خبرگزاری کار ایران

سفیر فرانسه به تماشای «کافه باله» نشست

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۰۴۴

نمایش " کافه باله " امشب ۱۰ بهمن ماه نیز راس ساعت ۱۸:۳۰ در ایوان شمس یک تک اجرا خواهد داشت.

ایلنا: نمایش " کافه باله " محصول کشور فرانسه در دومین اجرای خود میزبان سفیر این کشور و جمعی از هنرمندان تئاتر بود.

به گزارش ایلنا، دومین اجرای این نمایش روز چهار شنبه(۹ بهمن ماه) در تالار استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به صحنه رفت.

پیش از شروع این اجرا، برونو فوشه(Bruno foucher) سفیر کشور فرانسه با ابراز خرسندی از اجرای دو اثر نمایشی از این کشور در جشنواره تئاتر فجر گفت: تابستان سال ۲۰۱۳ دو هنرمند جوان ایرانی را به جشنواره تئاتر آوینیون دعوت کردیم و آنها دو نمایش را از فرانسه برای شرکت در جشنواره تئاتر فجر انتخاب کردند که هر دو نمایش مشابهت‌هایی به یکدیگر دارند.

وی ادامه داد: سفارت فرانسه می‌کوشد افق‌های تازه‌ای را در هنر این کشور ترسیم کند و در این راستا امیدواریم با هنرمندان ایرانی نیز همکاری‌های خوبی داشته باشیم.

وی اضافه کرد: پیش از هر چیز درود به هوشمندی و انسجامی که در انتخاب این دو نمایش هست چرا که بین این دو نمایش شباهت‌های غریبی وجود دارد.

او با اشاره به اجرای نمایش دیگری از فرانسه با نام " سرایت درد " که به تازگی در جشنواره تئاتر فجر به صحنه رفته است، گفت: تماشاگرانی که آن نمایش را دیده‌اند، حتما از برخوردهای این دو هنرمند یا حتی ورزشکار لذت می‌برند. نمایش امشب هم در همان راستا است. نمایشی که بدون متن و با استفاده از زبان بدن که زبانی جهانی و قابل فهم برای همگان است، اجرا می‌شود و همین جذابیت و موفقیت هر دو نمایش را تضمین می‌کند.

سفیر کشور فرانسه گفت: هر دو نمایشی که در این دوره از جشنواره تئاتر فجر اجرا شدند، در مسیر تلاقی چندین رشته هنری قرار دارند؛ چیزی بین موسیقی و سیرک نو و حرکت هستند.

او در پایان صحبتش با تقدیر از برگزار کنندگان جشنواره تئاتر فجر، مدیران فرهنگی و هنرمندان ایران گفت: از تمام شما تشکر می‌کنم که چنین فستیوالی را با این ابعاد تدارک دیدید و چنین آثار با کیفیت و جذابی را برای اجرا در این فستیوال انتخاب کردید.

قادرآشنا دبیر سی و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، ابراهیم گله دار زاده مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی، هنرمندانی چون دکتر قطب‌الدین صادقی، دکتر فرشید ابراهیمیان، علیرضا نادری، رضا گوران، بهناز جعفری، داریوش مودبیان، منصور خلج، رضا فیاضی، مهرداد کوروش‌نیا و جمعی از مدیران بخش‌های مختلف جشنواره سی و دوم از این نمایش دیدن کردند.

نمایش " کافه باله " امشب ۱۰ بهمن ماه نیز راس ساعت ۱۸:۳۰ در ایوان شمس یک تک اجرا خواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز