خبرگزاری کار ایران

سرنوشت مبهم اداره تالار مولوی توسط دانشگاه تهران؛

شهرام کرمی: مسئولان به اعتراض هنرمندان اهمیت نمی‌دهند

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۱۱۱

متاسفانه تالار مولوی این روزها مثل یک مریض بد حال شده که مدام خبرهای بد از آن می‌شنویم. صحبت‌های ما هم اثر نمی‌کند و گوش شنوایی در این زمینه وجود ندارد.

ایلنا: شهرام کرمی(نویسنده، کارگردان و مدیر تالار هنر) معتقد است اینکه تالار مولوی توسط کدام نهاد اداره شود اهمیت چندانی ندارد، بلکه فقط باید این سالن را از شرایط امروز که مانند مریض بد حال همواره اخبار ناخوشی آن به گوش می‌رسد خلاص کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مدیر تالار هنر در همین رابطه گفت: اینکه مولوی توسط چه بخشی اداره شود اصلا مهم نیست و فکر می‌کنم این مرکز توسط هر مدیری با هر سلیقه‌ای اداره می‌شود، اما مهم این است که بتوانیم در شرایط دشوار کنونی و کمبودهای زیرساختی موجود در حوزه‌ی سالن‌ نمایش، سالن مولوی را به داشته‌های تئاتر کشور اضافه کنیم و آن را از دست ندهیم.

وی افزود: در مقطعی بحثاین بود که مرکزهنرهای نمایشی متولی مرکز تئاتر مولوی است. زمانی هم دانشگاه تهران مطرح می‌شد و همچنان هم به درستی معلوم نیست سرانجام باید از کدام نهاد پی‌گیر سرنوشت این سالن باشیم.

این نویسنده و کارگردان با تاکید بر اینکه تئاتر برای مسئولان اهمیتی ندارد و توجهی به صحبت‌ها نمی‌شود اظهار داشت: متاسفانه تالار مولوی این روزها مثل یک مریض بد حال شده که مدام خبرهای بد از آن می‌شنویم. صحبت‌های ما هم اثر نمی‌کند و گوش شنوایی در این زمینه وجود ندارد.

وی ادامه داد: اصولا هیچ نکته‌ای جز راه افتادن دوباره‌ی فعالیت‌ مرکز تئاتر مولوی و اضافه شدن آن به زنجیره‌ی سالن‌های تئاتر اهمیت ندارد. اما مسائل یکی دو سال اخیر نشان می‌دهد این اتفاق به کلاف سردرگمی تبدیل شده و مشکل با صحبت‌ها و اعتراض‌های هنرمندان هم حل نخواهد شد.

مدیر تالار هنر در پایان گفت: هنرمندان طی چند سال گذشته بارها درباره‌ی مشکلات مولوی و تاثیر آن بر جریان تئاتر کشور اظهار نظر کرده‌اند اما آیا کسی توجه کرده است؟ خیر.

مرکز تئاتر مولوی با دراختیار داشتن سالن کوچک و بزرگ به همراه کارگاه ساخت دکور و فضایی که به سادگی می‌تواند برای اجرای آثار خیابانی و محیطی در نظر گرفته شود، یکی از بهترین ظرفیت‌های تئاتر پایتخت است که طی دهه‌های متمادی توانایی خود را در معرفی بهترین استعدادهای عرصه نمایش در کشور به یادگار گذاشته است.

علی مرادخانی، معاون هنری وزیر ارشاد در صحبت‌های خود همواره از مذاکره با مسئولان شهرداری تهران برای اضافه کردن سالن‌های زیر نظر این نهاد به داشته‌های سخت‌افزاری تئاتر پایتخت سخن گفته است. با توجه به تاثیر و اهمیت مرکز تئاتر مولوی در تاریخ معاصر تئاتر کشور می‌توان نظر معاونت را برای توجه بیشتر به این مرکز جلب کرد.

با توجه به سابقه‌ی ضعیف مدیران دانشگاه تهران در اداره این محل(به ویژه در دو سال اخیر) که نتیجه آن چیزی جز تبدیل شدن مولوی به ویرانه‌ نبوده، لازم است مرکزهنرهای نمایشی و معاونت هنری وزارت ارشاد برای گفتگو با ریاست دانشگاه تهران وارد عمل شوند بلکه برای جلوگیری از ویرانی بیشتر و اضافه کردن این ظرفیت به داشته‌های تئاتر سازوکاری طراحی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز