خبرگزاری کار ایران

ابراز نگرانی صابری از غیبت گروه‌های شهرستانی در جشنواره تئاتر فجر؛

استعدادها را ناامید می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۰۲۲

اثر گروه نمایشی از مشهد که متقاضی حضور در جشنواره تئاتر فجر بود را دیدم و به نظرم فوق‌العاده کار کرده بودند. ما نباید اجازه دهیم استعدادها به سادگی حدر برود.

ایلنا: رضا صابری(نویسنده و کارگردان نمایش) معتقد است؛ بی‌توجهی دبیرخانه سی‌ودمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به گروه‌های شهرستانی موجب دلگیری آن‌ها شده و چنین رویه‌ای موجب فاصله گرفتن این استعدادها از تئاتر و بی‌انگیزگی آن‌ها می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صابری در ارتباط با غیبت گروه‌های شهرستانی در سی و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر گفت: شنیده‌های من اینطور حکایت می‌کند که مسئولان برگزاری این دوره از جشنواره به دلیل مشکلات مالی امکان دعوت و اسکان گروه‌های شهرستانی را نداشتند و به همین علت از این بخش چشم پوشی کردند.

وی با اشاره به اینکه با گروه‌های شهرستانی به ویژه فعالان تئاتر مشهد در تماس است، افزود: اتفاق رخ داده موجب رنجیدن بچه‌های شهرستانی شده و به نظرم اتفاق بسیار بدی در جشنواره سی‌ودوم افتاده که جای گروه‌های شهرستانی خالی است.

نویسنده و کارگردان نمایش «خون رقصه» با بیان اینکه حضور گروه‌های شهرستانی باید در تمام بخش‌ها پررنگ باشد؛ اظهار داشت: اجرای گروه نمایشی از شهر مشهد را که متقاضی حضور بود دیدم و به نظرم فوق‌العاده کار کرده بودند. تمام اعضای این گروه را بچه‌های تحصیل کرده‌ و هنرمندان با استعداد شاخص تشکیل می‌دهند که متاسفانه از حضور در این دوره بازمانده و مشخص نیست دیگر رقبتی به کار داشته باشند.

صابری به هزینه‌ی بیست میلیون تومانی نمایش خلق شده توسط گروه جوان مشهدی اشاره کرد و افزود: کارگردان جوان این نمایش ۲۰میلیون تومان قرض کرده بود تا اثری با کیفیت را روی صحنه بیاورد اما فرصتی برایشان به وجود نیامد. معتقدم اگر این بچه‌ها لطمه بخورند مشخص نیست دیگر ذوقی برای ادامه کار داشته باشند. ما نباید اجازه دهیم استعدادها به سادگی حدر برود.

این هنرمند درخصوص برنامه‌های خود برای اجرای نمایش عنوان کرد: برنامه‌های زیادی را برای اجرا در سر دارم اما به دلیل کاستی‌های مالی موجود در مرکزهنرهای نمایشی فعلا چاره‌ای جز صبر کردن نیست. ولی در حال حاضر مراحل پایانی نگارش نمایش‌نامه‌ای به نام «نغمه» را پیش می‌برم و با رحمت امینی صحبت‌هایی برای اجرای کار در یکی از سالن‌های حوزه هنری انجام دادم که نتیجه پس از تعطیلات مشخص می‌شود.

وی در پایان بیان کرد: فعلا در خصوص کلیت متن با مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری صحبت‌های مشترکی داشتیم اما باید انتظار بکشیم تعطیلات به پایان برسد و همچنین ظرف چند روز آینده بخش نهایی نمایش‌نامه را بنویسم و کل متن را بازنویسی کنم بیینیم کار چقدر به اجرای صحنه نزدیک می‌شود.

طبق شنیده‌ها هئیت انتخاب سی‌ودمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر میل چندانی به تماشای فیلم آثار گروه‌های شهرستانی از خود نشان نداده و کار تا آنجا پیش رفت که پس از اعلام اسامی نمایش‌ها و کارگردان‌های حاضر در این دوره جای استعدادهای شهرستان خالی بود. حتی در یک مورد کارگردان اهل شیراز حاضر شد تمام هزینه‌های سفر گروه انتخاب را بپردازد اما چنین پیشنهادی هم مسئولان انتخاب آثار را به شهرستان نکشید. از آنجا که دبیر جشنواره مشی برخی دبیران سال‌های گذشته را در پیش گرفته و علاقه چندانی به پاسخگویی ندارد فعلا باید به گفته‌های هنرمندان در این رابطه اکتفا کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز