خبرگزاری کار ایران

یکی از رهبران ائتلاف فتح مدعی شد؛

هدف سفر ظریف به بغداد، ارسال پیام ایران به عربستان بوده است

asdasd
کد خبر : ۹۴۲۲۱۴

یکی از رهبران ائتلاف فتح مدعی شد که هدف وزیر خارجه ایران از سفر به عراق و دیدار با مقام‌های این کشور ارسال پیام به کشورهای حوزه خلیج (فارس) به ویژه عربستان سعودی است.

به گزارش ایلنا به نقل از شفق‌نیوز، «غضنفر البطیخ»، یک از رهبران ائتلاف فتح که ریاست آن را «هادی العامری»، رئیس سازمان بدر به عهده دارد، اهداف سفر «محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران به عراق و دیدار با برخی مقام‌های این کشور را اعلام کرد.

البطیخ گفت: هدف ظریف از سفر به بغداد تاکید بر روابط ایران و عراق و تقویت آنها و رفع تردیدها درباره دور شدن عراق از محور ایران پس از نخست وزیری «مصطفی الکاظمی» است.

وی مدعی شد: دیدار ظریف از عراق همچنین با هدف ارسال پیام به کشورهای حوزه خلیج فارس به ویژه عربستان سعودی است، مبنی بر اینکه تهران آماده ایجاد تفاهم‌­هایی با وساطت عراق است. دیدار ظریف خالی از این موضوع نیست. عراق امکان بسیار جدی برای ایفای این نقش را دارد و به نفع این کشور نیست که در محوری علیه محور دیگر باشد.

این رهبر ائتلاف فتح در ادامه افزود: دیدار ظریف از بغداد همچنین به منظور پیگیری موضوع ترور «شهید قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه قدس نیز بوده است.

وزیر خارجه ایران صبح امروز -یکشنبه- در راس هیئتی سیاسی وارد بغداد شد تا با مقام‌های بلند پایه عراقی گفت‌وگو کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز