خبرگزاری کار ایران

به دنبال انفجار بندر بیروت:

آنکارا به شهروندان ترک و ترکمن لبنانی تابعیت ترکیه می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۹۵۱۹۶۲

ترکیه از اعطای تابعیت به شهروندان ترک و یا ترکمن لبنان در پی اوضاع فاجعه‌بار ناشی از انفجار در بندر بیروت خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، ترکیه از اعطای تابعیت به شهروندان ترک و یا ترکمن لبنان در پی اوضاع  فاجعه‌بار ناشی از انفجار در بندر بیروت خبر داد. 

«مولود چاووش‌اوغلو»، وزیر خارجه ترکیه امروز -دوشنبه- در اثنای دیدار از لبنان اعلام کرد: «بنا به دستور رجب طیب اردوغان‌، رئیس‌جمهوری ترکیه به هر شهروند لبنانی ترک یا ترکمن که تابعیت ترکیه را نداشته و مایل به دریافت آن باشد، تابعیت ترکیه اعطا می‌­کنیم.»

اوغلو در ادامه افزود: «ما در کنار اقوام ترک و ترکمن خود در لبنان و سراسر جهان ایستاده‌ایم.»

وی تاکید کرد: «به افرادی که خود اعلام کنند ترک یا ترکمن بوده و مایل هستند شهروند ترکیه شوند، تابعیت ترکیه عطا می‌­کنیم. این دستور‌العمل رئیس‌جمهور است.»

پیش از این معاون اردوغان پس از سفر به لبنان و دیدار با «میشل عون»، رئیس‌جمهوری این کشور بر ادامه کمک‌­های فوری آنکارا به لبنان به دنبال حادثه انفجار در بندر بیروت تاکید و سفرش به لبنان را به مثابه چک سفید برای ارائه انواع کمک­‌های لازم به مردم لبنان توصیف کرده بود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز