خبرگزاری کار ایران

احتمال لغو سفر الکاظمی به امارات در پی عادی‌سازی روابط با اسرائیل

asdasd
کد خبر : ۹۵۸۹۵۸

منبع آگاه عراق از احتمال لغو سفر نخست‌وزیر این کشور به امارات در پی عادی‌سازی روابط با اسرائیل خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از العربی الجدید، منبع آگاه عراقی چند روز پس از بازگشت «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر این کشور گزارش داد که احتمالا سفر وی به امارات در چارچوب دور سفر منطقه‌­ای که قرار است از امروز -سه‌شنبه- آغاز شود، به تعویق افتد.

این منبع اعلام کرد که سفر الکاظمی به امارات به این دلیل به تعویق می­‌افتد که مدت کوتاهی از توافق عادی‌سازی ابوظبی با تل آویو سپری شده و وی نمی‌خواهد که با توجه به خشم مردمی و سیاسی روزافزون در عراق نسبت به اقدام امارات از سفرش برداشت اشتباه شود.

الکاظمی قرار است سفر منطقه­‌ای خود را امروز آغاز و به اردن سفر کند.

این در حالی است که «فاضل جابر»، نماینده پارلمان عراق از سکوت نخست‌وزیر این کشور در قبال عادی‌سازی روابط امارات و اسرائیل انتقاد کرد و آن را مغایر با موضع تشکل­‌های سیاسی مبنی بر اشغالگری اسرائیل توصیف کرد.

پارلمان عراق نیز الکاظمی را برای موضوع‌گیری در قبال توافق اخیر ابوظبی و تل آویو تحت فشار قرار داده و «کریم علیوی»، نماینده ائتلاف فتح تاکید کرد که پارلمان همچنان منتظر اعلام موضع رسمی دولت در قبال عادی‌سازی امارات و با رژیم صهیونیستی است.  

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز