خبرگزاری کار ایران

آنچه در جلسه مشترک هیئت مدیره خانه تئاتر با حسین طاهری گذشت

asdasd
کد خبر : ۱۵۱۱۵۱

ایرج راد: مدیرکل مرکز امور را فارغ از دستورهای اداری و بیشتر با هدف گسترش تئاتر و شناساندن جنبه‌های مثبت این هنر به مسئولان، برای پیشبرد مسائل حقوقی و امنیت شغلی دنبال می‌کند.

ایلنا: ایرج راد ضمن مثبت ارزیابی کردن دیدار اعضای هئیت مدیره خانه تئاتر با حسین طاهری(مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی) در خصوص این دیدار و گفتگوهای صورت گرفته توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مدیرعامل خانه تئاتر با بیان اینکه هدف از برگزاری جلسه، آشنایی هر چه بیشتر دو طرف از دیدگاه‌های یکدیگر و تعامل بیشتر در جهت رفع مشکلات صورت گرفت، اظهار داشت: بر همین اساس با دیدگاه‌ها و نقطه نظرهای آقای طاهری درباره مسائل جاری تئاتر کشور آشنایی بیشتری پیدا کردیم و هم چنین سعی در تعامل و نزدیک شدن نقطه ‌نظرها به یکدیگر بود که خانه تئاتر هم توضیحاتی درباره مسائل ارائه کرد.

وی ادامه داد: به نظرم آقای طاهری نگاه دلسوزانه‌ای به مسائل داشت و توجه ویژه‌ای به حل مشکلات از سوی ایشان ابراز شد. ضمن اینکه باید اشاره کنم ایشان علاقه به تعامل و شنیدن پیشنهادها و نظرات داشتند.

راد تصریح کرد: ما نیز براساس جمع بندی هیئت مدیره دیدگاه‌های خود را به خصوص در زمینه‌های صنفی و فرهنگی بیان کردیم و نظر آقای طاهری درباره مسائل مطرح شده مثبت بود. نکته مهم این که مدیرکل مرکز امور را فارغ از دستورهای اداری و بیشتر با هدف گسترش تئاتر و شناساندن جنبه‌های مثبت این هنر به مسئولان، برای پیشبرد مسائل حقوقی و امنیت شغلی دنبال می‌کند.

این بازیگر پیشکسوت در پاسخ به این سوال که آیا رفع موانع بر سر راه به روز شدن قرارداد تیپ هنرمندان تئاتر در جلسه مشترک مطرح شد یا خیر؟ گفت: گفتگو درباره قرارداد تیپ یکی از بخش‌های کلیدی صحبت‌ها بود و ما درخصوص تاریخچه این قرارداد و آنچه گذشت تا سند توسط مرکز هنرهای نمایشی پذیرفته شد؛ صحبت کردیم. نتایجی حاصل شد و قرار گذاشتیم گفتگو در خصوص کف دستمزدها در جلسه‌های آینده نیز ادامه پیدا کند.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که با توجه به سابقه‌ی مدیریتی حسین طاهری در سازمان صدا و سیما، میزان آگاهی او از مسائل تئاتر کشور چقدر است، بیان کرد: بنا به گفتگوهای صورت گرفته معتقدم به دلیل پیشینه فعالیت در سازمان صدا و سیما به ویژه در زمینه تهیه‌ کنندگی آثار تلویزیونی به خوبی با زیرساخت‌های این بخش آشنا هستند و مشکلات اجرایی فعالیت بازیگران و هنرمندان را به خوبی می‌دانند، اما درباره تئاتر اطلاعات ایشان تفاوت می‌کند که خوشبختانه روحیه مشورت‌گیری درباره امور در ایشان وجود دارد و موجب می‌شود دانسته‌ها به مرور بیشتر شود.

رئیس هیئت مدیره خانه تئاتر همچنین به تلاش‌های صورت گرفته برای رفع مشکل بیمه هنرمندان اشاره کرد و اظهار داشت: در گذشته با وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی صحبت‌هایی برای رفع این مشکل ا نجام داده بودیم و قول‌هایی هم مطرح شد. خاطرم هست در جلسه‌ای که قبلاً با آقای طاهری داشتیم صحبت‌های گذرایی درباره مالیات‌ها نیز عنوان شد که امیدوارم سازوکاری برای حل این مسئله وجود داشته باشد، اما فعلاً نباید انتظار داشت مسائل طی یک یا دو جلسه دیدار برطرف شود؛ بلکه نیاز داریم جلسات نسبتاً مرتب با دستور کار مشخص برگزار کنیم که گام‌های موثری در جهت رفع کاستی‌ها برداشته شود.

راد همچنین در پاسخ به این سوال که آیا خانه تئاتر قصد دارد در دوره جدید ارتباط مالی با مرکزهنرهای نمایشی را کاهش دهد یا خیر؟ عنوان کرد: طبق اساسنامه ما می‌توانیم از اشخاص حقیقی و حقوقی کمک دریافت کنیم اما این کمک‌ها منجر به اعمال نفوذ نهاد یا شخص کمک کننده نیست و زیر چتر جایی نخواهیم رفت.

وی افزود: اگر قرار باشد خانه تئاتر استقلال خود را از دست بدهد طبق اساسنامه عمل نکرده است و دیگر خانه تئاتر نیست. بنابراین تلاش می‌کنیم در جهت اجرای مواد چهارده‌گانه اساسنامه رفتار کنیم که تفاهم‌نامه‌های امضا شده با مرکز هنرهای نمایشی در گذشته منطبق با همین چهاچوب صورت گرفته است.

مدیرعامل خانه تئاتر در پایان به عدم امضای قرارداد با مرکزهنرهای نمایشی در دوره جدید اشاره کرد و گفت: تا این لحظه تفاهم نامه‌ای با مرکز امضا نشده ولی مشخصاً در دو مورد و به طور علی‌الحساب کمک‌هایی دریافت کردیم. اگر همین حمایت‌ها صورت نمی‌گرفت حتی برای نخستین بار موفق به برگزاری مراسم روز جهانی تئاتر نمی‌شدیم، همچنین در خصوص تامین هزینه‌های شاغلان خانه تئاتر هم با مشکل مواجه بودیم. پس از جلسه با آقای طاهری دیداری با آ‌قای مرادخانی، معاون امور هنری وزارت ارشاد داشتیم که ایشان قول دادند طی یکی دو روز آینده این مسئله نیز برطرف خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز