خبرگزاری کار ایران

ورود بایدن به پرونده مسمومیت ناولنی در رقابت انتخاباتی با ترامپ

asdasd
کد خبر : ۹۶۲۶۰۷

نامزد دموکرات آمریکا از عدم اظهار نظر رئیس‌جمهوری این کشور درباره پرونده مسمومیت مخالف روسی انتقاد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیاالیوم، «جو بایدن»، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری این کشور به دلیل عدم اظهارنظر در مورد پرونده «الکسی ناولنی»، منتقد صاحب‌نام کرملین که مقامات آلمانی ادعا می‌کنند در معرض یک ماده سمی قرار گرفته انتقاد کرد.

بایدن گفت که روش حمله (مسمومیت) جای هیچ گونه تردیدی درباره مسئولیت روسیه در این پرونده باقی نمی‌گذارد اما ترامپ از مقابله با «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهوری روسیه امتناع می‌ورزد.

بایدن در حمله به رقیب خود ترامپ گفت که او حمله به ناوالنی را محکوم نکرد و سکوت وی تبانی به شمار می‌رود. وی در ادامه گفت که تا زمانی که ترامپ در کاخ سفید است، آمریکایی‌ها از امنیت کمتری برخوردار هستند.

وی تاکید کرد که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری، با متحدان و شرکا برای کشاندن طرف روس به دادگاه همکاری خواهد کرد.

پیش از این دولت آلمان بیانیه‌ای صادر کرد که متخصصان سم‌شناسی در ارتش این کشور با مطالعه آزمایش‌های ناولنی به این نتیجه رسیدند که وی با ماده سمی از گروه «نوویچوک» مسموم شده است.

«دیمتری پسکوف»، سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه اعلام کرد که روسیه آماده همکاری همه‌جانبه با آلمان برای روشن شدن وضعیت پرونده ناولنی است.

پسکوف خاطرنشان کرد که قبل از انتقال ناولنی به برلین هیچ ماده سمی در بدن وی یافت نشده بود.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز