خبرگزاری کار ایران

فاینشنال تایمز گزارش داد:

کرونا پوشش جدید السیسی برای ادامه سرکوب مردم مصر است

asdasd
کد خبر : ۹۳۵۹۷۱

روزنامه فاینشنال تایمز گزارشی با عنوان «زندگی در سایه السیسی: سرکوب در مصر همزمان با اپیدمی کرونا افزایش می‌یابد» منتشر کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، روزنامه فاینشنال تایمز با انتشار گزارشی با عنوان «زندگی در سایه السیسی: سرکوب در مصر همزمان با اپیدمی کرونا افزایش می‌یابد» اعلام کرد که ۷۰ نفر از کارکنان کادر پزشکی در این کشور از جمله اشخاصی بوده‌اند که مورد بازداشت‌ها در ماه‌های اخیر قرار گرفتند.

«حسین بیومی»، کارشناس سازمان امنیتی اینترناسیونال گفت: «آنچه اکنون شاهد هستیم افزایش موارد بازداشتی نه از جهت عدد بلکه از نظر نوع افرادی است که حکومت مصر آن‌ها را هدف قرار می‌دهد.» 

شرایط حقوق بشر در مصر در سایه حکومت «عبدالفتاح السیسی»، رئیس‌جمهوری مصر که فرمانده ارتش و رهبر کودتای سال ۲۰۱۳ علیه «محمد مرسی»، رئیس‌جمهوری منتحب وقت بوده، بدتر شده است.

از آنجا که رژیم مصر مصمم به سرکوب هر نوع مخالفتی بوده حملات سرکوبگرانه گسترش پیدا کرده و شامل فعالان مدنی، روزنامه‌نگاران، وبلاگ‌نویسان و وکلا نیز شده است. 

در این گزارش امده است که اپیدمی کرونا به توجیهی در دست السیسی برای گسترش عملیات سرکوبی تبدیل شده است که سال گذشته برای منتقدان آغاز شد، به ویژه اینکه جهان اکنون سرگرم مبارزه با بیماری کرونا هستند.

السیسی متحد غرب در زمینه به اصطلاح مبارزه با تروریسم به شمار می‌رود و «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری امریکا سال گذشته وی را دیکتاتوری مورد علاقه توصیف کرد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز