبر عبد العلی‌زاده، عباس عبد العلی‌زاده، علیرضا غفاری، علی یدالهی، آزاده‌پور مختار، ناهید مسلمی، مائده طهماسبی، آرزو افشار و… حضور داشتند.

تماشاخانه سنگلج این روز‌ها میزبان دو نمایش «الماس و شهر تارا» به کارگردانی میثم یوسفی و «مَم و زین» به کارگردانی تینو صالحی است. این نمایش‌ها به ترتیب در ساعت‌های ۱۸:۳۰ و ۲۰ به صحنه می‌روند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز