خبرگزاری کار ایران

فایننشیال تایمز گزارش داد:

عربستان سعودی به رغم بحران اقتصادی به خرید سلاح ادامه می‌­دهد

asdasd
کد خبر : ۹۲۳۷۱۹

روزنامه فایننشیال تایمز از ادامه خرید سلاح توسط عربستان به رغم بحران اقتصادی و اقدامات ریاضتی این کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی،‌ روزنامه فایننشیال تایمز بریتانیا امروز -یکشنبه- فاش کرد که عربستان سعودی به رغم بحران اقتصادی و اقدامات ریاضتی اتخاذ شده همچنان به خرید سلاح ادامه می‌دهد.

این روزنامه گزارش داد که عملیات خرید در بخش دفاعی مانند سایر بخش‌های دولتی که انتظار نمی‌­رفت تحت تاثیر اقدامات ریاضتی قرار گیرند، همچنان ادامه دارد.

شرکت صنایع نظامی «لاکهید مارتین» در آمریکا که ریاض را به سامانه‌های  موشکی «تاد» تجهیز می‌کند‌ نیز تاکید کرد که هیچ یک از مشتریان اصلی این شرکت در خاور میانه هزینه‌های دفاعی خود را کاهش نداده‌­اند.

این شرکت با بیان اینکه هنوز مشخص نیست آیا کسری بودجه بر بخش دفاعی تاثیر خواهد گذاشت یا خیر پیش‌بینی کرد که مشتریان این شرکت از جمله عربستان به روند خرید خود ادامه دهند.

برخی تحلیل‌گران پیش‌بینی کردند که معاملات تسلیحاتی گران‌قیمت در پی شیوع کرونا دچار محدودیت‌­هایی شوند و بودجه آن‌ها کاهش یابد.

وزارت دارایی عربستان نیز تاکید کرد که این کشور به ادامه تامین نیازهای نظامی خود ادامه خواهد داد و منابع مورد نیاز برای دفاع از ملت و خاک خود را تامین خواهد کرد.

این وزارت‌خانه اعلام کرد که تلاش می‌­کند مخارج خود را برای تضمین دست‌یابی به تجهیزات دفاعی با هزینه و مشخصات مناسب منطقی کند.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز