خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

شهادت ۱۱ نفر در حمله داعش به منطقه «الرضوانیه» بغداد/ تبریک دیرهنگام پادشاه و ولیعهد عربستان به رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا/ استعفای وزیر خزانه‌داری ترکیه

asdasd
کد خبر : ۹۹۲۹۵۲

شهادت ۱۱ نفر در حمله داعش به منطقه «الرضوانیه» بغداد، تبریک دیرهنگام پادشاه و ولیعهد عربستان به رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا و استعفای وزیر خزانه‌داری ترکیه از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، وزیر امور خارجه کشورمان در مراسم تحلیف رییس جمهور جدید بولیوی حضور یافت.

- مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت:جمهوری اسلامی ایران همواره از صلح، ثبات و مذاکرات طرف‌های افغانستانی حمایت کرده و خواهد کرد.

- سخنگوی وزارت امورخارجه در واکنش به توییت سخیف و بی‌ادبانه مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا گفت: به زودی او به زباله‌دان تاریخ سپرده می‌شود، در حالی که ملت عزتمند ایران سرافراز ایستاده است.

- طالبان افغانستان در نخستین واکنش به پیروزی کاندیدای دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، ابراز امیدواری کرد که توافقنامه دوحه میان طالبان و واشنگتن در دولت آینده آمریکا به قوت خود باقی بماند.

- داماد رئیس‌جمهوری ترکیه که سمت وزیر خزانه‌داری این کشور را بر عهده دارد، استعفا داد.

- وزیر امور خارجه کشورمان گفت وگو را تنها راه پایان دادن به اختلافات و تنش‌ها در منطقه دانست.

- پایگاه خبری «اکسیوس» گزارش داد که دولت فعلی آمریکا طی ۱۰ هفته‌ای که از عمر آن باقی مانده در صدد تشدید محدودیت‌ها و اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران است.

- پادشاه عربستان و ولی‌عهد این کشور پیروزی نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری را به وی تبریک گفته‌اند.

- در جریان حمله افراد مسلح ناشناس به یکی از برج‌های دیدبانی در منطقه «الرضوانیه» در غرب بغداد ۱۱ نفر به شهادت رسیدند.

- جنبش «جان سیاهان ارزش دارد» طی نامه‌ای به رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا و معاونش، خواستار دیدار با آنها شده است.

- مشاور ارشد سابق رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا اعلام کرد که بازگشت به برجام، یکی از اولویت‌های اصلی وی بوده و تصمیم دارد این اقدام را مدت بسیار کوتاهی پس از به دست گرفتن قدرت انجام دهد.

- رئیس پیشین سازمان اطلاعات عربستان گفت که به‌رغم برخی فراز و نشیب‌ها در روابط ریاض و واشنگتن، روابط راهبردی دو طرف با توجه به منافع و چالش‌های مشترک به ویژه در سایه سیاست‌های منطقه‌ای ایران به قوت خود باقی خواهد ماند.

- وزارت مهاجرت و امور مهاجران عراق از تعطیلی تمامی اردوگاه‌های آوارگان در این کشور از ابتدای سال آینده میلادی خبر داد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز