خبرگزاری کار ایران

محمد بهرامی از ادامه مشکلات «صندوق حمایت از هنرمندان» خبر داد:

صدور دفترچه بیمه برای متقاضیان متوقف شده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۲۸۴

انتظار می‌رود نگاه سازمان تامین اجتماعی حمایتی باشد نه اقتصادی، چراکه بیمه‌شدگان در پرداخت سهم خود کوتاهی نکرده‌اند و طبق آنچه مسئولان عنوان کردند؛ این دولت گذشته بوده که در این رابطه کوتاهی داشته است.

ایلنا: محمد بهرامی(مدیر روابط عمومی خانه تئا‌تر) از ادامه مشکلات بیمه‌ای هنرمندان تحت پوشش صندوق حمایت از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران در زمینه صدور دفترچه‌ بیمه تامین اجتماعی برای متقاضیان جدید خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد بهرامی ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: مسائل ایجاد شده بابت طلب سازمان تامین اجتماعی از دولت گذشته تا حدودی برطرف شده و تمدید دفترچه‌ها انجام می‌شود. اما مدتی است برای هنرمندانی که درخواست دفترچه بیمه تامین اجتماعی دارند به بهانه بدهی صندوق به تامین اجتماعی دفترچه برای آن‌ها صادر نمی‌شود.

وی ادامه داد: باید درنظر داشته باشیم که آنچه مطرح می‌شود درباره هنرمندان تئا‌تر است و قطعا افرادی از خانه سینما، خانه موسیقی، خانه نقاشان و دیگر نهادهای صنفی هنری هم با همین مشکل مواجه هستند.

بهرامی بر اهمیت بیمه برای هنرمندان تحت پوشش جهت پرداخت هزینه‌های درمان و رسیدگی به مسائل دوران بازنشستگی تاکید کرد و به مشکل دیگر هنرمندان تحت پوشش اشاره کرد و گفت: وقتی هنرمندان برای درمان به مراکز درمانی تامین اجتماعی مراجعه می‌کنند و مجبور می‌شوند مبالغی را به عنوان فرانشیز بپردازند، این روند از سال گذشته آغاز شده که علت آن معلوم نیست.

وی با بیان اینکه متقاضیان بیمه تامین اجتماعی، فرم پر می‌کنند اما به دلایل نامشخص معطل مانده‌اند، اظهار داشت: چندی قبل اعلام شد آقای ربیعی، دکتر کرباسیان را برای حضور در هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی معرفی کرده است. باتوجه به اینکه بیمه هنرمندان، روزنامه‌نگاران و نویسندگان در زمان دکتر کرباسیان مطرح شد؛ امیدوارم حضور ایشان مبنایی برای رفع موانع باشد.

مدیر روابط عمومی خانه تئا‌تر همچنین به تعداد افراد تحت پوشش این تشکل اشاره کرد و اظهار داشت: چیزی حدود ۱۰۰۰عضو خانه تئاتر و خانواده‌هایشان بیمه تامین اجتماعی هستند و درحال حاضر هم حدود ۱۵۰ متقاضی بیمه شدن داریم که به انتظار رفع مشکلات نشسته‌اند. طلب سازمان تامین اجتماعی از دولت اتفاق جدیدی محسوب نمی‌شود و در گذشته هم مسائل مشابهی وجود داشته که هربار به طریقی پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه آنچه اتفاق افتاده خوشایند نیست، ادامه داد: خراب شدن مشکلات سازمان تامین اجتماعی و دولت بر سر افراد بیمه شده اصلا درست نیست. انتظار می‌رود که نگاه سازمان تامین اجتماعی حمایتی باشد نه اقتصادی، چراکه بیمه‌شدگان در پرداخت سهم خود کوتاهی نکرده‌اند و طبق آنچه مسئولان عنوان کردند این دولت گذشته بوده که در این رابطه کوتاهی داشته است.

بهرامی در انتها با تاکید بر اینکه قطع بیمه هنرمندان و یا صادر نشدن دفترچه‌های جدید با عدالت در تضاد است، گفت: روزنامه‌نگاران، نویسندگان و هنرمندان از اقشار اجتماعی هستند که با توجه به شرایط شغلی باید مورد حمایت قرار بگیرند و امیدوارم شرایط به سمتی پیش برود که بیمه‌شدگان تحت‌الشعاع دیون دولت به تامین اجتماعی قرار نگیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز