خبرگزاری کار ایران

اعلام آمادگی الجزایر برای میزبانی مذاکرت لیبی در پی اعلام آتش‌بس

asdasd
کد خبر : ۹۵۷۴۱۴

الجزایر به دنبال اعلام آتش‌بس از سوی دولت وفاق و پارلمان طبرق در لیبی برای میزبانی گفت‌و‌گوها بین گروه‌های لیبیایی اعلام آمادگی کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، وزارت خارجه الجزایر روز گذشته -جمعه- به دنبال با انتشار بیانیه‌­ای از اعلام توافق آتش‌بس از سوی «فائز السراج»، رئیس دولت وفاق و «عقیله صالح»، رئیس پارلمان شرق این کشور در طبرق و فعال‌سازی عملیات سیاسی استقبال کرد.

در این بیانیه آمده است: «از این ابتکار عمل که بازتاب اراده برادران لیبی برای حل بحران و احترام به حاکمیت مردم لیبی است، خرسندیم.»

در ادامه بیانیه تاکید شده است: «الجزایر در کنفرانس برلین برای میزبانی گفت‌و‌گوهای فراگیر بین طرف‌­های درگیر در لیبی بر اساس آتش‌بس و با هدف دست‌یابی به راهکار مسالمت‌آمیز در راستای حفظ منافع مردم لیبی اعلام آمادگی کرد.»

وزارت خارجه الجزایر افزود: «این کشور به حکم روابط تاریخی و جغرافیایی با مردم لیبی از همان ابتدای بحران برای کاهش تنش در همه سطوح منطقه­‌ای و بین‌المللی و نیز کاهش خطرها برای امنیت و ثبات منطقه تلاش کرد.»

در ادامه نیز تاکید شده است که الجزایر با هماهنگی کشورهای همسایه و با نظارت سازمان ملل خواستار  گفت‌و‌گوی جامع و فراگیر بین همه گروه‌ها در لیبی از طریق ورود به روند سیاسی شد.

«صبری بوقادوم»، ویزر خارجه الجزایر روز گذشته در گفت‌و‌گو با «محمد طاهر سیاله»، همتای لیبیایی خود از اعلام آتش‌بس در این کشور استقبال کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز